HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

J. P. Chenet Cabernet–Syrah 2008

2010.01.07. 08:00 AG 2.0

Réges-régen, a hajnalok hajnalán, akkor, amikor már úgy tudtam, a francia borok a legjobbak a világon, vettem valamit a boltban, hogy az elméletet visszaigazolja a gyakorlat. Hát nem jött be. A palack formáját érdekesnek találtam – a felismerés, hogy az igazán finom dolgokat mindig egyszerű és szabályos üvegekbe töltik, későbbre datálható –, a tartalmát korántsem. Szaga pocsék volt, íze savanyú. Mélységesen csalódtam. Úgyhogy a továbbiakban nem próbálkoztam J. P. Chenet-termékekkel. Pláne, hogy gyors előmenetelemnek köszönhetően egykettőre kiderült, a franciák milyen sokszínűek, és ebben a sokszínűségben milyen szerény is a helyük a tájboroknak. Még akkor is, ha meglehetősen nagy mennyiségben értékesítik őket szerte a nagyvilágban. Aztán valamikor karácsony előtt hirtelen azt vettem észre a Kaisersben, hogy éppen ilyen kajla palackos izéket akcióznak. Úgy gondoltam, teszek egy újabb próbát, tizenöt elsuhant esztendő után. A Vin de Pays d'Oc besorolású cabernet–syrah a J. P. Chenet választékának egyik legnépszerűbb darabja, ezt vettem le a polcról, nem rozét, nem fehéret. Rubinvörös, szép. Illata dettó. Irdatlanul mélynek nem mondhatnám, de némi gyümölcsös-fűszeres sűrűségre büszke lehet. Sima felszín, gömbölyű korty, ízes, kellemes, csúszós, élénk. Savai elegendőek, tanninja moderált. Rettentő izgalmakat nem kínál, de tökéletesen értem, miért fogyasztja szívesen sok millió ember. Saját kategóriájánál maradva: ennél meg ennél például jobb. Ennél nem. Szinte több ez már, mint 4 pont. Az pedig nagy meglepetés volt, hogy a brand csak 1984-ben született.

14 komment

Címkék: franciaország négypontos languedoc 2008 vin de pays doc chenet

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugye milyen sokat tud segíteni egy vörösbornak a 6 g/l maradékcukor? A titrálható savtartalma ennek a bornak egészen konszolidált 4,5g/l, soknak éppen nem mondható, de szépen egyensúlyban van a cukorral.

Párszor muszájból ittam ezt a bort, mert sok sörös-pálinkás ismerősöm eddig jut el, ha mégis bort vesz :) megsérteni meg nem akarom őket. Nekem az alkohol egy kicsit kilógott az amúgy intenzív feketeribizkés jegyek mögül. Négy pontot nem adnék neki, de hármat mindenképpen. Mert iható, bár vendégeknek semmiképpen nem ezt adnám, mert egy fél lépcsővel drágábban már tudok érdkes, izgalmas vörösöket is kínálni.

Nem rossz teljesítmény egy 60 millió palackot szinte kizárólag exportra termelő gigacégtől ami mellesleg megtestesít mindent amitől egy terroir-bor rajongónak borsózik a háta :)
@BZoltan: inkább iszom sört, vagy fröcssöt! :-)
Én J.P Chenet-ből eddig 1 bort kóstoltam, talán az a neve, hogy Blanc des Blancs V.d.pays Gascogne?? Az egy pontozhatatlan hulladék volt...
@ringsider: egy jó fröccsel pont szinkronban van, viszont a magyar sörök átlagát simán veri :)

@drbarta: elsőre én is pont így jártam
@ringsider: Ha rajtam múlik akkor még a csapvíz is nyer :)

@drbarta: Ez a Cabernet-Syrah azért a cég "csúcsbora", már amennyire ez a fogalom értelmezhető egy ilyen cégnél.
@AG 2.0:
Mondtam én, hogy kis gazdánk egy roppant bátor kísérletező, mondhatni úttörő ember,

így nekem nem kell ezeket megkóstolni, de javasolni már tudom :)
Itt kell bevallani a Chenet pillanatot? Akárcsak AG én is rég túlléptem az ilyen szintű francia boron hanem utolsó svájci utamon baromira kívántam egy pohár pezsgőt reggelire és nem volt kedvem a hotelban vásárolni csillagászati áron egy pohárnyi Champagne-t. Leugrottam a Coop-ba és néhány frankért ott volt egy Chenet pezsgő egy XL-es aranyéremmel az oldalán, így megvettem azt. Kellemes volt, friss és üde (Chenin Blanc gondolom)és máris jobb passzban mentem a repülőtérre.
Nagyon király.
Úgy látszik azonos hullámhosszon vagyunk!
Én is borzongva kerülgetem a J. P. Chenet palackokat, mert lerí, hogy csicsa van belbecs helyett. De a cégtársam beleszaladt az egyik fehérjébe és azt mondta, hogy végül is meg lehetett inni és azóta is egész jól lát.

De szerintem ha úgy hozza az élet, hogy a 3-4 pontos kategóriából kell választani akkor magyart választanék. Persze ez rögtön ellentmondás, mert ha úgy hozza az élet akkor ponthogy nem lehet választani, iszod ami van:-)
Én a 2006-ost kóstoltam: forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9121619&aq_ext=1&aq_text=Chenet – nekem kevésbé jött be, mint neked a 2008-as, de azért ihatónak találtam.
Mennyibe fáj egy palack ilyen bor akciósan?
@Hepci: valahol ezer körül volt, pontosan nem emlékszem, sajnos
pénztelenségemnek köszönhetően mostanában keresem az ezer körüli borokat, gyakran veszem ezt. abszolúte iható, akciósan valami hatszázért vettem a tescoban, ahhoz képest nem hozza azt a baromi savas hányingert, amit a hasonló árkategóriájú magyar borok. szóval nekem egy laza, esti filmnézéshez teljesen bejött. ebben a sávban egy laza, iható bor
süti beállítások módosítása