HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Tokaj Kikelet Váti Furmint 2009

2010.10.08. 13:00 AG 2.0

A Berecz Stephanie és Zsolt-féle Tokaj Kikelet régi kedvencem, a borász munkássságát már disznókős korában nagyra becsültem, a családi pince bevezetését is nagy lelkesedéssel figyeltem. Ehhez képest magam sem tudom, miért esett róla kevés szó blogom szűk másfél évében. Valahogy így alakult. Néhány hónappal ezelőtt vásároltam is egy Kikelet-palackot, hogy áttörjem a hallgatás falát, de az sajnos hibás volt. A csend persze így sem volt teljes, a 2009-es szentendrei szüreti sokadalom alkalmából a nap borának neveztem ki a 2007-es Vátit, majd az idei várbeli borfesztiválon jártam csodájára az említett dűlő két borának is. Ezek nemcsak nekem ízlettek nagyon, hanem a konkurencia felkészült ínyű munkatársainak is, úgyhogy elhatároztam, kivetem rájuk a hálómat haladéktalanul. Aztán még mielőtt feleszméltem volna, szembejött velem az áldozat. Palack szomszédnál vakultunk vörösben – remek dolgokat vettünk magunkhoz, amelyekről előbb ő ír, én csak utána –, elteltünk, a legvégén úgy éreztük, búcsúzóul kéne egy vibráló fehér, ami felfrissíti fáradó elménket. A Váti furmint volt kéznél. Szép világos szín, kedves, játékos illat, rengeteg fajtajelleges nyári almával, üdeséggel. Nagyjából közepes test, könnyedség és lendület. A korty csiszolt, a savak elegánsak, a lecsengés tisztán barátságos, minden egyben, meg lehetne róla mintázni a kifinomultság szobrát. Eszébe sem jut, hogy megváltsa a világot, ezért pláne szeretem. Megkérdőjelezhetetlen 7 pont, a Kikelet eddigi legjobb száraz fehérbora. Élményként a legendás 2003-as édes szamorodni nyomába szegődött.

6 komment

Címkék: tokaj furmint hétpontos 2009 kikelet

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Milyen kár, hogy ezt a kiváló bort hűtés nélkül kóstoltatták a Tokaji Bormívelők Társasága standjánál vasárnap, amikor végre jó idő lett.
Szerencse, hogy Szentesinél volt belőle normális hőfokú példány is...
Úgy látom kevesen kóstolták ezt a bort a Várban és azon kívül, nagy a csend... Sajnos én is átugrottam, túl hosszú volt a napi lista. No majd legközelebb.
Én kóstoltam fent,egyik nap akkor az aznapi borok között benne volt a top 3ban.
Csodás illat,ízében a sav a hordó a komplexitás a fajtajelleg szép harmónia.Szinte haraptam,melegséggel telített el.
Nagyon tetszett,el is raktam egyett otthon a későbbi időkre.475 palack az nem sok.
Én is, én is! mármint kóstoltam, szerettem

"A Kikelet pince két 2009-es bora remek volt, Lónyai hárslevelűt mindig szerettem, most is üde, könnyed bor készült belőle, a Váti furmint pedig úgy tudott könnyed lenni, hogy emellett hallatlanul tartalmas is. "
borvirag.blog.hu/2010/09/12/borfesztival_benyomasok
Én inkább megittam itthon egy üveggel, a poszt után. Nálam 5-6 pont, biztos, hogy jobb lesz még.

Én Farkast kiáltok, szerintem az jobb.
Már bocs, de a 03-as Szamorodni, na az meg most mindennél jobb, nálam simán 9 pont.
@pecz: A Kikelet 03-as szamorodni szerintem is nagy formában van mostanság: borrajongo.blog.hu/2010/10/11/ne_csak_irja_tudja_is_meg_elso_nap

Tegnap este én meg épp a Farkast kóstolgattam, valóban remek volt, hamarosan arról is lesz írás. A Vátit én még csak hordómintaként néztem utoljára, nemsokára az is sorra kerül. Úgy előzetesen azért remélem nekem még jobban fog tetszeni, mint a Farkas.
süti beállítások módosítása