HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

A Herczeg Ágnes jelenség

2011.02.13. 13:30 AG 2.0

Eredetileg még karácsony környékén akartam bejegyzést írni pontosan ezzel a címmel. Herczeg Ágnes akkortájt egyrészt a Borok a konyhában című könyvével, másrészt a mainstream sajtónak-televíziónak – például a Díványnak vagy a Tv2-s Borkultusznak – adott interjúival hozta lázba a borértő közösség egy részét. Sokan támadták őt a Művelt Alkoholistán éppúgy, mint a boristenfórumon. Én meg azon morfondíroztam csendben, miért baj, ha valaki a szűk szubkultúrán kívüli világban is képes népszerűsíteni a magyar bort – már ha ezt abszolút elfogadható színvonalon teszi. A bulvármédiáért nyilván nem kell rajongani, ám azzal szerintem nincs gond, ha valaki azokon a tájakon is otthonosan mozog. Elolvastam akkor a fent említett könyvet is, és úgy találtam, mínősége messze a hazánkban kiadott boros kötetek amúgy alcsony átlaga felett van. Nemcsak külalakjában – az sem mindegy, hogy néz ki valami, az igényességnek mindenre ki kell terjednie –, hanem tartalmában is. Simán el tudom képzelni, hogy hasznos azoknak, akiknek szánták. Menet közben azonban elcsitultak az indulatok, a szövegem nem készült el, épp nem is volt időszerű. Aztán robbant az új hír, Herczeg Ágnes lett a Gróf Buttler Szőlőbirtok vezérigazgatója. Kis posztocska jelent meg erről az Alkeszen, egybeszerkesztve a borászat hátborzongató termékéről szóló pár mondattal. Magától értetődően kitört a kommentvihar, visszatért az aktualitás. Azon kevesek közé tartozom, akik kóstolták a g-pontos bort. Illatban klassz, a végét elrontja a fanyarba forduló tannin. A véleményemet elmondtam róla annak, akitől kaptam, de nem írtam írást. Ami kínos, azzal nem fontos foglalkoznom. Most viszont feltettem néhány kérdést az új vezérigazgatónak. Megtudtam, nem tőle származik a rózsaszín őrület ötlete, a projekt és a bor minden tekintetben készen volt, amikor megkeresték az állásajánlattal. Elmondta azt is, a Gróf Buttlernél nem ő lesz a borász vagy a szőlész, e területeket ehhez értő szakemberekre, elsősorban a Bukolyi családra bízná. Neki a kereskedelemben és a marketingben lesz szerepe itthon és külföldön, állította. Nincs kifogásom, nyitott vagyok, várom, mi sül ki ebből. Hogy is mondjam, hogy értelmes legyen: sosem leszek vezérigazgató, borász, termelő, maradok fogyasztó, de ha valakinek minden összejön, attól nekem nem kell rosszul éreznem magamat. Mellesleg, abban nagyon bízom, hogy többé nem kell bébidollba öltöztetett magyar bort látnom.

73 komment

Címkék: gróf buttler gondolatmenetek herczeg ágnes

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem nincs bajom a HÁ-jelenséggel, úgy gondolom, ha nem is szimpatikus a dolog, de van létjogosultsága, létező jelenség, addig jó, amíg nem kötelező, piaca van, amíg tisztességesen akar érvényesülni valaki, még ha túlzottan nyomulós is, hát ez van. Azt viszont gyengének tartom, hogy kész volt a termék, amivel megkeresték. Ő a vezérigazgató, ha meg is keresték a kész ötlettel, ha ő, mint ezért a területért felelős vezető nem ért egyet vele, akkor negligálni kellett volna az egészet. A dolog amúgy veszélyes, lehet nyerni is vele, azonban még nagyobbat bukni. Hogy sokan fogják megvásárolni, abban biztos vagyok. Hogy ezt nem a bor értékei miatt teszik, abban is biztos vagyok. Színtiszta üzlet az egész, viszont felmerült bennem az őszinteség kérdése, miért van az, hogy anno a Gróf Buttler a "terroirbor" hóbortot lovagolta meg, most meg a trendi rózsaszín "tüllbe bújtatott" habcsókhóbortot (a koppintás ténye pedig sajnos vitathatatlan)...ítéletet meg nem mondanék, nem vagyok rá feljogosítva, megmondóember sem vagyok.
@lackó: miért lenne gyenge? februártól van ott, a bor már januárban kint volt, hetekkel ezelőtt kóstoltam én is. nem a termékkel keresték meg később, hanem az állásajánlattal.
@AG 2.0: Akkor viszont félreértettem amit írtál, úgy értelmeztem, hogy a bor ötletével keresték meg. Akkor a hozzászólásom ezen részét visszavonom. De csak azt :).
@AG 2.0: illetve átsiklottam fölötte, de bűnömre legyen most magyarázat a tegnapi kolbásztöltés :)
@AG 2.0: Tudod nekem az a furcsa, hogy a brand kifejezetten felső szegmensbe tart és ehhez kértek fel egy "bulvárban/mainstreamben" jól mozgó személyt.
De legyen igaza a tulajdonosnak és sikerüljön nekik megvalósítani céljaikat.
Meg ha kette is valasztjuk a ket dolgot, amirol a MA ir (marmint a rozsaszin bort es a vezerigazgato-valtast), a dolog akkor sem all ossze.

