HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Orsolya Pince Kettőezernyolc 2008

2010.07.04. 08:00 AG 2.0

Az ostorosi Orsolya Pince minden bizonnyal jól iható és könnyed, egyúttal tartalmas vöröset óhajtott készíteni, amikor kadarkát, kékfrankost és zweigeltet házasított okosan, és mit ad isten, Turcsek Orsolya és az év felfedezettje Tarnóczi Zoltán igyekezetét siker koronázta. Megmondom, ahogy van: meglepődtem, amikor megtudtam, hogy a frappánsan Kettőezernyolcnak nevezett küvé extraktja 35 gramm literenként. További érdekesség, hogy az értelemszerűen 2008-as bort leginkább 2008 forintos áron szerették volna a vinotékák polcain tudni alkotóik, és bár pontosan ennyiért sehol sem láttam őt, a nagyságrend stimmel. Úgyhogy a tétel konkrét elemzése előtt is kijelenthetem, az ostorosi páros megint olyasmivel hozakodott elő, amiért érdemes kifizetni a forintokat. Alighanem rubinszín, némi matt, a Tehéntánc árnyalataira emlékeztető beütéssel. Meghökkentően gyümölcsös illat, mindenféle piros bogyós árad belőle, fűszereknek sincs híján ugyanakkor. Teste érzetre közepes, ízei gyümölcsösek dettó, tannint szinte nem tartalmaz, savaknak annál inkább bővében van, szeszei csendben maradnak, búcsúja friss és tiszta, a kelleténél savanykásabb. Szobahőmérséklet alatt bontakoznak ki erényei, 14-16 fokra van szüksége, hogy egyensúlyhoz közeli állapotot érzékeljünk. Nálam erős 5 pontra teljesít, máris tudom, hogy ezt olvasóim többsége keveselli majd. Legközelebb előre lehűtöm.

22 komment

Címkék: ötpontos eger orsolya 2008

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"5 pontra teljesít, máris tudom, hogy ezt olvasóim többsége keveselli majd"

Na de kérem, csak 5 pont???(: Egyébként nálam tényleg simán 2-vel több lett...bár az is igaz, hogy én nem vagyok szigorú eléggé talán. Nagyon, de nagyon ízletes bor volt számomra a 2008, még a százrejtekűnél is jobban csúszott!
Hát én mondjuk tudok egy Borkereskedésről, akik tiszteletben tartották Orsolyáék kérését és a bor valóban 2.008 forint a polcon!

Persze az adott borkereskedés és borbár nevét nem írom ide, az minimum reklámnak tűnne :)

Köszi!
Nekem is a Tehéntánc jutott eszembe, emiatt nem kedvelem ezt sem. Valószínűleg a savak (is) ludasok ebben.
@demisec: A Százrejtekű az klasszisokkal jobb.
@loading: hálásan köszönöm a meggyőző a fölvilágosítást, biztos "klasszisokkal jobb". Nem mondtam, hogy jobb vagy rosszabb lenne bármelyik is, csak nekem jobban csúszott/esett a 2008.
Ha hasonlít a Tehéntáncra, nem kevesellem az öt pontot [nem is sokallom :)]. A leírás alapján ugyanis arra hasonlít, az pedig nekem a legkevésbé szimpatikus vörös Orsolyáéktól.
@loading: @Hepci:

a tehéntáncra szerintem színében és savai intenzitásában hasonlít, ez a bor sokkal frissebb és gyümölcsösebb, viszont kevésbé koncentrált és fajsúlyos. szerintem, ofkoz :)
én amikor kóstoltam, 5 és 6 közé tettem, talán közelebb az 5höz. viszont piszok jól csúszik.
nálam a hetes pinot hetes, ha valami referenciapontot tehetek mellé.
@demisec: csak a véleményem volt. Meggyőzni nem szeretnélek. Bármennyire is rosszul eshet neked.
Ezt az 5 pont most nagyon fájt. A jelenlegi egyik kedvenc boromra. Amit én éreztem azt itt fogalmazták meg részletesen:
borrajongo.blog.hu/2010/05/26/balatoni_feherek_es_egy_egri_szupervoros
Nekem minimum 7 pont.
@AG 2.0: Természetesen :). Nekem nem ez a borstílusom. Bármennyire is kedvelem más boraikat, ezt és számomra (is) hasonló világú Tehéntáncot inkább kerülöm.
Ha már könnyebben csúszó vörös, akkor Janus Oportó (portugieser). Szerintem inkább a savak miatt.
@AG 2.0: No, eljött ez a nap is, tényleg keveslem az öt pontot, nálam megütötte a hatot is, tényleg az élmény miatt, nem volt túl bonyolult a cucc...
Bár talán VF értékelése pontosabb az 5-6 ponttal, nálam a pinot nem érte el a hetet, csak küzdött érte :)

@Kabagyöngye: csak nem a drop shop-ra gondolsz a Jászain? :)
Ott tényleg annyi, ez kétségtelen! (be kell valljam, hogy mintha másoknál is láttam volna annyiért, de most nem ugrik be konkrét név :))
@felvetés: húha, ezt a 8-ast nem láttam :)
nekem meg ez nagyon durva...........
de hát minél színesebbek vagyunk, annál jobb
@AG 2.0: Nekem pont a csiszoltabb savai miatt tetszett a bor. Kétségtelen, hogy nem kevés van belőlük, de nálam a gyümölcsök és a test egyensúlyban tartották a bort. Jó volt inni, könnyen csúszott. No, legalább van ok újratesztelni. :)
@Kabagyöngye: Én meg olyan kereskedőt ismerek aki olcsóbban adja. A disznó! :)
@AG 2.0: Na most lettem csak igazán kíváncsi erre a borra!:)
Eddigi tapasztalatim szerint általában 1 pont +/- -nál nem szoktam nagyobb eltérést tapasztalni sem Albert, sem pedig a szerzőtársam értékeléseivel összevetve a sajátjaimat.
Ez most mindenképp borulni fog.:)
Szerintem igen jó bor, nekem inkább a 7 felé közelít
@drbarta: tényleg érdekes, kommentelők közt sem szokott ekkora szórás lenni pontszámokban (az egyetértés jellemzőbb). Egyértelműen 5 felé hajlik az átlag, de volt itt 6 meg 7 is. Persze nem a pontszám a lényeg, hanem a bor.
@demisec: "Persze nem a pontszám a lényeg, hanem a bor." - jaja, ott a pont, én is egy pillanatig elszégyelltem magam, hogy pontszámhoz szólok hozzá, persze AG provokálta ki.
Amúgy gondolom itt a savtolerancia az, ami az adott kóstoló pontszámát leginkább befolyásolja.
"és bár pontosan ennyiért sehol sem láttam őt"

ha már megszólíttattak a kereskedők: nálunk (pincekulcs) pontosan ennyi :)
@demisec: Valóban érdekes! Kénytelen leszek mihamarabb megkóstolni, hogy "igazságot tehessek":))
Viszont, ha tartják magukat Orsiék az árképzéshez, akkor ez a bor még 100 év múlva sem lesz sokkal drágább.
Inkább valamelyik csúcsbort kellet volna így elnevezni.

tb - zstv
@takács bálint - zsebtévé: "Inkább valamelyik csúcsbort kellet volna így elnevezni."
Szerintem így is tettek! ;)
@AG 2.0: @drbarta: Nos, újrakóstoltam a bort. Enyhén behűtve nyilvánvalóan szebb, azonban melegedve sem rossz a bor. Én jóindulattal 7 pontra tartom immáron harmadszorra is. Kíváncsi vagyok a Doktor úr véleményére.
süti beállítások módosítása