HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Németh Ambrózia Olaszrizling 2008

2011.09.14. 08:30 AG 2.0

A mindössze kéthektáros badacsonyi Németh Pincéről már írtam egyszer, nem sokat tudtam róla, szerencsére Bakó Ambrus termelő – aki, talán minden további nélkül el szabad árulni, Bazaltrajongóként is ismert a szubkultúrában – alaposan, okosan, informatívan egészítette ki szövegemet. Azt is jelezte kommentjében a 2009-es évjáratú kéknyelűjével és olaszrizlingjével egyébként meggyőzően debütált borász, hogy Németh Istvánék elsősorban késői szüretben jók, ami masszív és hosszú életű száraz-félszáraz tételekhez éppúgy vezethet, mint édes különlegességekhez. Előbbiekhez még nem volt szerencsém – eddig nem tettem erőfeszítéseket, ezután fogok –, utóbbi műfaj egy jeles gyümölcséhez ellenben igen. A 2008-as édes olaszhoz az Aszú-domb dűlőben termett a szőlő – akik otthonosabban mozognak Badacsonyban, illetve a tárgyalt pince környékén, bizonyára tudják, hol van ez pontosan –, a bor maradékcukor-tartalmára vonatkozó információm nincs, alkoholja megállt kilenc és félnél. Karcsú félliteresbe tették, címke helyett cirkalmas kézírással díszítették a palackot. Világos, kristálytiszta szín, fiatal, gazdag, barátságos illat, sok-sok gyümölccsel és frissességgel. Nagy test, komoly édesség, krémesen finom textúra. A savak enyhén szólva sem agresszívak, mégis egyensúlyban tartják az anyagot. Lecsengésében is gyümölcsös, kedves, elegáns. Néha mintha pici nagy hordós bizonytalanság bejátszana – tévedhetek is –, de ez elhessegethető. A krémesség és az üdeség játéka épp elég, hogy tetsszen nekem. Valahogyan eszembe juttatta Szeremley Huba remek késői olaszait, amelyeket annyira szerettem az ezredforduló környékén. Megvan a 7 pont.

19 komment

Címkék: olaszrizling badacsony hétpontos 2008 németh pince

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Említtessék meg Szalai Attila neve is a Németh pince kapcsán :)
"alkoholja megállt kilenc és félnél"
én megkérdezném a helyedben a termelőt hogyan állt meg az erjedés, főleg hogy írtad nem tudni mennyi a maradékcukra.
@shiraz: kérdezd meg te, ha megalapozottnak érzed akármilyen aggályodat, kedves inkvizitor.
A pince gyakran készít aszúbort is, csak a kifejezést ugye kerülniük kell.
@shiraz: @zoli: a bor töppedt szőlőből készült, cukrát 120-140 környékére becsülöm, de persze nem vagyok akkora ász, hogy ne lőhessek mellé. a fenti link alatt van elérhetőség, gondolom, minden érdeklődőnek szívesen válaszolnak, én a saját helyemben nem vagyok izgatott ez ügyben

@muskotály küvé: hát ezt úgy kaptam, de nem közvetlenül a termelőtől. nem tudom, bp-n megvásárolható-e a bor
@zoli:
nincsenek aggályaim kedves zoli és bármilyen hízelgőnek is szántad, nem vagyok inkvizitor.
csupán ha le van írva, hogy nem tudni mennyi a maradékcukra és a Mo-n elég szokatlan 9,5-es alkohollal rendelkezik, akkor egy érdeklődő borivó esetleg érdeklődne a részletek felől. ennyi elvárható lenne.
Jó szüretet!
@shiraz: érdeklődj, andrás, mi akadályoz meg ebben?
@AG 2.0: fogok albert, köszönöm a biztatást, bár gondoltam arra való a média, hogy alaposan tájékoztasson. tévedni emberi dolog.
@shiraz: andrás, drága, te egyáltalán nem az az ember vagy, aki engem kioktathat. azt hittem, ezt múltkor már megértetted. kérlek, olvasd vissza a levelezésünket, és hidd el, amit elmeséltem, azt nemcsak én gondolom úgy, és nem is csak zoli, hanem a szubkultúra szereplőinek többsége. gondolkodj el ezen, aztán vond le a tanulságokat. a legjobbakat
@shiraz: Szerintem márpedig ha valóban érdekelne az adott bor, akkor nem utalgatnál (gyanusítgatnál?) nagy nyilvánosan, hanem tényleg utánaérdeklődnél. Az eset messze nem egyszeri. Farkaskiáltás, vaktábanlövöldözés, ilyenkor merül fel az ember fiában, hogy az ekkora szent embereknek nem maga felé hajlik-e éppen a keze?
Kösz a jókívánságot.
@AG 2.0: inkább privátban válaszolok
Idézek egy kézműves dolgokkal, többek között X boraival kereskedő ismerőst: "megtudtam, X is pancsol." :D
@Hepci: a pancs, pancsol szavakra komolyan csinálok egy szűrést
@Hepci: Legyen 'the P word' :-)
Friss nyári élmény, hogy Badacsonyban és a Szent György hegyen pár borászatot alaposabban meglátogatva a Németh pince volt az, ahol minden bor hibátlan volt és a legtöbb 5-7 pont körül szórt (nálam). A művelt szubkultúrában jegyzett sztároknál jócskán becsúszott néhány punnyadt vagy éppen túlbarikolt "nagybor. Legalábbis az én képzetlen, naiv ízlésem szerint.

Nálam az idei nyár slágerei az olasz (száraz, folyó), a juhfark és a rajnai voltak.
Nemeth pinceben tavaly jartunk, es nagyon szep borokat ittunk. Ugy tunt a latogatok sem azok a "menjunkelbadacsonybaberugni" fajtat kepviseltek, raadasul ott helyben irtak ra a palackokra a borok nevet, evjaratat, kezzel, es meg a gyerekek is segithettek ebben. Ajanlom mindenkinek, aki egy kis plusszot is akar Badacsonyban!
süti beállítások módosítása