A rozsaszin bor - valoban, az elmult idoszak egyik leggugyebb otlete, ha komolyan vesszuk az egesz koritest, akkor erosen ketes, hogy itt gondolt-e valaki a hirdetesi etikai kodexre, illetve az nyilvanvalo, hogy annak ertelmezese meglehetosen sajatos (a termeket forgalomba hozo reszerol): egy no ugye mire vagyik? Evidens, nem? Szoval, sok szerencset a kimosakodashoz...

A HA -jelenseg: semmi gond azzal, ha egy no vezeto pozicioba kerul. Boraszatilag sem - van erre sok pelda, kezdve a portoi Dona Ferreira-tol, ugye Veuve Clicquot-n es Jancis Robinsonon at mondjuk Bardos Saroltaig v. Berecz Stephanie-ig. Az, hogy "no is erthet borhoz", mar a megfogalmazasaban is otrombasag.
Hogy ebbol kovetkezik-e, hogy eppen HA? Hat... nos, ez nem nepszavazas kerdese, nem a nep a tulajdonosa a Buttlernek, de en is felhuztam a szemoldokom... es bizony azt hittem, oszinten, hogy ez ugratas. Hogy ezzel netan HA lelkebe gazoltam volna, azt rostellem, de ezt bizony igy ereztem. Miert? Nem azert, mert norol van szo, hanem azert, mert raneztem a honlapjara.

Szoval, adva van a feladat, hogy azutan ra tudja-e birni a "Bukolyi csaladot", hogy folytassa a boraszkodast, azt majd meglatjuk. A marketinget illetoen - higgyuk el, hogy nem a HA otlete volt a rozsaszin cimkes bor... - ott is van feladat, nyilvan, ha az eredeti helyzet nem all elo (tobb bor van, mint amennyit el lehet adni, amikorra kell a penz - tehat igenis jelentos eladasi deficit van) sajnalom, hogy ilyen ellenszelben kell kezdenie, de hat ez egy ilyen terulet, no meg ilyen orszag. Azert nem elsobalos leanyzorol van szo, ezt-azt mar a honlaprol is latni lehet. Ami nekem speci nem tetszik. De ennek leszogeztevel: nos, lassuk a medvet.
rosseb... igy jar, ha valaki kormondatba kezd...
Szoval, a vege fele, helyesbites: ha az eredeti helyzet (eladasi deficit) nem all elo, tulajdonosvaltasra sem lett volna szukseg. Azaz meg mindig van marketing-feladat...
Bocs.
A gépont bor jelenségen én gondolkoztam pár napot mire kitaláltam mi a véleményem. A bor sajnos nem kóstoltam, így csak a névről, arculatról tudok véleményt formálni.

Egyrészt a weboldalon látható kép nagyon jó. Korrekt, szakszerű és elismerésre méltó fotósmunka. Tulajdonképpen a bor címkéje is elfogadható, még ha tényleg koppintás is. Nem az eredetiséget kell minden dizájnban értékelni. Én nem vagyok egy rózsaszín rajongó, de a rózsaszín is egy szín :) sokan vannak akik szeretik.

A név, hát az legalábbis meghökkentő. De nyilván ez is a célja. Hogy a hirdetési etikai kódexben mi van azt nem tudom, de szerintem manapság, 2011-ben nem számít kuriozitásnak az, hogy az érzékiséggel akarnak egy terméket eladni. Ha jégkrémet szabad így reklámozni, akkor bort is szabad.

A kézművességet és a terroirt én nem keverném bele ebbe a kérdésbe. Sőt magát a bort sem keverném ide. Az olyan amilyen, ha tiszta, kézműves és a termőhelyet hűen közvetítő akkor tőlem olyan néven és olyan színű címkével árulják amilyennel csak akarják. Engem sokkal jobban bosszant amikor a szokványos címke hazug módon a termőhely és bor romantikájáról áradozik, miközben egy vacak pancsolmány van a palackban. Na és persze vannak olyan termelők akik akár sugárzó rombusszal és két hajós katedrálissal is címkézhetnének bort akkor is BOR lesz a palackban.

