HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Rengeteg különféle bor a VinCE-n

2010.03.22. 08:00 AG 2.0

Megvolt a hétvégén az első Decanter-féle VinCE-fesztivál, bortól független külföldi utam miatt – két érdekes palackot beszereztem, lesz valami róluk itt a közeljövőben – csak vasárnap tudtam elmenni a Royal Szállóba. Mesterkurzusokon, előadásokon nem bírtam részt venni, és csak egyet workshopoltam, bormarketingvonalon. Erről holnap-holnapután írok külön bejegyzést, ha összeszedem a gondolataimat annyira, hogy érdemes legyen. A karszalagom 14:00-ig volt érvényes, de belógtam délutánra, sok minden érdekelt. Így is kihagytam néhány ziccert – többen mondták, hogy a Csobánc Cooperation kötelező, Hagymásiékat, Mátyásékat is említették, a Breitenbach-borokra erősen fentem a fogamat magamtól –, de mindennek van határa, a befogadóképességemnek és az összeszedettségemnek is. Jól sikerültnek tűnt a rendezvény kóstolásos része, magasnak találtam a prémiumbor- és a borászkoncentrációt, azt feltételezem, nem volt gond az ár-értékkel. Az alábbiakban megemlítek néhány bort, amelyek tetszettek. Arról rég lemondtam, hogy külön fehér- és vörösköröket tegyek ilyenkor – értelmetlen és frusztrációt okoz –, ezért úgy skiccelem fel azt, amit, ahogy jött. Arra általában törekszem, hogy megválasszam magamnak a nap borát és pincéjét. Ez most elmarad – rengeteg különféle termék varázsolt, ezért is nem lehetett kiragyognia egyvalaminek. A román Cramele Recasnál ízlett a 2009-es királyleányka. Bott Frigyesnél a 2008-as évjáratban nem a rajnai rizling viszi a prímet, hanem először is az olazrizling, de főképpen a Vinculum, amely nem juhhfarkból, hanem héjon áztatott zöldvelteliniből és olaszból készült. Meghökkentő, hogy az alapos macera ellenére mennyire elegáns és cseppet sem nehézkes a bor. A szlovén Santomasnál lenyűgözött a 2005-ös Refosk Antonius, még nem ittam ennyire tartalmas és finom exjugoszláv vöröst. El is határoztam, a végén veszek belőle egy üveggel. Baráti tipp alapján és közreműködéssel próbáltam ki az IFDT-nél a Simonsig Kaapse Vonkel Brut 2006-ot, tökéletes. A Laroche asztalánál érdekes volt eljutni az egyszerű Chablis-tól a komplex, érett 2004-es Grand Cru Les Blanchots-ig. A chilei Errazuriz borai nem pusztán hibátlanok, már alapkategóriában tud szinte mindegyik valami pluszt. Feljebb akár egyéniségekről is beszélhetünk, különös tekintettel a 2007-es Shiraz La Cumbréra. A wineage-es borok közül a legjobban ezzel együtt európai ütött: az O. Fournier 2004-es Spiga Ribera del Duerója. Az egri Kovács Nimród Winery 2007-es chardonnay-ja telt, zamatos és kicsit édes, a 2005-ös NJK egyvonalú illata után izgalmasak az ízek, a 2006-os csúcsvörös odacsap rendesen. Szerintem ennél jobb bort még nem készítettek arrafelé. Heimann Zoltán 2009-es Fuchslija nemcsak a nagyszerű címkének köszönhetően élvezetes, Gál Lajos mézese érdekes, Demeter Zoltán 2008-as száraz birtokbora itatja magát veszedelmesen, Vida Pétertől a 2007-es La Vida cabernet sauvignon kapott el, nemsokára piacra kerül. A Takler Pince sora szokás szerint nívós, a válogatott syrah-t most színesebbnek véltem, mint a már régóta toplistás Primariust meg a többit. A Sauska Pincészetnél új villányiakat is kóstoltam, ám ezúttal a 2009-es tokaji hordóminták taroltak. Rakaczki Gábor első munkáival gyorsan letette a névjegyét. A Szenttamás és a Birsalmás furmint egyformán gyönyörű, ám az igazi reveláció a chardonnay. Édesben Gergely Vince – aka: Úri Borok Pincészete – minden tétele simogatott, talán 2000-es 6 puttonyos volt a legkedvesebb, az 1999-es 6 puttonyos előtt meg van még néhány évtized. Ha azt kellene bemutatnom, milyen aszút szeretek, és miért, az Oremus 2002-es 5 puttonyosán keresztül tenném. Telt-múlt az idő, közeledett a vége. És annyira jólesett Karner Gábor minap megénekelt 2007-es sillere, hogy nagyon. Kellőképpen feltöltekeztem élményekkel és alkohollal, szedtem a sátorfámat. A Santomas refoskjáról megfeledkeztem. Majd máskor.

