HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Varga Aranymetszés Olaszrizling 2009

2011.09.08. 13:30 AG 2.0

A széles körben népszerű badacsonyi Varga Pincészet a 2006-os Aranymetszés olaszrizlinggel iratkozott fel nálam a komolyan vehető termelők listájára. Megírtam ezt akkor annak rendje és módja szerint, ahogyan a kifogásaimat sem hallgattam el máskor. Úgy vagyok ezzel, ha érzékelem, hogy egy korábban nem különösebben izgalmas termelő egyszer csak nyit a minőség felé, akkor azonnal megbocsátok szinte mindent. Meglehet, a kelleténél több bennem a jóindulat, ez van, eszem ágában sincs változtatni rajtam. Tőlem aztán senki ne várjon kultúrharcot, ahhoz másmilyen értékrendre lenne szükség. Vargáék azóta is próbálják bizonyítani, nem egyszeri kisiklásként palackoztak kiváló terméket remek áron, és bár nyilván erőteljesen jelen vannak a hipermarketek alsó polcain, a középsőkön is igyekeznek megmaradni szilárdan. E törekvésük legutóbbi bizonyítéka számomra néhány hónappal ezelőtti kéknyelű-vakkóstolónk képzeletbeli bronzérmese volt. A 2009-es Aranymetszés olaszrizlingbe a tavalyi borfesztiválon – az idei gőzerővel zajliknyaltam bele először, és azt gondoltam egyből, többnek tűnik, mint az imént hivatkozott előd. A napokban vizsgáltam meg a versenyzőt tüzetesebben, és megállapítottam, hogy igazam volt. Szalmasárga, tükrösen tiszta szín. Moderáltan gyümölcsös, alig ásványos, viszont kifejezetten fajtajelleges jóbor-illat. Már érett, még friss, telt, rendezett. Nagyjából közepes test, sima, gömbölyű korty. Savai szépen lekerekedtek, ám elegen vannak ahhoz, hogy egyensúlyban tartsák az anyagot. A 13,5-es alkohol nem lóg ki sehol, lecsengésében is vannak színek. Maradt belőle a palackban másnapra, harmad- vagy negyednap lett belőle, akkor volt a legjobb formában. Akkor dőlt el, hogy 6 pontot kap. A Varga Pincészet eddigi legjobb borát tisztelhetjük benne.

16 komment

Címkék: olaszrizling hatpontos varga pincészet badacsony 2009

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Varga-féle borok különleges élményt nyújtanak mindig: kíváncsian várom.
@pocokpocok: maximálisan egyetértek ;)
Nekem is különleges élmény!
Nem is értem, hogy kik azok akik emberi fogyasztásra alkalmasnak tartják a Varga borokat.
Bár az Aranymetszést még nem kóstoltam, de a bor bizalmi termék. Aki eddig moslékot adott ki a pincéjéből, mitől változna meg, legfeljebb ügyesebb technológiát talált ki.
@sziszi100: Nem tudom hogy mikor ittál utoljára a borukból (vagy melyik konkurenstől írsz), de az utóbbi 2 évben csak jó bort ittam tőlük. Az egyik legjobb borászat lett, és az összes külföldi ismerősöm az ő borukat viszi ha erre jár..
@sziszi100:

Nem baj.
Neked, a kényes ízlésűnek, ott vannak még a glicerines csúcsborok és a fagyállós válogatások.
Egészségedre!
@sziszi100:
Én kérek elnézést, de sziszi100-al kell egyetértsek!
Igaz, hogy évekkel ezelőtt kóstoltam badacsonyi Varga terméket, de ez nem véletlen:
számomra tényleg a legalja felé közelített bármelyik fehérboruk, és nem feltétlenül felülről.
Persze, igaz: ízlések és pofonok, sőt az utóbbi 2-3 évben meg is változhattak, de
1. annyira egyenletesen pocsék volt a minőség, hogy javulást nem ígért,
2. aki egy fogyasztó bizalmát egyszer eljátssza, nagyon nehezen szerzi vissza azt.