Konkrétan _NEM_ ezen múlik a dolog.

Ha pedig ez a gépont bor meg tud szólítani egy olyan közönséget akik eddig ennyi pénzért nem bort vettek akkor már nyerő a dolog.

Az meg, hogy nekem tetszik-e a címke és a név az nem releváns. Amúgy nyilván nem, de nem ez az egyetlen bornév és boros címke ami nekem nem tetszik :)

Herczeg Ágnesnek pedig sok sikert az új feladatokhoz.
BZoltan

Zoli!

Azért az nyilvánvaló, hogy a borászat az új termékkel és az új vezérigazgatóval más, az eddigiektől különböző, fogyasztók felé fordul.
Ez számomra szomorú.

Mondjuk én azt sem fogom soha megérteni, hogy Bukolyi az ismert áraival miért nem tudott rentábilis lenni és miért szorult befektetői segítségre.
@pecz: Ha a Buttler borok stílusa és tartalma is változni fog akkor én is szomorú leszek. Nem mondom, hogy ez a gépontos brand sok bizalomra ad okot, de majd meglátjuk.

Ha Herczeg Ágnes el tudja adni a bort és kézben tudja tartani gazdaságilag a gazdaságot akkor még jól is alakulhatnak a dolgok. Azt nem tudom elképzelni, hogy a pincekulcsra vagy a metszőollóra tévedne a szeme. Nem is ezeken a területen van teendő a pincészetnél, nem is erre vették fel.

A Buttler borok tényleg jól voltak árazva, de ez még nem jelenti azt, hogy vették is volna ilyen árakon a borokat. A birtok évente úgy 200 ezer palack bor termelésére alkalmas. Ilyen mennyiség eladásához sajnos manapság már kevés az, hogy jó a bor.

Az is érdekes, hogy milyen hírre kapja fel a borvilág a fejét. Az például, hogy a Várszegi Gyuri már nem a Tornainak dolgozik, hanem a Kreinbachernek, szerintem lényegesen jelentősebb hír, mégsem erről írnak a bloggerek, hanem Herczeg Ágnesről :)
@BZoltan:
utolsó bekezdés: hát igen...
Kedves AG! Ne haragudj, de HA honlapján folytatott rövid kirándulás után hadd mondjam azt, hogy az alkesz néhány irónikus sora és a követő kommentek zöme kezeli helyén ezt a jelenséget. Azt, hogy valaki mikor és milyen alapon nevezi ki magát "wine expert"-nek nyilván függ az adott egó állapotától (szisztolé avagy diasztolé). (Két kedvenc bor-blogom szerzői általában inkább szisztolé közelében vannak, ami a téma összetettsége szimpatikus:)) Az az "állítás" viszont, hogy az említett könyv készítése közben a szerző néhány hét alatt kb. 85 000 étel-bor kombinációt próbált ki, az leginkább egy kombinatorika feladvány végeredményének tűnik, de komolyan nem nagyon vehető... talán inkább aggasztó.
Bor és gasztronómia:
ide könyvileg, csak valódi tapasztalatok alapján szabadna óvatosan merészkedni és nem azért mert a marketing analízis jelezte, hogy ilyesmit még pont senki sem írt és a diploma is pont megérkezett.
@AG 2.0: hány pontot adnál ennek a bornak és mit gondolsz az ár/érték arányáról (ilyen talán van neki akkor is, ha a fő kontextus a punci)?
@BZoltan: @shiraz: azt hiszem Buttlerék esetében is az új tanácsadó a sokkal izgalmasabb kérdés, de hiába kommenteltem be, nem keltette fel a figyelmet, de ezt persze megértem.
@Szomjas Gödény: Szerintem nincs annak sok jelentősége. Annak van jelentősége, hogy kinél van a metszőolló és a pincekulcs.
Bukolyi bár nehéz ember, de számomra eddig hitelesen állt a borok mögött és szimpatikusabb volt az ő tevékenysége (elhivatottság, termék, ár, megjelenés stb.), mint a most kirajzolódni látszó út. Az is nyilvánvaló sajnos, hogy egyre inkább háttérbe szorul. Összeengedni őt Herczeg Ágnessel szerintem khm... legalább is érdekes. Tűz és víz. Ha most fogadnom kellene én arra tennék, hogy nem működik. És akkor csak az a kérdés kinek a bukását okozza, kinek kell mennie? Rossz érzésem van.
Olvastam valahol, lehet, hogy túlzás, hogy a bor 5% bor, és 95% marketing. Herczeg Ágnesnél kevés jobbat találhattak volna, hozzátéve, hogy a "közeli társadalmi" kapcsolatai is nagyon értékesek, amellett szép, okos, hozzáértő, jól kommunikál. Elegánsan fogja képviselni a Buttler házat...Hogy a borok jobbak lesznek-e azt nem tudom, bár biztos vagyok benne, hogy a borok úgy, ahogy vannak hatékonybban fognak utat találni a fogyasztókhoz. Gondolom erre szerződött...
@Ted Aprajev: A hatékonyságra nagy szükség lesz a 30-50%-os áremelés miatt. Gondolom HÁ egyik kiemelt feladata ennek lenyomása a fogyasztók torkán. Az eddigi "egyszerű" fogyasztónál ez szerintem kérdéses, mert ez a réteg azért gazdasági helyzetéből adódóan elég ár érzékeny. Ha a széles társadalmi kapcsolatok alatt a celeb és/vagy politikusi szférára gondoltál ott amíg potya van rendben van, de ha fizetni kell érte akkor ahogy nálunk falun mondják: a saját sz@rukat megeszik két forintért.
Marketingről beszélünk nagyjából, ha jól látom. (akik kommentelnek, azok jelentős része nem itta még a bort) És ha arról beszélünk, akkor ezer százalékos telitalálat a bor is, HÁ kinevezése is. Rengeteg blogon erről lehet olvasni, szinte tömegeket mozgatott meg a jelenség. Megosztó a csomagolás, a névválasztás is, HÁ személye is, de hogy marketinges szempontból jó választás volt mindahány, szerintem ahhoz nem fér kétség.
Erről szól a világ. Nagyon kevés termék mögött van valódi érték (sportcipők, táskák, parfümök, krémek, kávék stb.). Ami a pénzt kicsalogatja a zsebből, az a marketing.
Igazából nem tudom, hogy ki a célcsoport. Megpróbáltam végigvenni, hogy kinek szólhat, de mindenhol gyorsan találtam valami erős ellenérvet is. Az világos, hogy a pincészet drasztikus átpozicionálásáról van szó (ami lehet jó döntés meg rossz is), de kinek készítették ezt a bort?
@Szőkeherceg-bombanője:

"marketinges szempontból jó választás volt mindahány, szerintem ahhoz nem fér kétség."

Ebben nem vagyok annyira biztos. Szerintem elsősorban azok beszélnek a dologról, akiknél a Buttler névnek volt márkaértéke. Azoknak viszont nem annyira tetszik az új vonal. Az új célcsoportnak nem tudom, hogy mennyire tetszik, és azt sem tudom, hogy kik is ők.
@Szőkeherceg-bombanője: Tömegeket mozgat meg, naná... És persze mindegy milyen, csak beszéljenek róla... A "marketinges szempontból jó választás" mondatnak nem most, hanem mondjuk majd két év múlva kell elhangoznia- ha igaz lesz.
@benchmade: konkrétan a férjére gondoltam,...de mindegy...
ami érdekes, hogy ezzel a vállalással feladta, szerintem elég korán, hogy függetlenként értékelje a borokat...nem venném a bátorságot életvezetési tanácsokat adni, de a piaci hitelesség szempontjából a hosszabb függetlenség gyümölcsözőbb befektetés...
@Ted Aprajev: A férje bankár ha jól emlékszem. Nem tudom, hogy milyen új célcsoportot jelentene az ő kapcsolatrendszere, ami a tulajdonos Kovács Gábor szintén bankárnak nincs meg.
@Szomjas Gödény:
lehet hogy az említett szakértő tanácsai 10 évvel ezelőtt lettek volna helyénvalóbbak, the world is changing. mindig előre jó gondolkodni :)
H.Á. honlapja krómon nem látszik, írom ide a jegyzőkönyv kedvéért.
@Ted Aprajev: van egy csomó ember, aki éppen nem a függetlenségre vágyik. Hanem Vuitton táskára, például, vagy netán állami gondoskodásra. Az érdekek/ítéletek/vélemények nehezen kibogozható összefonódása pedig annyira mindennapos dolog itthon, hogy arra szoktak újszülöttként nézni, aki nagyjából mentes az ilyenektől.
elképesztően gyenge Herczeg Ágnes.
Marketing okés, de a bor mint nedű neki felesleg.