30 komment

Címkék: takler heimann oremus demeter zoltán gál lajos vida errazuriz vince bott frigyes gergely vince karner gábor sauska kovács nimród winery laroche simonsig recas santomas o. fournier

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Te ittál La Cumbrét?
Nekem azt mondták, hogy nem kóstoltatják, csak megvenni lehet...
Vagy ez valami workshop-félén volt? Esetleg én mentem későn? Vagy csak nem vagyok sztárblogger?
Kár hogy nem voltál bent a mesterkurzusokon, nagyon érdekelne hogy miket mondtak. Mi kerül 5 év múlv a poharakba vagy Tokaj Kincsei, vagy Rózsaszín jövő vagy a Borvilág kapujában, Ikon Furmint, Mitől szuper? Ezek mind olyan előadások lehettek amiket a nagyközönségnek is érdemes lenne tudni, azoknak akik nem tudtak elmenni esetleg vagy nem volt ennyi pénzük rá. Nem lesz valahol egy összefoglaló? Albert esetleg az itteni kommentelők élményei, jegyzetei alapján lehetne egy sorozat erről.
@Szomjas Gödény:

hát engem megkínált breintenbach kiss jános. ha tudták volna, hogy sztárhozzászóló vagy, biztosan te is kaptál volna egy kortyot :) (bocs)

@fiatalborivo:

annak én örülnék, ha hozzászólnának azok, akik jártak ezeken, de kétlem, hogy ebből sorozatot készíthetnék. mindenesetre biztatok mindenkit, hogy élménybeszámoljon
@AG 2.0: No, akkor csak rossz embert kérdeztem...
A kutya meg a fája.

Nekem a Borpalota tetszett Gyöngyösről, baromi nagy területről (tán vmi 140 ha?) gazdálkodva hoztak simán megfelelő minőségű borokat, úgy a 4-5 pont magasságában (sőt...), a hársuk az MTA borversenyén drága fehér kategóriában nyert is.

A Tűzkő tolnai fehéreire voltam még nagyon kíváncsi, de ők a 3 pont gyenge és erős felén osztozkodtak, számomra csalódás volt.

Tetszett még a diBonis is, sajnos a Cramele Recas-t kihagytam időhiány miatt, épp a királyleánykájukat sikerült csak sorra keríteni, ami engem nem hatott meg.

A szlovén Santomasnál addig telefonált a hölgy bájosan elnézést kérve, hogy sajnos továbbálltam a sietősebb barátoknak engedve.
Így lemaradtam a vöröseiről.

Figula és Jásdi ismét stabilan hozátk a megszokott színvonalat. Kíváncsi vagyok, hogy meddig jut a Figula CF 2008, a 07-es merlot izgalmasabb volt, és hát egyértelműen nem a forró déli iskola, kelleni fog neki az idő, úgy érzem, remélem szépen összerázódik a palackban az a bor. Ezek eddig a kedvenc észak-balatoni vöröseim, eléggé elhúzva a mezőnytől.

Jó volt látni a Hilltop prémium válogatását, a 2001-es sárdoni teljesen egyben volt, érett, de még nem almás - ezzel szemben a Laroche Grand Cru-je már kevésbé tetszett nekem struktúráját nézve, ellenben szép volt a gazdagsága. Talán az öreg tőkés dűlős premier cruájük közelebb áll a személyes ízlésemhez - és "szokás szerint" a legalapabb Languedoc-i sárodni hozta a legjobb ár-érték arányt.

Sauskáéknál szépen fejlődik az a syrah, ami a Várban ősszel még nagyon tacskó volt, nem is nagyon mutogatták még anno...