Végkövetkeztetés:
Én maradnék az ismeretlen borok kipróbálásánál és a jól beváltak további fogyasztásánál. Ami egyszer már megbízhatóan sz@r volt, azzal nem kísérletezek.
Valami pozitívat azért csak írok nektek:
pár éve Egerszalókon kóstoltam az
egerszalóki Varga pincészet borait (főként vöröset), és ők visszaadták a Varga név becsületét. Akoriban (kb.2008-9-ben) tényleg kiváló borokkal szolgáltak.

Persze ők a badacsonyi Varga konkurensei, de attól még lehet jó boruk.

Kissé OFF, de mégi csak bor:
mindig is nagy kedvelője és dicsérője voltam a magyar boroknak, de most jöttem haza Itáliából, és azt kell mondjam, hogy ár/értékben, főként az olcsó (2-8EUR) kategóriában körbeverik az egész magyar mezőnyt. Nem tudom, miért, tán a sok napsütés, valami EU támogatás, vagy csak a hosszabb tapasztalat, de ez egész egyszerű, nem részrehajló tény. Én sem akartam elhinni, amikor csak mondta valaki, de most személyesen kóstoltam végig vagy 15-20 fajtát és meg kell erősítsem a hírt.
Varga féle borokat szivesen vásárolom.Nekem nemokoztak még csalódást.Igaz én nemvagyok borszakértő.Vagy izlik valami vagy nem.Angoloknál rendeltem egy üveg qurva drága bort/szállodában/
Dugó ki fél óra szellőztetés mindenféle protokoláris hókuszpók után kitöltötték.Ittam két kortyot majd kértem inkább sört.Azóta is biztosan csuklanak és bunkónak tartanak.Nekem qurvára neizlett.Ár és minőség nemmindíg találkozik az izléssel.
Én sem mondanám, hogy moslékot készít a Varga. Igen, az olcsó, 600 ft-s Irsait nem biztos, hogy meg kell venni, de az édes rizlingjük, no meg az aranymetszés sorozatuk szerintem jelen pillanatban ár értékben nagyon ott vannak, az 5-6 pontot majd mindig hozzák.
Mi a bánat, címlap van?
@lackó: az.
nekem nem kell toleránsnak lennem. képtelen vagyok azzal mit kezdeni, hogy valaki ihatatlant és hat pontosat csinál. érteni viszont értem...
én dr. wein borait szeretem.
doktor, szóval ért a borokhoz.
@Metál -e a bimetál?: a dr. Weinhaus még annál is jobb. Valószínűleg alkalmazzák Mengyelejev minden tudományát...

@Benikuty: hát, kb. egyetértek veled. Nem könnyű azt a sok szart elfelejteni, meg minek is, amikor oly sokan vannak, akik a kezdet kezdetétől törekednek a jóra. Ha már Varga, inkább Izsákról...
@Hepci: "Nem könnyű azt a sok szart elfelejteni, meg minek is, amikor oly sokan vannak, akik a kezdet kezdetétől törekednek a jóra."

ehhez csak csatlakozni tudok. akkora a jó kínálat, hogy a varga felőlem azt csinál, amit akar. ugyanakkor nem bánom, hogy AG megnézte helyettünk, így olyan infó birtokába jutottunk, amihez egyébként biztosan nem jutottunk volna. mondjuk nem kezdünk vele semmit, de akkor is. :)
@Parci: ...még annyit, hogy ugyanakkor valóban dicséretes, hogy csinálnak ilyen bort is, annál biztosan jobb, mintha nem csinálnának, úgyhogy helyén van a bejegyzés szerintem is. :)
Tegnap a Borfesztiválon kóstoltam Varga Olaszrizlinget, de nem emlékszem, hogy az lett volna az Aranymetszés. A standon bent a tulajdonos és fia tárgyaltak, előtte a cég alkalmazott borászával - barátommal még 1976-ból - beszélgettem, amikor megjelent valaki a közigazgatásból, és rákérdezett, hogy ez csak marketing lufi, vagy tényleg értékarányos a bor. Annyit mondtam neki, hogy erről nem beszélni kell, ezt inni kell! (nálam is 6 pont).
süti beállítások módosítása