Hogy Herczeg Ágnes még is műsorokat kaphat, az nem más, mint a társadalom szakmai részének felhígulása.
@loggoll: "de kinek készítették ezt a bort?"

Néhány száz palackos tételnél ez a kérdés a legteljesebb mértékben irreleváns. A név, címke és az egész branding által keltett figyelem jelentősebb mint maga a bor.
@Ted Aprajev: csak a borhoz nem ért.
marketinghez igen, borhoz nem.
@kerdesek05: elég markánsnak érzem ezeket a kijelentéseket ahhoz, hogy megkérdezzem szeretettel: hát te ki vagy?
@benchmade: tolni kell a hölgyet amíg tolni kell, a társadalom középszintre degradál, és ebben csak a nagy pénz és marketing háttérrel rendelkezők fognak érvényesülni.A médiában a szakmaiság mellékes, az egész műsorpolitika lényegében arról szól kereskedelmiéknél, ki mennyiért veszi meg a műsoridőt.
@BZoltan:

Okés, lehet, hogy a bort nem "fogyasztásra" készítették, hanem "brandingre". De akkor is: kinek?

Mert ha az eddigi termékvonalat nézem, akkor az új bor nagyon nem illik bele. A cég régi márkaértékét csökkenti, nem növeli. Ha viszont egy újrapozicinálásról van szó, és ez nem egy igazi termék (ami azért lenne, hogy megvegyék), hanem egy "brand bor" akkor is kérdés, hogy melyik is a célpiac, ahol brandet akarnak építeni és majd egy másik bort eladni.
@loggoll: Mondom, párszáz palackot teljesen mindegy kinek készítenek. Ennyi bor idővel mindenképpen megtalálja a fogyasztóját.

Szerintem aki eddig szerette a Buttler borokat az nem a külcsín miatt szerette, hanem a bor miatt és a mögötte tudható hiteles, tiszta termelői felfogás miatt. Az meg ugye magától értetődő, hogy a kérdéses bor is ugyanilyen felfogás szerint készült.

A rózsaszín tüll pedig eléggé egyértelműen egy új és eddig a magyar termelők által meg nem szólított közönségnek szól.
Jártam néhány borkereskedésben a napokban. Már a barbi bor megjelenése előtt, az áremelés megtette a hatását. Nem akarnak ennyi pénzért Buttler borokat árulni. Nekik kell a vásárlók szemébe nézni, és ez most kellemetlen nagyon. Vagyis három hír van:
áremelés, az új termék, és az új vezérigazgató Hölgy.
A piacon az árnak van meghatározó szerepe. A másik két hírnek kevésbé.
@BZoltan: És szerinted ki(k) az ameg
nem szólított réteg, aki több ezer FT-ot hajladó adni egy borért, amit ez a stílus képvisel?
Te ebben a témában teljesen kompetens vagy, tényleg kíváncsi vagyok.
Ez a rózsaszín bor leginkább egy kockázatos marketingdöntés.

A marketing célja nem az, hogy provokáljon, vagy hogy "beszéljenek róla az emberek", hanem hogy a célcsoportnak releváns legyen, és megvegyék a terméket. Itt én azt a veszélyt érzem, hogy a főmárka célcsoportjának a márkahűségét kockáztatja egy valószínűleg kicsi volumenű termék kis célcsoportjáért. Inkább kétségbeesett/felesleges próbálkozás, mint jól átgondolt, bátor marketinghúzás.

Az áremelés, az megint más. Az is egy kockázatos marketingdöntés, a Buttler jövője szempontjából sokkal kritikusabb, de még esetleg be is jöhet.
@Félédes Zweigelt:

Szerintem is. Ki is emelném: "Inkább kétségbeesett/felesleges próbálkozás, mint jól átgondolt, bátor marketinghúzás."

Egy "bátor marketinghúzás"-hoz az is kellene, hogy kommunikálják: eddig ezeknek csináltak bort, most meg azoknak.
@BZoltan:

"Az meg ugye magától értetődő, hogy a kérdéses bor is ugyanilyen felfogás szerint készült."

Ebben nem vagyok biztos -- de nem kóstoltam. Eddig a pincészet kommunikációja és a borai egy konzisztens üzenetet hordoztak. Az üzenet most nagyon megváltozott, ez engem elbizonytalanít a bor szempontjából is.
Másrészt ennek az új célcsoportnak valszeg nem olyan bort kell csinálni, mint a réginek. Nem kell, hogy akinek az eddig borok tetszettek, azok megvegyék az újat is.
@loggoll: Nincs okom feltétezni, hogy a szőlészeti avagy borászati felfogásban bármilyen változás állt volna be. Ahogy tudtommal ilyen változás nem volt és vélhetőleg nem is lesz.

