HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

1 éves vagyok

2010.06.02. 08:00 AG 2.0

Pontosan egy évvel ezelőtt élesítettem az első bejegyzéseket ezen a blogon. Most itt tartok. Egyetlen nap sem múlt el poszt nélkül, minden reggel nyolckor jön valami, magam is meglepődtem, hogy tartani tudom ezt a tempót. Hogy a színvonal közben mit csinál, azt mondják meg mások. A dolgok nagyjából az eredeti koncepció szerint alakulnak. Igyekszem szélesen meríteni, a magyar borokban ártól és műfajtól függetlenül a jót keresem, a külföldieket a kontextus kedvéért és az általuk okozott élmény miatt sem hanyagolom. Nem tudom, hány borász hány boráról írtam, nem bírom összeszámolni. A címkékből kitűnik, a legnépszerűbb borvidék énfelém Tokaj, 35 említéssel. A Balatont a Badacsony kivételével egybezsúfoltam, előbbi 22-nél, utóbbi 10-nél tart, az annyi, mint 32. Villánynak 22, Szekszárdnak 19 találata van. Azt hiszem, csak a Bükkalja hiányzik az ún. palettáról. Légli Ottó 14 taggel első, Szepsy István 11-gyel második a termelők között. A furmint 20 említése nem meglepetés, a chardonnay 16-ja és a rajnai rizling 15-je sem, mondjuk azok számára, akik rendszeresen olvasnak engem. Pincelátogatásból, kisinterjúból kevesebb van, mint amennyinek lennie kellene, az egyéb szeszek világába ritkán látogatok, a boltok és vendéglátóhelyek feltérképezése megakadt. Nem véletlenül: annyit borozok, hogy nincs időm kocsmázni. Magyarán: annyi az esemény, hogy nincs mikor szabadon és felelőtlenül bóklászni mindenfelé. A fene sem gondolta, hogy megpróbálok minél több fesztiválra és bemutatóra eljutni, de hajt a kíváncsiság és a szakmai öntudat. Amiről be kellene számolni, arról be akarok számolni. Ez a szakmai nem hangzik jól – még mindig nem szeretem, ha szakírónak neveznek. Nem vagyok az. Nincs papírom, nem is lesz, csak az olvasás és a gyakorlat okosít, ha egyáltalán. Olvasóim száma Index-címlap nélkül naponta ötszáz körül alakul, emelkedik, örülök neki. Az is klassz, hogy bár néha egyik-másik vita kicsit elmérgesedik, azért talán mégis az értelmes társalgás terepe ez a fórum. Többet nem akarok, csak annyit, hogy minden ebben a mederben menjen tovább. Ezúton kívánok mindenkinek rengeteg finomat.

23 komment

Címkék: gondolatmenetek

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Születésnapodra tiszta szívből gratulálok, csak így és még sikeresebben tovább.
Attila
Folytassa...
Mi nyílik ma?
További lelkes és sikeres folytatást!
Az induláskor pont azt vártam tôled, amit az elmúlt egy évben kaptam: rendszeres bejegyzéseket és megbízhatóan izgalmas borokat. Kívánom, hogy legyen energiád ugyanígy folytatni és ünnepeljünk sok-sok ilyen évfordulót!
Bontasz valami különlegeset ma?
mikor kivált ez a blog az Művelt Alkoholistából aggódtam egyik kedvencem Albert gazda miatt, de hamar rájöttem, hogy se harag sem egyéb tüske nem érezhető a két blog között és több írást, bejegyzést, szabadságot, szabadabb saját gondolatot osztanak meg velünk a szerzők. Jó ez így, mi olvasók biztosan nyertünk.
Tiszta szívből kívánok további lelkesedést és érdekes borokat!
AG 2.0: azért nézek be ide minden nap [néha sokszor is, de ez nem feltétlen örvendetes a házigazdának :)], mert - talán - itt érzem legerősebben a nyitottságot.
Most jártam Bükkaranyoson (Bükkalja) egy volt évfolyamtársamnál. Ha említésre méltót találok valamelyik címkézetlen palackjában, küldök belőle egyet.
Neked még sok tartalmas bort, Tőled pedig tartalmas Hamvas Béla-posztot kívánnak

Hiveid.
Én A Művelt Alkesz mellett az utóbbi hónapokban kapcsolódtam csak ide, de minden nap járok itt is, ott is. Rendben van ez így. Minden elismerésem az elmúlt egy évért!
"A koromhoz képest jól nézek ki"

mondta a kéményseprő:)))))))))

Mindenféle sok jót!/nem csak a pohárba!/
napi olvasni való, reggel nyolc után. kötelezően, kösz. boldog szülinapot!:)
Én is gratulálok, minden nap be szoktam nézni.
köszönöm a jókívánságokat mindenkinek, egy kétezerhatos ötputtonyos méregeti a nyolcpontos szintet, soha rosszabb születésnapi borom ne legyen :)
Nagyon gyorsan eltelt ez az ev. A rendszer szimpi nekem, ha elmult 8 frissitek es ott a napi szoma.
Gratulalok az elso szulinapodhoz es kivancsian varom milyen iranyba mesz tovabb.
1 éve olvasom, csak egyetérteni tudok lala64-gyel, a több jobb
Részemről minden jót a következő évre is!
Hasznos, jó blog, csak így tovább! Gratulálok!
Gratula, és csak így tovább!

(Nálam egyébként az első számú boros blog lettél, viszonylag hamar, a napi 500-ból egy én vagyok. :))
csak így tovább a lenini úton
boldog születésnapot :)
Csatlakozok én is, kívánok további sok örömet és kitartást a borokhoz. Részben önös érdekből is, mert nagyon szeretem az írásaid.
Úgy emlékeztem, írtam ide, de úgy látszik, csak akartam...
Szóval csatlakoznék az előttem szólókhoz, amikor csak tehetem, elolvasom az általában kellően tömör, kompakt, velős, "minden napra egy mese" jellegű írásokat, nekem nagyon bejön ez a blog.
süti beállítások módosítása