((Állítólag Jancis előadása csalódás volt, hozott egy csomó középkategóriás magyar bort, meg egy best-of-tescot (mit fogy leginkább Angliában), aztán leszögezte, hogy túlárazottak a magyarok.
Szóval nem sajnáltam, hogy végül nem mentem el.))
@fiatalborivo: A Borvilág kapujában nekem tetszett. Bár meglehet másoknak nem. Valószínűleg azért is, mert hasonló véleményel vagyunk több dologban.
Általános vélemény volt a szombati előadásokról, hogy nagyon általánosak, közepes borok, semmi újdonság. Mondjuk több borász "útmutatást" várt Jancin R-től. Nem kapott, és ezt hiányolta.
Vissztérve Angela Muir-re: próbálván a lényeget. Szerinte nem elegendő egyetlen, a magyar, fajta. Egy idő után ugyanis unalmassá válik (a példája a Sauvignon Blanc - Új-Zéland, illetve Zöldveltelini - Ausztria), mert szinte mindenki ugyanolyan bort (ízvilág) előállítani. És csak néhány kis pince marad, ahol izgalmas tételeket lehet találni.
A furmint nem elég, mint egyetlen kitörési lehetőség - mert Szlovénia és a Horvátország is termel, bár más néven. A sokszínűséget meg kell őrizni. Bármely fajta (hazai, világ) lehet: törekedni kell a kiválóságra és az ügyfeleket nem szabad elhanyagolni (nem szabad megelégedni, ha egyszer sikerült x kartont eladni valahová - az még nem siker). Ezeket szemelőtt tartva sikerre lehet vinni (szinte bármit, mert ez majd' mindenre igaz). Kihangsúlyozta a helyi adottságoknak megfelelő klónszelekciók megtalálását, amelyet térségenként kellene elvégezni.
A jegyzeteimet nézve még két kijelentését írtam fel: Villányban a Cabernet Franc, a Sauvignon helyett és nagy borokat (vagy amelyeket annak tartanak) 7-8 éves kor alatt ne vegyünk, mert akkor csalódunk.
Egyébént 12 tétel volt a kóstolóban: 7 Sauvignon Blanc: 3 magyar, 4 Szlovén. Illetve 5 pinot noir: 3 magyar és 2 osztrák. Nem nagyon "mondta meg", hogy mit kell éreznünk benne. Viszont jobban hangsúlyozta a kereskedelmi különbségeket (mitől dupla az ára, stb.). Amire jól emlékszem, hogy elmondta neki, magának nem tetszik a Sauska Pinot (2008), bármennyire is nagyon behízelgő elsőre. Majd 5 évesen.
@Szomjas Gödény: A Tűzkővel egyetértek. Sajnos a Tűzkődomb volt az a boruk, amelyet feltételek nélkül választanék. De az sem közelíti meg a 2003-asat. A 2006-os Talentum egy csalódás, mert több sav, fás-fűszeres, "hideg". És igen előfordult, hogy csak akkor kaptál valami extrát, ha végigkóstoltad a sort, stb. Én így jártam a Pannon Tokajnál: volt egy esszenciájuk (650g/l cukor, 1% alk., a savat elfelejtettem), de azt csak 3-4 bor kóstolása után kaptad meg. Közvetlenül kérted, akkor a sárgamuskotály aszúesszenciát kaptad. Nem feltétlen baj, csak mint állapot írtam le. Az esszencia egyénbként nagyon príma volt!
@AG 2.0: Az Úri borokat magam is kiemelném. Karner Gáborral jót beszélgettem, de a sillerét nem jó helyen kóstoltam (x db villányi után).
Ugyanakkor, mert rég kóstoltam a villányi nagyokat, most abba belevetettem magam. És csalódás volt: Malatinszky borai majd' ugyanolyanok voltak: istálló, istálló, édesség. Gere A-nál a Kopar az jó, csak szerintem a márkázással van gond: tele van a 2007-essel az Interspar (8 eFt).
És most befejezem, mert nagyon hosszú lett. Majd lehet később is hozzászólok.
Több előadás is színvonal alatti volt. Én Jancis Robinson "előadásán" (kvázi hakniján) voltam. Közepesnél is gyengébb külföldi borok (6 féle) mellett Sauska 7 cuvee Siklós 2007 (új évjárat!), Heimann Barbár 2006 és Bock Cabernet Franc Fekete hegy selection 2006 került a poharakba. Én soknak találtam a 9 bort, lett volna inkább 3 jó, de mindegy is , mert a borokról igazából nem is volt szó. Barátaim Antinori márkit hallgatták meg. Nekik nem jutott bor az előadáson, amit Németh Ágnes a Decanter főszerkesztője úgy kommentált, hogy kérjenek azoktól, akiknek jutott (ültetett kóstoló volt, 11000 pénzért). Szerinte ez nyugat-európai kóstolókon is így megy... Az előadások összeszedetlenek, követhetetlen hakniműsorok voltak (legalábbis ez a kettő). Maga a rendezvény klassz volt, a borok és a borászok előtt le a kalappal.
Nekem úgy látszik szerencsém volt a csinos szlovén hölggyel, ugyanis végigkóstoltuk a teljes sort. Sőt vettünk is egy-egy palackkal a legjobban tetsző tételből. Ez a Refosk Antonio 2005 volt.
Mély, csinte csehtamásos rubinvörös szín, illata epres, feketeborsos halvány vanilia és kávé.
Szájban érett tanninok, nagy test, sok gyümölcs mely a garaton szinte krémes lágyságot tükröz. A végén még egy kis piritott mandulaíz. Hosszú-hosszú lecsengés.
Nekem az egész VInCe egyik - ha nem a legjobb tétele volt.
Én a szombati napot már lejegyeztem ( www.herczegagnes.com ), a vasárnapot pedig holnap fogom. Tanulságos volt....
@mangoróza: külföldi kóstolókon ez úgy megy 40 Eur befizetése után, hogy Miss Ágnes Németh (Decanter borvicclap) seg*ét porhanyósra rugdossák... :)
@Hepci: nehéz kérdés
nem feltétlenül van ám ez így
mondjuk angoloknál láttam olyat, amit máshol nem mernék kitenni - nem volt sok bor, és magadnak önthettél, és tényleg csak az maradt le, aki a legeslegvégén próbálkozott, mikor a szimpatizánsok már vissza is kóstoltak...