@valópapa: Nem vagyok kompetensebb a témában mint bárki más. De azt én is tudom, hogy generációkkal ezelőtt a bor minden magyar család életének szerves része volt addig manapság csak egy aránylag szűk réteget mondhatunk rendszeres borfogyasztónak. Vagyis a magyar társadalomnak van egy masszív szegmense akik úgymond potenciális fogyasztók. Ebben a szegmensben van sokféle honfitársunk. Gazdag, szegény, jó ízlésű vagy éppen a rózsaszín tüllre mozduló :) Nem látok semmi rosszat abban, hogy egy termelő tisztességes bort rak le olyan emberek asztalára akik eddig esetleg napernyős csicsakoktélt szürcsöltek.
Eddig csak tétlen olvasója voltam a borról szóló írásoknak,most mégis úgy érzem írnom kell pár sort.
- Ha egy borász ilyen komoly veszteséget hoz össze
(19 millió)egy év alatt ilyen magas árszint mellett
talán el kellene gondolkodni azon hány potenciális
vásárló van, aki megtudja fizetni ezeket a borokat.
- Tudomásom szerint Kovács Gábor visszaakarta vásároltatni a készleten lévő borokat Bukolyi Úrral
(a válasz "NEM" volt).Több tízezer palackról beszélünk.
- Amikor arról beszélünk ,hogy a bor egy elegáns ital, akkor az efféle "poénkodás" nem illendő dolog.
- Mielőtt a Herceg Ágnest vagy bárki mást a földbe döngölnénk, engedjük meg,hogy bizonyítson.
- A borokkal eddig nem volt minőségi probléma,csak a palackokban nem az van, mint amit az ember az ár alapján elvár(-na).
@loggoll:

@Szőkeherceg-bombanője:

"marketinges szempontból jó választás volt mindahány, szerintem ahhoz nem fér kétség."

Ebben nem vagyok annyira biztos. Szerintem elsősorban azok beszélnek a dologról, akiknél a Buttler névnek volt márkaértéke. Azoknak viszont nem annyira tetszik az új vonal. Az új célcsoportnak nem tudom, hogy mennyire tetszik, és azt sem tudom, hogy kik is ők.
-----

1. a Butler névnek, mint márkanévnek, ezután is megmarad a jelentése és az értéke, ezért használtak más márkanevet. az, hogy néhány szakmabeli tudja, hogy mindkettő mögött ugyanaz a cég áll az összpiacon nagyon keveset jelent.
2. szintén érdektelen, hogy ennek a csoportnak mi a véleménye, főleg, mert kevesen vannak, de jómagam pl - érdeklődő fogyasztóként - nem fogok kevesebb Butler bort venni ezután, mert nem vagyok bolond, hogy egy más stílusú TERMÉK miatt az összes többi, jól bevált TERMÉKET elutasítsam.
3. ha nem tudnám, ki a célcsop és tényleg érdekelne, biztosan inkább Ágnesnek vagy a cégnek írnék egy emailt, minthogy itt találgassak. kb ugyanannyi erőfeszítés lenne...
4. a marketing legfontosabb feladata az értékesítés támogatása. az meg, hogy egy termék halálos sebet ejt a Butler imidzsen - elnézést - de nagyon nagy butaság. Konyáriét sem ölheti meg az Ikon, vagy a Coca-Coláét a B-kategóriás Lift. mindenesetre az út nem csak egyirányú lehet - mint mondod: bort csak ennek vagy csak annak - hanem többirányú is és ez is működhet, majd az idő eldönti. BZoltánnak teljesen igaza van abban, hogy ha olyanokat talál meg, akik eddig bajor sört, skót viszkit vagy orosz vodkát ittak már piacot nyertek pl. mégpedig - ezen az áron biztos, hogy egy jól fizető piacot.
5. érdekes, hogy az még senkiben sem merült fel, hogy a terméket olyanok indították el, akik NEM ÉRTENEK A MARKETINGHEZ, csak egy jó ötletet (mondjuk így) magyarosítottak -> ez nekem végképp azt mondatja: felesleges találgatni a "mitől jó a koncepció vagy sem" kérdésben.
...........................

