HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Benedek Cserszegi Fűszeres 2010

2011.01.01. 15:00 AG 2.0

A gyöngyöstarjáni Benedek Pétert agyba-főbe dicsértem a mátrai tőkések és barátaik novemberi bemutatóján, dűlőszelektált kétezerkilences chardonnay-ját a nap leszebb borának tituláltam. Azóta megkóstoltam őt még egyszer, Bott Frigyes hétpontos sauvignon blanc-jának társaságában, akkor kevésbé vett le a lábamról, remélem, harmadszor megint tarolni fog. Addig is bontottam egy cserszegit a sokat szenvedett kétezertízes évjáratból – még tavaly –, gondoltam, első posztnak éppen jó lesz az új esztendőben. A Benedek Pincének vállalható honlapja van – bár az évjáratokat nem ártana frissíteni –, aki kíváncsi a részletekre, kattintson. Annyit azért én is elmondanék, hogy a sok évtizedes múltra visszatekintő családi birtok ma már több mint tizenöt hektáron gazdálkodik, a fajtaválaszték szerteágazó, a termékpiramis felépült, az ambíciók dicséretesek. A cserszegi fűszeres alapkategóriás versenyző, ez így is van rendjén. Egészen halvány szín, sok-sok illat a virágos-gyümölcsös-savanyúcukorkás vonalon. Karaktere kedves, nagy túlzásokba nem esik. Ahogy a fajtától megszokhattuk, ízben egysíkúbb, de megvan mindene ahhoz, hogy jólessen. Savai csiszoltak, teste karcsú, alkoholja mértéktartó, lecsengése üde. Hibátlan technobor. A bőség karácsony környéki zavara miatt napokkal a bontás után is visszatérhettem hozzá, nem ürült ki, tartotta magát becsülettel. A 4 pontos szint teteje.

10 komment

Címkék: négypontos mátra cserszegi fűszeres benedek 2010

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem nagyon komor hangulatú ez a Benedek Pince honlapja, a fényképektől pedig egyáltalán nem kapok kedvet, sem meglátogatni a borászatot, sem megkóstolni a borokat.
Itt az új év, fikázzunk picit.
Benedekékről az jutott eszembe, hogy olyan vacak rozét még keveset ittam, mint az övék volt 2 éve (a Budai Gourmet fesztiválon).
@Hepci: Én idén nyáron többet nem ejtek ki a számon olyat, hogy vacak rozé. Meg olyat se, hogy nem vacak, általában tartózkodok mindenféle rozés megnyilvánulástól :)
Mondjuk bizonyára a termelő is elkerülte a Maligánt, hehe.
:D

Cserébe viszont nem kérem számon, hogy valakinek milyen a rozéja, számomra meglehetősen érdektelen a téma. (A hibás borok meg nyilván egyáltalán nem játszanak.)

Nekem amúgy a cabernet franc-uk tetszett, összenézném pár jobb Loire-mentivel. Mondjuk megnézném, hogy hogyan állnak meg szerkezetileg, ízben szerintem bírják a versenyt. (Magában ez persze nem lenne túl nagy érdem ebben az összehasonlításban.)
@fafej11: jaja, láttam már jobbat, de mondjuk ha mindenhol ez lenne az alapszint, akkor szerintem már régen egy másik országban élnénk, csak észre sem vennénk :)
@Szomjas Gödény: mi történt, számodra a rozé megszűnt?
(Btw, a Maligánt elkerülték. Gál rozé volt pl.)
@Hepci: így is lehet mondani. Kaptam nyáron egy kisebb rozémérgezést, és alig-alig-alig különböztek a borok. Szóval a rozé részemről leírva, legközelebb akkor térek rá vissza, ha borjedi leszek, hátha úgy már lesznek különbségek :)
@Szomjas Gödény: az előző évjárat rozéban szerintem elég borzalmas volt - vagy én is finnyásabb lettem. Jó pár olyan darab nem ízlett egyáltalán, ami a korábbi években biztos pont volt (pl. Dúzsi tré alaprozéja). Ettől még kár leírni a műfajt, bár persze a fehér/vörös vonalon nagyobb izgalmak vannak.
@Szomjas Gödény: @Hepci:

rozét nem elemezni kell, hanem inni, akkor, ha szomjasak vagyunk, nagy kortyokban

(mondtam bölcsen :))
@AG 2.0: igyekszünk, biztos a Gödény is szomjas néha...
süti beállítások módosítása