de azért ha beszerezhetőek a borok és nem rohadt drágák tán be lehet lőni jól a létszám fölé a mennyiséget, azt gondolnám...

tapasztalt (=nem túl-)töltögetőt meg ilyen nehéz lenne találni?
@mangoróza: "Több előadás is színvonal alatti volt. Én Jancis Robinson "előadásán" (kvázi hakniján) voltam."

Mások az elvárások és más a valóság.
Lányom minap mutatott egy videót Lady Gagáról kinek az autogramm osztóján ő az összes jelenlevő CD-jét dedikálta és mindenkinek adott egy puszit.

www.youtube.com/watch?v=RoBj7JaiTlI&NR=1

Jancis-től sokan azt várták hogy megoldást kínáljon néhány komoly problémára a magyar borvilágban, és megmondja mit kellene tenni, csakhogy ő nem Lady Gaga és a puszi elmaradt.
Hasonlóan "csalódtam" évekkel ezelőtt én is az ilyen stílusú borbemutatókban, kóstolókban külföldön de mára már beleszoktam a "hakniba".

T barátom ott volt szombaton (feszélyezte a sok öltöny meg a komoly ábrázat) de Romsics László (Decanter guru, MW kardforgató és György-Villa sablon borász) eltökéltsége tetszett neki bár humorérzéknek és szenvedélynek nyomát sem találta benne pedig lehet hogy ő lesz hamarosan a hazai borok hangja a világban?

Jó borok de feszélyezett környezetben-összegezte T az élményeit.
@Mr Chablis:

hát igen, az antonius nagyon rendben volt, egyre jobban sajnálom, hogy elfelejtettem a végén :)

