HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Kökény és Fia Chardonnay 2009

2010.03.30. 08:00 AG 2.0

A szüleim Hajdú-Bihar megyében élnek, ha hétvégéken megyek-jövök, nem mindig autópályázom, néha a 4-es főutat választom. Elég régen felfigyeltem már Ceglédtől nem messze konkrétan erre az objektumra, terveztem, tervezgettem, hogy megismerkedek Kökényék boraival – hadd utaljak vissza az Alföld iránti fokozott érdeklődésemre –, de sokáig nem tettem érdemi lépéseket. Az utóbbi hetekben aztán kétszer is felkaptam a fejemet. Először is a Magyar Tudományos Akadémia egyik középkategóriás fehérborává emelték 2009-es chardonnay-jukat. Másodszor ugyanez a tétel a Pest megye bora büszke címet is elnyerte kategóriájában. Miután az önkormányzat közleményéből értesültem erről, világossá vált, a téma nem tűr többé halasztást. A megyeházi sajtósok néhány nap alatt megszerezték a bort, elmentem érte, hazavittem, kivártam az alkalmat, kibontottam. Kökény és Fia tehát a Kunsági borvidék északi részén dolgoskodik, szőleik a Ceglédbercelhez közeli Aranyhegyen teremnek, fehéreik és vöröseik egyaránt vannak. A 2009-es chardonnay tartályosan készült, ezt érzékszervileg sem nehéz megállapítani. Színe szó szerint fehér, alig-alig mutat némi nagyon-nagyon halvány sárgát. Igen illatos, mindenekelőtt a tipikus savanyúcukros-bodzás vonalon, de apránként kibontakozik valami chardonnay-s édes-meleg árnyalat is. Teste közepes, savai selymesek-játékosak-csiszoltak, arányos és egészséges mindenestül. Kifejezetten finom. Nem lép túl a tisztességesen elkészített reduktív borok világán, de amit vállalt, azt hibátlanul hozza. Már megint túlzásba viszem a bőkezűséget: 5 pont.

5 komment

Címkék: alföld ötpontos chardonnay 2009 kökény és fia

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...elmentem érte, hazavittem, kivártam az alkalmat, kibontottam."

Mi volt az alkalom és mire vártál?

A Kökény hordó mellett én is elhajtottam egyszer de nekem minimum 7 pont kell ahhoz hogy meg is álljak valahol. (Majd szólj)

A tartályos Chardonnay készítést különben támogatom mert nagyon unom a túlhordózást vagy nem megfelelő hordóhasználatot. Még a Malatinszky sem találja el mindíg pedig ő aztán igyekszik.

Kökény, friss, üde. 5 pont. Rendben. Egészségedre.
Azért nehogy már be kelljen számolnia AG-nek a székelési szokásairól is :D

Ja, igen, AG, akartam kérdezni, hogy kóstoltad-e Pálffyék rozéját, bevallom töredelmesen, eszembe jutottál kóstolásakor. :)

Szerintem ne szólj, hadd fedezze fel Ő magának ;)
a ROZÉJÁT kell kóstolni egyébként nagyon korrekt borai voltak amikor ott jártam, gondolom most is így van Kóstolómester te csak a hajtűkanyarban álj meg nyugodtan...
Az egyik vörös borukat kóstoltam, az is tökéletesen rendben volt. Valamelyik cabernet-merlot-kékfrankos az összetétel, ha jól emlékszem.
7 pont(hihi)
csak ajánlani tudom mindenkinek (Kóstolómester nyugodtan adj neki esélyt!)..
A Chardonnay mellett a rosé is hibátlan és kiváló ár/érték arányú, sőt mi több a 2008-a Cserszegi benne van az ország TOP tételeiben ( BORIGO 2010 febr. 86 pont), és ha jók az infóim a múlt héten Keszthely város bora lett, úgyhogy ennyi infó alapján aki arra jár térjen be, megéri!
süti beállítások módosítása