HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

A Bodor Bio Borház és a Béla Borászat

2010.08.14. 08:00 AG 2.0

Megint lépek egyet az alföldi borászatok feltérképezésében, két új szereplő kerül fel az örvendetesen színesedő palettára. Béla Zoltán imrehegyi vállalkozásáról futólag volt szó korábban, ezerjókóstolónkon közepesen visszafogott teljesítményt nyújtott a 2008-asa. Míg Béla lassan húsz éve gazdálkodik a családi birtokon, addig a csongrádi Bodor László csak 2002-ben vágott bele, utóbbi ráadásul ellenőrzött biotermékeket készít nagy odafigyeléssel. A két borász összesen öt tételét kóstolgattam mélyrehatóan a minap – néhány hónappal ezelőtt elfogyasztottam egy Béla-féle 2008-as száraz nektárt is, ami a mindjárt következőkkel együtt annyi, mint fél tucat –, maradéktalanul elégedett nem lehetek. Kezdem a Béla Borászattal. Általános tapasztalatom, hogy a borok illatában kevésbé van kivetnivaló, ám ízeikben és lecsengésükben rendre éreztem valami nem túl szimpatikus bizonytalanságot. Különösen a 2006-os száraz nektárt sejtettem sokra hivatottnak eleinte: négyéves kora ellenére tiszta, halvány szalmasárga színnel mutatkozott be, dúsan-buján-melegen, mégis élénken illatozott, sokat vártam ezek után a kortytól. De hiába, egyszerű, a kelleténél egyvonalúbb ízek következtek, a végét pedig elrontotta a már említett billegés. Bodor László bioborai a Gólyás Borház közreműködésével jutottak el hozzám, a fiatal termelő vöröseket szűr Csongrádon. Négyből hármat vertem csapra eddig, az egyaránt 2008-as zweigeltet és kékfrankost, valamint a 2009-es kadarkát. Mindegyikből meghökkentően rövid préselt dugót húztam ki, nem tetszettek. A zweigelt durva animalitással kezdett, ami két nap után sem szellőzött ki belőle. A kékfrankosban is felütötte a fejét hasonló, de csak ártalmatlan árnyalatként. Emennek a gyümölcsössége már szép volt, teste is figyelemre méltó, kellőképpen, de nem túlzóan élénk savai felől jónak találhattam volna, ha friss zamatú marad az utolsó pillanatig. Nem maradt, jött a bizonytalanság itt is. A kadarkával efféle problémák nem voltak, fűszeres-gyümölcsös-fajtajelleges játékot játszott alfától omegáig, ott az nem jött be, hogy savai és 13,5-es szeszei egyszerre csíptek, és sem test, sem finom vibrálás nem ellensúlyozta ezt. Bodor László dolgait egyébként a kolléga nálam sokkal jobban szerette. A Béla Borászat 2006-os nektárja erős, a Bodor Bio Borház kékfrankosa és kadarkája gyengébb 3 pontot érdemel tőlem. A törekvést a jónak gyakorlására érzékelem és díjazom, de azt hiszem – bár ki a fene vagyok én, hogy tanácsokat osztogassak? –, az öreg hordókkal kezdeni kell valamit.

6 komment

Címkék: alföld kadarka hárompontos kékfrankos zweigelt 2008 2009 nektár béla borászat bodor bio borház

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Bodor KF nekem is jobban tetszett, még ha kivonom a lokálpatriotizmusom, akkor is egy masszív négyes volt és az öreg hordós tanácsban tényleg lehet valami...

hozamkorlat.blog.hu/2010/07/13/eletjel_csongradrol
@e_easy: igen-igen, köszönöm érdeklődésed. holnap megmagyarázom :)
én a Bodor rozét kóstoltam meg Csongrádon, az illata ijesztően gyümölcsös (parfümös) volt, az iz már szerencsére nem annyira.

off

Kedves AG, hétfőn küldtem egy üzenetet, megkaptad?

on
@bonifánc: igen, sőt azonnal válaszoltam is rá. eltűnt az internet sűrűjében?
@AG 2.0: – bár ki a fene vagyok én, hogy tanácsokat osztogassak? –

hát, talán
az út, az igazság, és az élet?
süti beállítások módosítása