HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Szekszárd a múzeumban 2010

2010.05.21. 08:00 AG 2.0

A Szekszárdi borvidék Petőfi Irodalmi Múzeum-beli 2009-es bemutatkozásáról szólt önálló blogom első borokat tartalmazó posztja, azóta csaknem egy év eltelt. Amikor eljön a születésnapom, majd szólok, hogy felköszönthessenek, szűk két hetet várni kell. A 2010-es Szekszárd-bemutató viszont már megvolt, ugyanazon a helyszínen, nem hallgatom el, mi mindent tapasztaltam. Különböző okok miatt kénytelen voltam délelőtt végigrohanni a felhozatalon, elvegyülve az úgynevezett szakmában. Iparkodtam olyanok asztalához járulni, akiket tavaly kihagytam, illetve akikkel nemigen foglalkoztam a közelmúltban. Tizennégy pince és termelő borai alapján az a benyomásom: a színvonal e röpke esztendő alatt is sokat emelkedett. Különös örömet okozott a kimondottan száraz karakterű vörösborok tömkelege, az édes tanninok és a magas alkoholok korában üdítően hat az ilyen. Mindenkitől egy-egy bort említek, a sorrend csak kicsit számít, halálosan komolyan venni nem kell. Márkvárt Olaszrizling 2008. A feltörekvő pince 2006-os bikavérje is jó, de a késői szüretelésű, szárazra kierjesztett olasz, amellyel egyszer már összefutottam, még sűrűbb. Heimann Viognier 2009. Friss, gyümölcsös, vibrál, kedvelni fogom. Borműhely (Pálos Miklós) Campus 2009. Tavaly a 2008-as esett nagyon jól, most ez, ezer forintért finomabb-könnyedebb vöröset elképzelni sem bírok. Szt. Gaal Pince Bikavér 2008. Kovács Tibor nyolcas hordómintákat hozott, a Passionata franc a legütősebb, a bikavér árértékben kívánkozhat a spiccre. Vesztergombi Turul 2007. Vesztergombi Ferenc és Csaba második vonalas házasítása több korábbi évjáratában is kivágta a rezet, ez is rendben van. Sárosdi Pince Cabernet Franc 2007. Az elmúlt évtizedben lenyomta a franc a sauvignont Magyarországon, én az utóbbi időben hajlamos vagyok ismét utóbbit preferálni. De Sárosdiéknál előbbi a sztár. Eszterbauer Tivald Cabernet Sauvignon 2008. Határozott tannin, remek struktúra, szép, idővel kigömbölyödik. Mészáros Pince Hidaspetre Cabernet Franc 2007. Bíráltam hétfőn a pannon top 25-ön, a nap hősei nálam Mészárosék voltak válogatott merlot-jukkal és cabernet sauvignonjukkal. A múzeumba három másik komolyat hoztak, a Hidaspetre franc kicsit sem tűnt el a bikavér és a Merops árnyékában. Sebestyén Csaba Ivánvölgyi Bikavér 2007. A 2006-os Grádus nagyobb, mégis a válogatott bikavért emelem ki, elegáns, finom, száraz. Ferenczi Birtok Pinot Noir 2007. Fajtajelleges, lendületes, hibátlan, nagyon szerettem. Posta Borház Cabernet Franc 2007. Új név, bekerül mindjárt a Terroir Club kínálatába, a franc komoly dobás háromezerért. Vida La Vida Cabernet Sauvignon 2007. Vida Péterék 2007-es prémiumborairól írtam, a merlot volt a címszereplő; ha megint írnék, a sauvignon venné át a helyét. Takler Syrah 2007. Belezúgtam a Takler-borokba újfent, annyi tartalom, amennyi az ő válogatott tételeikben van, szinte nincs. A syrah a VinCE-n is tarolt. Dúzsi Tamás Görögszó 2006. A rozékirály általában rozéival villog, megszoktuk, hogy vörösei inkább egyszerűek és korrektek, mint fineszesek és komplexek. A 2006-os Görögszó hatalmas meglepetés, gondolom, akik már kóstolták, csak mosolyognak elnézően. Nagy bor.