@kerdesek05 2011.02.14. 12:16:07

@Ted Aprajev: csak a borhoz nem ért.
marketinghez igen, borhoz nem.
-----
Ágnesnek nem kell a borhoz érteni. az eddigi itteni vélemények és tapasztalatok alapján Bukolyiék szinte csak ahhoz értenek...
.............................

btw a cikkhez:
- nagyon tetszik AG 2.0 hozzáállása az egész HA kérdéshez. azon kevesek egyike, aki nem ítéli el elsőre és (bár sokaknak nem ez az, de szerintem ez a) NORMÁLIS!
- Butler: mindig is az volt velük a bajom, hogy lehet, hogy nagyon jó bort készítenek, de borzasztóan drágán! valaki feltehetné nekik a kérdést, hogyha EZEN AZ ÁRAKON IS VESZTESÉGESEK VOLTAK, AKKOR MITŐL VÁRJÁK, HOGY MÉG DRÁGÁBBAN SIKERESEK LESZNEK???

mert ez már nem "hogy megy az új termék/vajon ügyes lesz-e az új vezérigazgató" kérdések boncolgatása, hanem tényleg a borászat életben maradásáról szól!
Fölhívom figyelmeteket, hogy AZÓTA ÚJRA VÁLTOZTAK az árak!
Nem! Annyi volt, azt emelték, az változott. Visszafelé szerencsére.
Apropó! A Borjouron kóstoltam a Buttler kékfrankost. Még soha nem találkoztam fiatal borral, amely ilyen határozottan öreg borra utaló jegyeket mutatott volna, illatban, ízben. Fura volt.
@fugu: akkor most mi van? Beintettek a viszonteladók? Tudtommal kb. nagykerben annyiba kerülnek a borok, mint eddig kiskerben.
@lackó: A "folyosói pletykák" szerint az értékesítés hirtelen 90%-kal esett vissza az új árak bejelentése, alkalmazása után.
Lehet azóta sem javult.
@fugu: hol? a szokásos kiskereket nézve nem látok különbséget.
@Parci: Én "pinceáron" nézelődtem. Ott láttam az új árakat. Most meg a régi újakat látom.
Szerintem a boltok nem reagálták le, vagy nem merték teljesen lereagálni az áremelést. Készletből dolgoztak.
@fugu: ja, h akkor végül a hinta eredménye EMELÉS lett? akkor grófbuttlerponthúú részemről ennyi, eddig is necces volt jórészt. Pince Áron nekem is haverom.
@fugu: Azért ez barátinak tűnik, a múlt héten a Radovinben még olyan laza 5-6000 forinton röpködött minden, hogy csak na.
Meglepne, ha visszamászna, dehát miért is ne?
@Szomjas Gödény: mert ez inkorrekt. Nem kicsit. Mi van mondjuk azokkal a kereskedőkkel, akik az emelt áron rendelték a bort, most meg visszavették a Buttlernél a nagyker árat? Visszafizetik? Ne vicceljünk már, kicsit ez a történet kezd egy szappanoperához hasonlítani. Hogy ez nem tesz jót nekik, az biztos. De lehet, hogy H.Á. rendelkezett a csökkentésről :).
@lackó: Szerinted volt olyan?
Mert, ha nem volt, az indokolná a visszalépést.
Amúgy nekem az is eszembe jutott, hogy az alkesz kommentek is szerepet játszhattak ebben. Azután elmosolyodtam. Mert ezt nem gondolhatom komolyan.
Szerintem ez a G pont cucc úgy Buttler, mint ahogy BMW az X6-os, meg Porsche a Chayenne.

tb - zstv
@takács bálint - zsebtévé: Kifejtenéd ezt részletesen, mert egyik részét sem értem.
Szerintem simán lehet Buttler cucc, lásd:
Gróf Buttler Syrah k.sz. 2003 édes, mindössze nem olyan barbis a cimke.
Az X6 a legbéemvébb iparművészeti alkotás, amit valaha gyártott a cég. A cayenne-t azt hagyjuk.
Beszéljünk a borokról! Újra kapni Szarkás pinót 3400-ért! Ez a lényeg.
@fugu: nem mintha bármikor is bmw-veszély fenyegetne :), de az x6-os pont annyira néz ki tahóul, mint a q7... a cayenne szebb, de porschének szintén elég otromba. oké, persze ízlésről vitázni értelmetlen dolog. :)

