HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Demeter Zoltán Birtokbor 2008

2010.04.14. 08:00 AG 2.0

Azt hiszem, Demeter Zoltán lépett egy nagyot a 2008-as évjárattal, holott azelőtt sem voltak gyatrák a pozíciói. Egyik-másik dűlős tételét dicsértem már futtában, az édes Anettnek kiosztottam a jól megérdemelt 9-est, a száraz Őszhegy muskotályhoz is volt szerencsém, a birtokfurmintba dettó belekóstoltam. A kép akkor tisztult ki végképp, amikor utóbbiból elfogyasztottam egy palackkal. Nem helyes elkiabálni az ilyesmit, de úgy érzem, megvan az év bora. Áprilisban. Az Őszhegyhez vissza kell térnem: sárgamuskotállyal sem találkoztam még, amely elegánsabb illatokkal operált volna, és bár ízintenzitásban szerényebben teljesített, a pannon klasszis minősítést minimum megérdemli. Ami a Birtokbort illeti, a 2007-est is kedveltem, de a 2008-as pláne lenyűgözött. Sokszor felmerül, én is állítottam ilyet: a száraz furminttal az a baj, hogy hiába mutat sokat a termőhelyből, nem elég finom. Azért, hogy megdőljön a sztereotípia, eddig a Tokaj Nobilis tette a legtöbbet. Demeter Zoltán nagy svunggal csatlakozott. A tartalomhoz passzoló palack, okos zárással, remek címkével, amely szerint az alkohol csak 12,5-es. Középvilágos szín, már első szippantásra hibátlan és barátságos illatvilág, amely a továbbiakban kiteljesedik: mindenekelőtt gyümölcsös, az ásványosság csak visszafogott árnyalat. Kedves, de nem hízeleg, gazdag, de nem tolakszik. A korty közepesen telt, felszíne végtelenül sima, az illesztések észrevehetetlenek. Gömbölyű és zamatos, sehol egy kiszögellés. Hivatalosan félszáraz, de selymes savai elegen vannak ahhoz, hogy kicsit se tűnhessen édeskésnek. Búcsúja hosszú és ízes, szép német rizlingek emlékét idézi. Biztosan mással is előfordult, hogy egy-két újabb korty kitöltése után rendre megnézte a palackot, vajon mennyi van benne még. És szomorkodott, hogy egyre kevesebb és kevesebb. Muszáj lesz vennem belőle sokat, hiszen elképzelni sem nagyon tudok nála tökéletesebbet. Hogy ehhez képest miért csak 7 pont? Mert fel sem merül, hogy többnek akarna látszani önmagánál. Így kerek a történet.

2 komment

Címkék: tokaj furmint hétpontos demeter zoltán 2008 birtokbor

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon örülök ennek a posztnak! Demeter Zoli mindkét 2008-as Birtokbora egyenesen a szívembe talált. A Terroir Club Demeter 2008-as évjáratbemutatóján írt "kóstolójegyzetemben" az szerepel a Birtokbor Édes után, hogy: "örülök, hogy a kétpalackos verzió mellett döntöttem". Ekkor már túl voltam a Szerelmin és a Lapison is, amiket imádtam, de a két Birtokbor egy olyan párosítás, ami nálam mérföldkő. Ilyennek kell lenniük az alapboroknak, ezt kerestem! Az édes birtokborról már máshol leírtam a véleményem:
ORBITÁLIS BEST BUY!
Szerintem is nagyon jó vétel, ebben az ár-szegmensben nehezen találni jobbat, szebbet. Eddig 3szor kóstoltam, de olyan érzésem van, hogy még pár palack bekerül a hűtőmbe :) tényleg igaz rá, hogy ennél nem kell, hogy jobb legyen.
süti beállítások módosítása