24 komment

Címkék: posta szekszárd dúzsi takler vesztergombi sebestyén heimann sárosdi vida mészáros rendezvények eszterbauer pálos ferenczi márkvárt szt. gaal

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hmm... Takleréket divat nem szeretni, de nekem mind a 2006-os CF válogatásuk, mind a 2006 Primarius nagyon-nagyon bejött (és a 2006-os Bikavér válogatás is jó). A válogatás Syrah-t is kóstoltuk pár hónapja, és egyetértek, nálunk is "kivágta a rezet". :)

Dúzsi Görögszóról "lejöttünk" pár évvel ezelőtt, úgy tűnik, itt az ideje az emlékek frissítésének!

Kérdés: Szent Gaál 2007-es CS válogatást nem kóstoltad esetleg? Marha régen BOB-bal találkoztunk vele egy kóstolón, hordómintaként, akkor felírtam, hogy hatalmas potenciál, komoly bor lehet belőle. Mostanra már illene palackban lennie.
hasonló best of listát jegyeztem fel magamban én is, nagy meglepetés volt a posta borház, nekem az olaszrizlingjük is tetszett, de a leghülyébb nevű bor versenyt is ők nyerték, a 2007-es noirkékmerfranlotpinotkos-sal. ez a házasítás viszont nagyon nem tetszett. csak hogy ez is meglegyen, idebiggyesztem gyorsan a nagy csalódásokat: a remetebor kadarkája nagyon nem ízlett, a tüske siller a tavalyi után (alkoholista.blog.hu/2009/05/11/atipikus_es_a_tipikus_siller) meglepően nem finom, ahogy a válogatás kékfrankosban is komoly kesernye húzta össze a számat.
a ferenczi pinot kiemelkedő volt, ellenben a merlot igencsak kusza, zavaros, ahogy dúzsiéknál is igazából a görögszó ütött be egyedül, a syrah nekem nem tetszett, és a pult alatti silleren is azt éreztem, hogy alapvetően nem több, mint egy kicsit vastagabb rozé. a 2003-as tűzkő domb cuvéet nagyon annó szerettem, a 2006-ost viszont most nem. a vida sor hibátlan volt, vesztergombi ferencnél a 2007-es turul nagyon nagy anyagnak tűnt, de még igen fiatal. az eszterbauer sor egységes volt, semmi igazán kiemelkedő, egytől egyig finom borok, ha mégis ki kéne, akkor én a mesterünket emelném ki, a tivald nekem még értelmezhetetlenül nyers. pálos mikinél a 2007-es defacto kékfrankos is tetszett nekem, mint ahogy a mészáros-sor is hibátlan volt, itt nekem is a hidaspetre franc nyert. a heimann cabernet franc szép, jól iható bor, a cervest váltó birtokbor még nem állt össze, majd ősszel újrakóstolom.
az est bora, nem először (alkoholista.blog.hu/2009/05/04/szekszardi_szeansz), a takler syrah válogatás lett nálam.
A Görögszónál mosolyogtam bizony :-) Aki lejött róla évekkel ezelőtt, annak érdemes ezt megajándékozni egy eséllyel. Egy hónapon belül három palackot sikerült eltüntetni belőle, de nem lehet megunni, mindig meglep.
Hajrá Szekszárd!!!
És Takler Trio, valamint Sebestyén Rosé, és a kedvenc fajta: Cabernet Sauvignon.
@Lomposfarkas: no, abból (2007-es) még a kóstolómennyiséget sem bírtam meginni.
@vörös és fehér: a kimondhatatlan nevűt én is kóstoltam szerdán, igaz egy szentesi túra vége feléééé....:-)
nekem meg teccet, de ránézek még feltétlen kesvésbé mámorosan, meg a Franc-ra is...szimpatikusak!
Akkor nem volt jó napom tegnap, mert tavalyhoz képest szinvonal-csökkenésnek érzem. A Takler Kékfrankos reserve egyáltalán nem ízlett, bár többek szerint tegnap az volt a legjobb boruk. Ott lévő ismerőseim szerint a Shiraz-uk nem jó. A Görögszó értékelésével egyetértek.Akárcsak a Ferenczy Pinot Noir-ral. Vidától a Kékfrankos és Merlot (2007) volt jó, a Cabernet nem.
És mert nagyon eltérő lenne a véleményem a többi borról, inkább befejezem a kommentemet..
@ringsider: neked tetszeni fog, te imádod a savanyú borokat ;-)
Vesztergombi "Remetebor" József, Kadarka 2007 -- nagyon jó.
Rokka, a volt Taklertől, nagyonjóóóóó, ajánlom!
pontosítok:
Pálos Miklós Rokka Shiraz 2008
@vörös és fehér: az melyik Remete-kadarka volt?
Vesztergombi kékfrankos az én egyik kedvencem! a szekszárdi borok nagyon jók
@R242: ez volt már itt terítéken szólóban is, íme:

albertgazda.blog.hu/2010/03/02/palos_miklos_rokka_shiraz_2008

@loading:

ne hallgass az ismerőseidre, tégy egy próbát azzal a takler syrah-val legközelebb
Miert nem divat Taklereket kedvelni mostanaban?
@dezso: bevallom nem emlékszem. csak arra, hogy most nagyon nem tetszett
Üdvözítő, hogy jók a CS - ek, de igazán a fajtatiszta CF - fel tudunk labdába rúgni. A Hidaspetre például.
A Posta CF nekem az aranyérmes kóstolón tetszett meg, azóta már megvolt a pince is, olasz, CF szépek, nekem tetszett a vörös házasítás, a még nem forgalmi tételekre is érdemes lesz figyelni.

Aki esetleg még Szegedet útba ejtené, ajánlom Németh Gábort Szekszárdról, csuda szép borai vannak, de Gál Anti Tringát se felejtsétek el.

Takler Bartina valakinek? Szerintem szép, mediterrán bor, ahogy Heimann Birtokvöröse is.
@vörös és fehér: hello!

Bocs, nem ertem. Kifejtened?
A stilusra gondolsz? Amerikai tolgyet hasznalnak? Vagy egyeb?
@lackó: no, a Bartina nekem az egyetlen a Takler prémiumborokból, ami egyszer sem jött be, akárhányszor kóstoltam. a KF válogatás és a Bikavér is lényegesen jobb volt (a Fritz pincészet ugyanezen tételei meg még annál is jobbak).

a Syrah viszont pazar. és tényleg egyre több pazar Syrah van, nem érzi rosszul magát itt a fajta, úgy tűnik.

CF-ből a Hidaspetrénél nekem jobban bejött az Ikon Evangelista az "olcsók" közül. tudom, tudom, arról a borról is megoszlanak a vélemények.
@londonercsecse: igen, a stílus. legalábbis amikor takler neve felmerül, a legtöbb kritika odáig megy, hogy amerikai ízlésre hangoltak a borok. de nyilván az ilyen kritikus hangok egy része évek óta nem kóstol taklert. no nem mintha a csúcsborokat én is üvegszám innám - leginkább kóstolókon ismerkedem velük.
Posta Franc. bizony kellemes meglepetés.
Tűzkő Domb: tartalmas, érett gyümölcsös.
Pálos Campus: Izgalmassá teszi a zweigelt.
Szt. Gaál Passionata: érdekes kísérlet a különféle hordókkal. Figyelemre méltó.
Németh Jámos: C.S. Nagyon ígéretes tétel.
Prantner: C.S válogatás. Remek bor, jó ár-érték arány.
Eszterbauer: Kadarka. Méltó versenytársa a Remetének!
Számomra vitathatatlanul a nap bora a Takler Syrah.
És a legdrágább. A tegnapi felhozatalban a közelében sem járt árban semmi más...
süti beállítások módosítása