HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Forralt bor a Vörösmarty téren

2009.12.14. 08:00 AG 2.0

Utoljára három évvel ezelőtt ittam forralt bort a Vörösmarty téri karácsonyi vásárban, született is utána bejegyzés az Alkeszen, amelyben az osztrák főváros hasonszőrű termékeit dicsértem a magyar fővárosban tapasztaltak terhére. Itthon azóta nem próbálkoztam. Vasárnap este széjjelnéztünk a karácsony előtti sokadalomban ismét, azt mondtam, egy életem, egy halálom, megmerítkezek néhány helyen, hátha volt rendszerváltás. Ha hiszik, ha nem, nem jártam rosszul. Tisztában vagyok vele, hogy sok cukorral sok mindent el lehet takarni, de savanyút és büdöset sem éreztem. Háromszor két deciliter folyadékot fogyasztottam egyetlen jó óra alatt, csúszott és melegített mindegyik. Először az Atrium Café forraltjából vettem magamhoz a megfelelő mennyiséget, tiszta, finoman-visszafogottan szegfűszeges volt az illata, karcsú a teste, nem túlzott az édessége. Itten szerencsére bögrézni sem kellett, volt korrekt papírpoharuk, azt használtam később is. A másik oldalon az ismert töki pompososok mellett mérettem ki az újabb adagot. Ennek sűrűbb volt mindene, kicsit puncsos illattal, több édességgel, nagyobb testtel iparkodott kedvemben járni. Hirtelen nem is tudom, melyik jött be inkább. A harmadik pohár tartalmát az iméntitől húsz méterre jobbra szereztem be, kísértetiesen emlékeztetett az előbbire, lehet, ugyanaz a cég csinálta ugyanabból. Ennyi elég is volt, felmelegedtem, jókedvem lett. Ha nem tévedek, a téren mindenki kétszázért méri decijét, literje kétezerbe jön ki tehát, biztosan nem válogatott nagyborok adják az alapanyagot. Jó lenne tudni, mégis ki mit használ, de végül nem kérdeztem meg sehol. Azt persze nem tudom, helyes-e a fentiekből messzemenő következtetéseket levonni.

4 komment

Címkék: forralt bor karácsonyi vásár rendezvények

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak megerősíteni tudom a tapasztalást. Egy hete azonos napon tudtam bécsi és Vörösmarty téri forralt borokat kóstolni. Sült kolbász tekintetében továbbra is elismerés a sógoroknak, borügyileg az idei verseny a mi javunkra dőlt el.
Érdemes messzemenő következtetéseket levonni:
Jó forralt bort jó inni!:)
@Benikuty: -Igen. Éppen ezért én nem merek idegen helyen ivásra vállalkozni. Lehetőleg magam készítem, fehér borból, harmadrész vízzel, óvatosan bánva a cukorral és a fűszerszámokkal.
Én meg most a bécsiből ittam a Naturhistorisches Museum előtt, és mit mondjak, nem volt nagy szám... Igaz, rossz se volt. Persze összehasonlítási alapom nincs, a pestit még nem kóstolam. Bécsben a puncsuk ezerszer jobb. Meg a szalonnás galuskaszerű tészta...
süti beállítások módosítása