HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

A Váli Bor és a Janus Borház

2010.02.04. 08:00 AG 2.0

A konkurencia nyomában kullogok, de csak elmesélem én is, hogyan láttam a badacsonyi Váli Péter és a villányi – vagy siklósi, vagy túronyi, vagy mi – Janus Borház közös kóstolóját. Továbbra sem szeretnék gasztrózni, de annyit meg kell jegyeznem, hogy a híres Nagyvásárcsarnokban található, önkiszolgáló karakterű Fakanál étteremben volt az esemény, ami elsőre nem tűnt a legszerencsésebb választásnak, másodjára azonban határozottan bejött a tepertőkrémes-kolbászos-halászleves borozás; igaz, a lilahagyma fogyasztását biztos, ami biztos alapon mellőztem. Úgy tűnt, a változatos összetételű közönség – a borhoz kevésbé konyító barátok és kereskedők, valamint a fent hivatkozott Alkesz-tudósító mellett megjelent Kató Shiraz András terroirtudós és a régi ismerős Csite blogger is – élvezi a helyzetet, nem bánja, hogy nem illatolós-finomkodós körülmények között fogyaszt. És akkor a borokról. Váli Péter termékeiről megemlékeztem karácsony előtt, 2008-as olaszrizlingje és főként kéknyelűje került terítékre akkor. Most kiderült: legjobbjaiba botlottam bele véletlenül, más bora nem tudta felülmúlni ezek teljesítményét. Az indításkor fröccsként kínált budai zöldet véltem még roppant korrektnek, és tetszett a 2008-as szűz pinot noir, sokkal inkább, mint a sűrűbb korábbi. A Luca Bora nevezetű muscat ottonel–budai zöld házasítás jó ötlet, megfigyeljük máskor is. A Janus Borházról sok jót hallottam, de még soha nem kóstoltam semmijét. Nagy érdeklődéssel várjuk azokat a termelőket-borászatokat a Villányi borvidékről, akik-amelyek ügyesen felzárkózhatnak az ősnevek mellé, örülünk, ha felbukkan a Heumann, Maul Zsolt, Iványi Zsófia, vagy akárki más. Aztán méricskélünk. A Janus még nem látszik nagynak, de mintha nem is ez lenne a cél, mintha könyedebb, barátibb borokat próbálnának asztalra tenni. Egyik-másik sikerül, a harmadik kevésbé. A hangsúlyozottan komolyan vett portugieser 2008-as változatában lehet valami, hamarosan elkortyolok belőle egy üveggel, utána szólok, mire jutottam. A rozé nem volt elsöprő, a pinot noir sem, a 2008-as cabernet franc-nak pihenésre van szüksége. A cabernet sauvignon alapú Bordó már hozta azt a fűszerességet a gyümölcsök mellett, amit egy középre kalibrált vöröstől szívesen veszek, a franc-ból és merlot-ból összerakott Örömbor pláne. Kezdetnek nem rossz, ebből a pincéből is kisülhet a jó. A Váli-kéknyelű és -olaszrizling mellett az Örömbor kapott még bele a 6 pontos szintbe.

6 komment

Címkék: badacsony villány rendezvények janus váli

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Válibor: azt a kéknyelűt kóstoltam egy hete, nagyon ízlett.
Janus: tavaly a Millenárison ott voltak. A rozé túl nehéz volt, talán szerencsésebb lenne ezzel a beltartalommal sillert csinálniuk. A portugieserjük igen jó.
Maul: szintén a Millenárison kóstoltam egy tételüket. Az a pinó az egyik legrettenetesebb pinot noir volt, ami valaha ittam (méltó, csak más habitusú párja a Telekinek). :(
@Hepci: Viszont a Maulék cab franc-ja meg a nagyobb vörösei tényleg nagyon szépen sikerültek - kicsit ki is került a Lator, a Taurus et co. a köztudatból... őket is lehetett kóstolni a Milennárison.

Sorra is kellene venni az új évjáratokat, csak el ne feledjem...
@Szomjas Gödény: az volt a pech, hogy a pinóval kezdtem. Utána mindjárt tovább is menekültem egy másik borászhoz. :)
@Hepci: Naja. Én meg nem is emlékszem a pinot-jukra... Lehet, hogy elmém megóv az emléktől?
@zoranka: ne haragudj, nem emlékszem, jegyzetelni meg nem szoktam. Sűrű-sötét, édeskés lecsengésű nempinó lekvár volt, rettenetes.
süti beállítások módosítása