HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Масандра Токай

2011.08.21. 21:30 AG 2.0

A talán szokatlanul hosszúra nyúlt hallgatásnak oka van. Az történt, hogy már hétfőn felütötte bennem a fejét a Sziget-betegség, ami egészen konkrétan kellemetlen, de jó esetben kordában tartható torokfájást jelent, bizonyára a rengeteg portól van ez. Igyekeztem odafigyelni, mert bár aznap még megittam a Balassa Szent Tamás nagyját, utána hagytam az alkoholt a csudába, inkább vitaminokhoz és más bevált módszerekhez folyamodtam. Csütörtökön aztán azt hittem nagyképűen, hogy minden rendben van, kollégámmal-barátommal előbb a Károlyi kert melletti Csendestársban üldögélve ittam meg egy pohár kissé melegen szervírozott kétezertízes Etyeki Kúria White-ot, majd benéztünk a Pivo sörözőbe – eléggé el nem ítélhető módon most jártam ott először, biztosan megyek máskor is –, ahol nagy élvezkedések közepette csúszott le az igen hideg szűretlen Bernard. Ízlett, vettem belőle otthonra is, elfogyott. Hibát követtem el, pénteken már úgy ébredtem, hogy szakadtam szét a köhögéstől. Ez idő szerint épp jobban vagyok, annyira legalább, hogy a betárazott korábbi élményekből összeüssek egy bejegyzést. A krími Maszandráról többször is írtam már, hol jót, hol nem annyira, ám eddig nem sikerült hozzájutnom Tokaj elnevezésű borukhoz. Néhány hete Lembergben összejött. Arról is tettem említést korábban, hogy a nagyborászat honlapja szerint a XIX. században importált furmint és hárslevelű azon a környéken találta meg igazi önmagát. Még szép, hogy nekünk erről más a véleményünk. A címszereplő után különösen. Igaz, nem ez a bor a Maszandra büszkesége a tárgyalt vonalon, hanem a Juzsnoberezsnij, ami konkrétan csak két híres szőlőfajtánkból készül. A sima Tokajban a furmint és a garsz levelju mellett muskotály és kokur is van, utóbbit egyébként nem ismerem, lehet, hogy hallgat európaibb névre is, nem tudom. Erősített borról beszélünk, 16-os alkohollal és 160 gramm maradékcukorral, ára nem éri el az ezerötszáz forintot. Évjárata nincs, januárban palackozták, minimum kétéves tölgyfa hordós érlelés után. Középmély borostyánszín, érett, kissé szeszes illat, dióval, dohánnyal, kenyérhéjjal, de aszalt gyümölcsökkel is. Ízei is viszonylag tiszták, barátságosak, direkt hibákra nem lettem figyelmes. Savai szerények, a 16 fok sem kevés. Ezzel együtt sok kifogást nem indokolt felhozni vele szemben, alsó kategóriás fortifiednak gond nélkül elmegy. Talán az 5 pontot is megkaphatja. Utóirat: félig betegen soha ne italozzanak, mert megjárják.

7 komment

Címkék: ukrajna ötpontos tokaj furmint hárslevelű masszandra

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbulást! félig betegen valahogy nem is szoktam kívánni a piát, biztos valami önvédelmi mechanizmus. :)
Én is találkoztam vmi hasonlóval, egy Tokay nevű borral Albániában, állítólag gjirokastrai furmintot rejtett a palackja, de nem mertem venni belőle (sajnos - még - nemigen találni jó bort arrafelé).
a pivo remek kis hely, arban is nagyon ott van - egyszer kostold meg a Velen-t is. Es jobbulast!
Csodálkozom, hogy miközben kinyilvánítod, hogy "erősített" magyarul avinált borról van szó, mégis a tokajival hozod kapcsolatba.
Nem elég nekünk a szlovákiai névvel való visszaélés?
@hegyaljai: mármint, hogy én hozom kapcsolatba? most viccelsz csak, ugye?
@hegyaljai: a poszt témájától függetlenül, Szlovákiával kapcsolatban fontos lenne valahogy megakadályozni, hogy minősíthetetlen "aszú"-k kerüljenek a szlovák boltok polcaira. A saját tokajiaik mellett Magyarországról csak ilyen minősíthetetlen tételeket láttam; nem kell csodálkozni, hogy a szlovák közvélekedés szerint jobbak az övéik.
Én nem adnék egy pontot sem erre a borra. Nem az íze miatt, hisz sosem kóstoltam, hanem elvből.
Jogilag tisztázatlan és nem letiltható, hogy a Maszandra készítsen ilyen bort. Sem az avinálás sem a Tokaji név használata "nem megy le a torkomon", legalább egy ilyen blogban akkor ne értékeljük öt ponttal. Meg lehet írni milyen az íze, majd a fenti okok miatt 0 pontra kellene szerintem értékelni.
süti beállítások módosítása