a szarkás pinó 2890 ft is volt, és ugyan annyiért vettem belőle kettőt (fektetni), de azért óvatosan bánnék vele, sokkal többet - szerintem - nem ér, ha egyáltalán.
@fugu: Parci megmondta. Ezek torzszülöttek, bár technologiailag és minőségileg is ugyanazt tudják, mint az anyamárkák, jóérzésileg korántsem. Eltávolodtak az eredeti brendtől pusztán üzleti érdekből. Olyan vásárlóréteget céloznak meg, amilyet.
Az X6 se nem sportautó, se nem terepjáró, se nem elegáns. Nem is ez a funkciója.
Egy Porsche fun-nak mivel magyarázod a Chayenne létjogosultságát? Hogy ugyanazt a fílinget kapja mint a 911 Targa-ban, csak terepen? Vagy az X6 úgy megy mint az M5 , csak "sokkaljobb", mert úgy kell felszállni rá mint a vonatra? A Q7, meg ha lesz "sokadik birodalom", akkor a világ mindenkori legalacsonyabb diktátora ilyenből fog kiszállni.
A G pont ugyanazt tudja, mint bármelyik jobb-rosszabb Buttler, csak nem ugyanazoknak szól. Viszont lehet vele villantani.

@Parci: Ízlésről tényleg kár vitatkozni. Viszont én hiszem hogy vannak tőlünk független, objektív igazságok.

tb - zstv

Ja, Szarkáspinót nem ismerem, ellenben pont Weningert iszom. 1.6 volt a Radovinben akciósan.
@AG 2.0: merci! 1600 ft-ért akkor ez kőkemény best buy.
@AG 2.0: @Parci: Jaja, bár szerintem már elfogyta magát akcióban. De 2.2-es alapárával is megéri a pénzét (a Veritas-ban is kb. ennyi törzsvásárlóival).
Viszont ugyanennyiért (2.2) most Szentesi 2008 PN-t vettem egy kartonnal. Na az a Best Buy.

tb - zstv
@takács bálint - zsebtévé: Máshol megvitatnám a dolgot, de ez itt ez nem megfelelő terep. Nem akarok visszaélni Albert, és a többiek türelmével.
Eljutottatok H. Á-től az autókon át Weninger pinot-jáig...
@fugu: szörnyű, erre még nem volt példa a fórumok és blogok történelmében! :)
@takács bálint - zsebtévé: csatlakozom az előttem szólóhoz/kérdezőhöz, szóval hol lehet ennyiért beszerezni azt a best-buy-t??
@fugu: s közben még el is tűnt egy - khmmm - értékes komment...
Bocs, hogy visszatérek az eredeti témához:
Az Egri borok Gáláján idén sem volt jelen a Gróf Buttler borászat. Nem tag?
Most bukkantam a cikkre, bár egy ideje mindgi felbukkan az éltemeben Herczeg Ágnes. Egy dolgot mindig megállapítok, valami oka csak van annak, hogy amig nem szerezte meg az eilsmerő címét, (pár próbálkozás után végül összejött) miért is folyt mindenhonnan ő mint szakértő a médiából? Miközben előtte ( ő lett a 18. borakadémikusunk ha valaki még nem tudná ugye..) előtte tehát volt szép számú hazafi aki elvégezte és megszerezte e szép kis szakmai elismerést. Nem vitatom tanulmányait, és eltökéltségét a hölgynek! CSak számomra már fura volt, mintha egy medikus nyilatkozna a napi rutinként egyedül elvégzett agyműtétek soráről.Miközben mentorai mélyen hallgatnak..Nos, azt hiszem nem előszőr én jöttem rá a megoldásra! SOha nem foglalkoztam azzal kinek ki a férje, apja,stb. De ebben az esetben számomra furcsa, hogy mint tudjuk a hölgy férje Dr. Balázs László a Volksbank vezérigazgatója. A média és borászbál Volksbank támogatása még elmegy, nyilván vannak kapcsolatok, ismeretségek, amelyekkel teret kap könnyebben annak ellenére, hogy voltak nála képzetebbek is. NEm is gond ez, hiszen sokan kihasználják amit csak lehet..
Igen ám, de mostm, hogy vezérigazgató lett Herczeg Ágnes ismét érdekes összefüggésre lettem figyelmes. Mint már ismeretes a Gróf Buttler Kovács Gábor a bankár holding alapítójának tulajdonában áll.Bankár,és tudomásom szerint baráti és üzleti kapcsolatban áll Herczeg Ágnes szakmabeli férjével..

Jelen esetben azt gondolom, hogy itt tényleg igaz a mondás jó helyre ment férjhez:-) Nem irigylem tőle, elhiszem, hogy ért hozzá! Nem vitatom a tanulmányait, de azt azért kétlem, hogy mindezt elérte volna önálló erővel és tőkével. Hol van az 17 szakmabeli aki nem érdemel ennyi nyilvánosságot és pozíciót mint HErczeg Ágnes? Remélem róluk is lehet majd hallani:-)

Milyen érdekes összefüggés nem?
Nagyon érdekes cikk, a hozzászólások is. Köszönöm!