@Kóstolómester:

vasárnapra ebből a feszélyezettségből semmi nem maradt, én legalábbis nem érzékeltem. igaz, nem is kötöttem nyakkendőt :)
@Kóstolómester: Vasárnap jobb volt, igazat adok AG 2.0-nek. Tömeg sem volt annyira.
Romsics László pedig nagyon feszült volt. Vagy legalábbis nekem annak tűnt.
@loading: mitől ne lenne feszült szegény RL, már mióta nyűglődik...
@Kóstolómester: egy MW nem feltétlen stand up comedy sztár. Szenvedély meg nyilván van, ha ennyit gyötri magát. Bár te meg a barátod (nyilván ő is hasonló formátumú arc...) nyilván ezt is jobban tudjátok... LOL
@Noir taster: Hát nemtudom hogy külföldön hogy megy, de ha nem Jancis Robinson a rendezvény előtt 2 héttel elküld egy listát hogy ezek a borok kellenek, akkor nem azt írom vissza hogy magyarországon ezeket lehet kapni ebből válasszon, hanem beszerzem a föld alól is. Ja mármint ÉN aki képes egy telefonos, mailes rendelést leadni Ausztriába vagy Spanyolországba. Nem hallottak még futárszolgálatról? 1 hét alatt akármi megjön a világ bármely részéről. És ha hozzáteszem hogy Jancis Jedi kéri ezeket akkor 3 nap alatt tuti itt vannak. Nem értem hogy egy ilyen hotel hogyan engedhet meg magának ilyet.
@fiatalborivo: elírtam " de ha nekem Jancis..."
@Hepci: Nekem úgy tűnik, hogy a "feszültségoldást" máshol kell keresnie, mint a net boros világa....
Engem nem feszelyezett semmi - az oltonyosoknek viszont melege lehetett.
Az informacio aramlasban voltak anomaliak - a jegytipusok/szinek megkavartak a biztonsagiakat, 2 nap alatt 3szor valt ervenytelenne a jegyem...aztan megse
Az eloadasok amiken reszt vettem altalanossag mezejen mozogtak, forradalmi otlet nem volt - ezen a szinten elfogadhato (a mesterkurzusokra ez nem ervenyes).
A kozonseg vegtelenul visszafogott volt - kerdezni alig mertek emberek, pedig ezert is fizettek.

A borok: Bott Frigyes kedvessege es borai egyarant szimpik, 1et ertek Szomjas G.vel a Jasdi/Figula borokat illetoen + Ranodler most tetszett igazan.
AG: Sauskaeknal chardonnay telleg jo iranyba megy, ahogy a furmint is + nekem az aszu is bejott. Utobbibol mondjuk Lenkey 2003 6p izlett leginkabb.
Volt meg egy edes alom, Dereszle Kabar 2009.
Vorosbol Achaval-Ferrer Malbec es Cezar Selection Merlot fogott meg. Gerenel 02 kopar es CF.
Loadingal ellentetben Malatinszkynal a Pinot Bleu es a CF is megragadott, raadasul itt volt remek kiszolgalasban/figyelembe reszunk.
A nagy külföldi szakemberek mesterkurzusai nem hoztak lázba, nem tudtan meg semmi különlegeset!
Három mesterkurzuson voltam,a Szepsyé érdekfeszítő volt, Jancis, Elizabeth, ésLynne előadások sablonkóstolás kevés fricska!
Viszont a Work shop programok közül volt nagyon jó, tanulságos és tanító.
pl:D Edít v Z Zoltán Kóstoló teszt, Magyar bor marketing.
A kóstolók jól sikerültek nagy volt a nemzetközi érdeklődés, ez pozitív.
Logisztikai gondok tényleg voltak,de hát elsőre?
@e_easy: Nekem a pinot bleu nem tetszett. Nem állt össze, úgy szétálltak benne az összetevők. Szerintem. Talán külön-külön. A kiszolgálással nem volt gond(om).
@Hepci: szerintem nem kéne már erőltetni mesti nyektetését. a lol kifejezés használata miatt különben is felmegy a vérnyomásom :)

