Elég jelentősnek tűnő belföldi borimázskampányt indít a Magyar Bormarketing Kht., amelynek első látható jeléért ide kell kattintaniuk a kedves olvasóknak, csak óvatosan, mert hangos. A szpot szereplőivel szemben nincsenek kifogásaim, sőt a mondanivaló is rendben van, hiszen egyet nagyon nem szabad elfelejteni: a célcsoport a legkevésbé sem én vagyok, és még azok sem azok, akik a blogomat rendszeresen látogatják. Az elkészült reklámfilmek a kereskedelmi televíziókban lesznek láthatóak, márpedig e csatornák nézőinek egyszerű nyelven megfogalmazott egyszerű üzenetekre van szükségük, amelyeket ismert emberek közvetítenek. Persze nem vagyok marketinges, tehát fogalmam sincs, hogy ilyen és efféle módszerekkel lehet-e terelgetni a fogyasztók széles tömegeit a fantától az irsai olivérhez és tovább. Mennek maguktól is: szűk húsz év alatt tényleg eljutottunk oda, hogy a bor benne legyen a levegőben, a fiatalok sörözés helyett fröccsözzenek a szórakozóhelyeken, és a borfesztivál ne az elmélyülés, hanem az önfeledt ivászat terepe legyen. Ennek igazán örülök, és ezt egészen komolyan mondom. És azt szeretném, hogy haladjunk előre szakadatlanul. A 2009. évi marketing-költségvetés számai egyébként nem titkosak. A teljes előirányzat 750 millió forint, amiből programokra 712,5 millió fordítható, ebből belföldiekre kerek 300 milliót költenek.
Magyar bor mindenkor – meg minden
2009.09.16. 08:00 AG 2.0
20 komment
Címkék: hírek bormarketing imázskampány
 
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Toman 2009.09.16. 09:28:58
kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2009.09.16. 09:40:26
blacika 2009.09.16. 10:55:07
Egon Bondy 2009.09.16. 10:56:34
Grrr 2009.09.16. 12:22:05
Ráadásul a stratégiájuk - ha világosan kommunikálható - közvetve nyomást gyakorolhat a termelői oldal gondolkozására is: borvidéki jelleg erősítése, közös borvidéki brand kidolgozása és megbízható minőségbiztosítás mellérakása, a
fajták és stílusok teljes és áttekinthetetlen kavalkádjának egyszerűsítése, szövetkezés...
Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2009.09.16. 13:07:29
Flat Eric / sta press (törölt) 2009.09.16. 14:26:04
De ahogy hallom Balaton-felvidéki bortermelő ismerősömtől, a literenkénti, a kht.-nak fizetett kötelező hozzájárulásért cserébe, semmit sem kap. A családi termelőt különösen irritálja, hogy a kht. tanulmány útra viszi a "nagyokat" az USA-ba, az ő, és a hozzá hasonlók pénzén, a támogatásokat pedig a "tűzhöz" közeliek kapják. Pedig az igazi értéket azok képviselik, akik hagyományos módon művelik a szőlőt, hagyományos módszerrel készítik a bort. Talán ezek megismertetésével kellene kezdeni, hogy mindenki megtudja, mennyi munka, törődés rejlik egy palack magyar borban.
A csil-vili reklám a "műcelebekkel", ahogy Niterider írja, öncélú, senkit nem serkent a magyar bor fogyasztására. Nem szeretném a reklámban szereplőket megsérteni, de attól, hogy Zséda, vagy Novák Péter negédesen elejt egy jópofának gondolt szlogent, attól még nem fog nőni a magyar bort fogyasztók tábora.
loading 2009.09.16. 19:17:58
kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.09.17. 11:33:09
kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.09.17. 11:36:04
kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.09.17. 11:38:43
loading 2009.09.17. 22:43:11
Másrészt, mint állításod logikai következményeként: nem létező terméket reklámozni az más üzleti ágakban sok tízmilliós büntetést hozott magával, mint a fogyasztók megtévesztése.
kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.09.18. 23:34:16
loading 2009.09.19. 10:33:07
És nem feltétlen kapacitásprobléma van, mert a nem szeretett Dankó Pista előállítója, szerintem nagyon nagy mennyiséget állít elő és ad el boraiból, mert olyan árszegmensben adja azokat az üzletekben, amelyet bárki! szinte bármikor megvehet. Kb. 4 üveg alap hazai ászok sör áráért.
A sört amiatt kérik, mert relatíve (gyakran abszolúte) olcsóbb, mint a bor. És ne feledd egy viceházmester alkoholtartalma ált. kisebb, mint ugyanannyi mennyiségű sörnek. Az ára kb. ua. (300-350 Ft/dl borral számolva). Valamint a borhoz nem csúszik olyan jól az Unicum/Jägermeister...
Az italfogyasztási szokások megváltoztatásához ez a reklám nem elegendő: sajnos nem csak mennyiségében, hanem minőségében sem.
t f 1 (törölt) 2009.09.20. 14:48:33
loading 2009.09.21. 09:27:30
Ami nekem eszembe jut: kiszerelés, íz, termék/brand-promóció, divat.
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2009.09.21. 09:34:10
muskotály küvé 2009.09.21. 17:21:15
Psysoul · http://forumvinorum.hu 2009.09.22. 02:13:34
Sajnos a gond ott kezdődik, hogy a legtöbb ember nagyon árérzékeny, így megveszik az olcsó (bornak nehezen nevezhető) italokat.
Pedig ahogy Kisrizling említette vannak jó ár/érték arányú, olcsóbb borok is a piacon, ezeket kéne jobban reklámozni, aztán ha valaki esetleg ilyen borokat kezd el inni, később érdeklődhet a komolyabb tételek iránt is.
fiatalborivo 2009.09.22. 12:02:36