bocs és kösz
@AG 2.0: ti újságírók összetartotok? :)
@fiatalborivo: A tutit nem tudom, valószínű azt csak a szervezők tudják. Ők azt mondták a kérdésemre, hogy megvan rá a válasz - csak épp nem mondták el. A beszerzéssel egyetértek. HA valaki valamit akart, azt be tudja szerezni. Lsd. a Whispering Angelt is a termelőtől hozatták Liznek.
A hotelnek szerintem nem sok köze van ehhez és egyébként a helyszín jó választás volt. OK, szombaton nagyon meleg volt, de gyönyörű közeg. 2 éve voltam a Wine Spectator New York Wine Experience-én ott hasonlóan bemelegedett a terem. Antinoriék ott sem mondtak mást, de előre lehetett tudni az összes kóstolásra kerülő bor nevét, és persze a kiállítók a nemzetközi nagy nevek voltak, igaz mindegyik csak a legjobb borával. (azért azzal eléggé elégedettek voltunk: Lafite, Unico stb.). Szóval a világot nem az ilyen rendezvényeken váltják meg, és a vasárnapi két MW mesterkurzusra minkét előadó tisztességesen felkészült és izgalmasat mutatott és mondott (ha nem is minden volt újdonság). Szerintem a rendezvény minden gyerekbetegségével együtt nagyon jó volt.
@Noir taster: A helyszínválasztással nem értenék egyet. Noha központban van/volt és valóban jól néz ki. De úgy érzem nem eléggé funkcionális egy ilyen eseményhez.
És jártam úgy, hogy finoman megmosolyogtak, amikor az előzetesen megadott borok közül kértem: "ja, kérem azt nem hoztuk és nem is tudjuk miért ezek a borok kerültek a kiadványba".
De valóban nem volt rossz a rendezvény. Inkább ilyen típusú rendezvényekre mennék, mint a klasszikus fesztiválokra (öregszem).
BTW: Nem tudod/tudjátok lesz-e "visszajelzés" gyűjtés a szervezők részéről?
@kifli:

ördögöt

az újságírók pont olyanok, mint a jogászok, csak kevésbé képzettek. legszívesebben kitépnék egymás szívét

de miből vontál le ezzel ellenkező következtetést?
@Kóstolómester: Nekem fesztelen volt, mindig előre röhögök az öltönyben megjelenő botor bátrakon :)

...így engem nem feszélyeznek, hanem szórakoztatnak. Arra azért nem vetemedek, hogy véletlenül megbillentsem őket néha oldalról egy óvatlan pillanatban, megvárom, míg megteszik maguktól.

Akkor szorul csak ökölbe az arcom, amikor 3 idősebb tyúk sertepertél mellém kárálva és telesprézve...
@loading: Sajnos a Tűzkő vöröseit nem kóstoltam, korábban épp azok tették a mostani tolnai fehéreknél magasabbra a lécet. Ott könnyen lehet, hogy találhattam volna szimpatikusabbat, mindenesetre az új termékcsaládnak úgy látom nem én leszek a célközönsége.

@AG 2.0: talán ő már tudja, hogy mesti újságíró?
Vagy ha nem, csak aspiráns?

...és én is megkövetem Gergely Vincét, mert kihagytam elsőre, és most nyilvánosan csatlakozom a Gergely Vince Fan Clubhoz, hihetetlenül tetszenek az aszúi, ezekből a borokból sosem hiányolom a komplexitást, imádom azt a kis hordófűszerességet (vagy bármi mást, ha nem az lenne), ami mindig azzal a szükséges hajszállal stabilan fölé tudja tolni az aszúit a megújuló tokaji aszú-iskola régebbi, újabb, feltörekvő és már befutott személyiségeinek...
Köszönjük a borokat, és várjuk az újabb évjáratokat!
@Szomjas Gödény: Nem értem mi a bajod az öltönnyel. Én szeretem hordani, a zakó eltakarja a pocakot, és a belső zsebében a nyugdijas ujságíróigazolványom mellett elfér 2 üveg bor, a külsőben meg a sonkatekercs tormakrémmel..
@AG 2.0: igyekszem az érzékenységedre tekintettel lenni lol-ügyben. :)
Kóstimesti. Khmmm. Ha valaki rettentően szereti az anonim észosztást és intimizálást, ne vonuljon sértődötten el egy magashegyi dűlőbe, ha megtalálják. Eszemben sincs elüldözni innen mesterünket, biztos rendelkezik valamiféle komolyan vehető és arccal vállalható tudással (is), legfeljebb számomra ez még nem teljesen nyilvánvaló. Viszont ha valami nagyarcú marhaságot ír, időnként beindul az ujjaim alatt a billentyűzet... ajvé...
most latom h lesz 2011es verzijoja a rendezvenynek. Shiraz szavaival elve "erdekes"
süti beállítások módosítása