HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Szt. István Korona Chardonnay 2009

2010.05.07. 08:00 AG 2.0

A Törley, a Hungarovin, a György Villa és a Szent István Korona közötti összefüggéseket egyszer már megpróbáltam kibontani, nem kezdek bele még egyszer, akit érdekel, kattintson. Mindig érdekes kérdés, mennyi az a pénz, amiért már iható és élvezhető bort lehet kapni. Tapasztalataim szerint a határ fehérben lentebb van, mint vörösben, de az az igazság, hogy az elmúlt években kicsit elhanyagoltam ezeket a kategóriákat. Ha jobban megnézzük, az 1000 körül c. oldaldobozban is inkább ezer fölötti borok találhatók, és messze nem frissül az a lista annyira, amennyire ildomos lenne. Különös, hogy a borkultúrában úgy-ahogy elmélyedő fogyasztó egy idő után a kevesebb forintot jobban sajnálja elkölteni, mint a többet. Pedig ha kinézünk az elefántcsont torony ablakából, rá kell jönnünk, ennél a szegmensnél fontosabb nincs, mindennek az olcsón jótnál kellene kezdődnie. Mentségemre szóljon, hogy az elmúlt szűk egy évben is igyekeztem nem félreugrani például az Alföld, a portugieser vagy az irsai olivér elől. Ezentúl mindenesetre még nagyobb figyelmet fordítok, ennek jegyében vásároltam nagyjából hatszázért ezt a chardonnay-t a hipermarketben. A sorozatból utoljára kb. három éve ittam valamit – a 2006-os sauvignon blanc ügyesen eljátszotta a szerepét, a merlot kudarcot vallott –, nem volt kérdés, hogy most is fehéret választok. Halvány, tiszta szín, csipetnyi szénsav mutatóba. Intenzív, bodzás-szénás-virágos illat, a chardonnay fajtajellegessége is ott bujkál benne valahol. Ízei korrektek, savai élénkek, moderáltak, gyümölcsössége értékelhető, a hossza nem végtelen. Kellemes reduktív ivóbor, simán teljesíti, amit vállalt, talán többet is. 4 pont. Ennyiért szinte ingyen van.

23 komment

Címkék: négypontos chardonnay szent istván korona etyek–buda ezer körül

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jol megragadtad ezt a kerdeskort, szerintem is nagyon fontos ez a szegmens. A franya alapok ugye. Ugyanakkor sajat magamon tapasztaltam, hogy mig egy-egy "komolyabb" tetelrol olvasva siman elkap a lelkesedes, megveszem, megkostolom, addig ebben a kategoriaban a pozitiv kritika hatasara is hajlamos vagyok megszakitani a palackmegragado mozdulatot. Legutobb pont a fent nevezett irsaijavat tettem-vettem polcrol le es vissza. Vegul landolt a kosarban es nem erte meg a masnapot. Azota barataimat remisztgettem vele tobbszor is, uh ma mar ok sem felnek, de ketlem, hogy masba belenyulnanak...igaz en sem tettem
@e_easy: Dettó így vagyok vele én is, nehezen veszek, még itt vagy máshol ajánlottakat is, ebből az árkategóriából. Pedig a saját árkategóriám is csak eggyel (néha-néha kettővel) van feljebb, de mégis.
Azért jó, hogy vannak ilyen posztok, és fontos ez a kategória.
Nekem mostanában nem nagyon futja borra, így muszáj vagyok ebből a szegmensből választani. Jó bort nem lehet találni, de ihatót, néha kellemeset igen. Amire most rábukkantam Spar Pincemester, Szekszárdi Kékfrankos, 2008. 599 ft és egy közepes kékfrankos, jól esik és lehet érezni, hogy bort iszol.
Ha bárki kipróbálja, kíváncsi vagyok, hogy egyetért-e velem.
alap bulibor, legjobb ennyiért.
@jeffrey goines: azért, mert az országban lejáratták a lédig-bor kultúráját! 4-500 Ft-ért több, mint iható bort lehet találni, csak nem a Tesco-polcain. Na.
Kösz a tippet, én is kipróbálom. Én a Font Cserszegivel kísérletezem, másfél literes palack, 1000 Ft. Az is egy ilyen kellemes bor.
Ezt kb. egy hete írtam kommentként a Művelt Alkoholistán: "Én múlt héten bánatűzőnek próbáltam a márka 2009-es Chardonnay-ját. Szappanszerű illata nem hagyott bennem mély nyomokat, ízre sem tetszett, pedig nem nagy elvárásokkal fogtam neki...".
Valaki ugyanott a Varsányi rozét említette, hogy ízlett neki, kipróbáltam azt is. Annyi pénzért tényleg nem rossz, sőt, ha nem félszáraz lenne (ezt csak otthon vettem észre), még egy-két palacknyit vennék belőle.
"ennél a szegmensnél fontosabb nincs, mindennek az olcsón jótnál kellene kezdődnie" - ezzel mélységesen egyetértek.
@lackó: ...és még olcsóbban is. Font, Varga Árpád, Hudák Zoltán, Koch Csaba, Béla Zoltán,Szőllősi Mihály... csak hogy kapásból említsek néhányat.
szent istvánból: IRSAI OLIVÉR!!!!!!
@Benikuty: Kimérten a pincében meg sokszor kaphatsz 1000-1500 Ft-os kategóriás bort 3-400-ért.
Ha normálisan tárolja az ember, simán kibír 1-2 hónapot.
@Refuse/Resist!: Igaz! Úgy gondolom, a dicsérő vagy lesajnáló vélemény annak a függvénye, ki, mennyire fogyaszt gyakran bort.

Jómagam, a barátaimmal együtt inkább boros vagyok, mint sörös és (lehet köpködni....) szeretem a fröccsöt is!

No mármost, a mi túlélő technikánk (gyanítom a tiétek is) a következő:

1. Megpróbálunk összehozni két-három havonta egy szabad hétvégét. (Családosoknál gyerekre mama vigyáz, nincs beütemezve giga takarítás, függönymosás, stb.)

2. Fogjuk a párunkat, és kiválasztunk egy borvidéket. Jelenlegi a favorit Villány és Szekszárd, sőt, már van pálya is! - de a legjobb buli Hajóson volt (Alföld!!!).

3. Megkóstolunk mindent, ami érdekel. A bort csak MÁSNAP választjuk ki.

4. A lényeg: Megkérdezzük a pincegazdát, mit vigyünk szerinte magunkkal, ha azt akarja, hogy visszajöjjünk. Eddig még mindig bejött!!!

Kiváló borokat találtunk így, és ha az árat nézzük,(Itt a teljes költségről beszélek!)még általában jobban is jártunk, mintha elmennénk egy normális boltba és palackonként vásárolnák Budapesten.

Volt egy kellemes hétvégénk, vettünk bort, -ott, ahova a nagykereskedő talán el sem jut- és összegészében olcsóbban megúsztuk, mintha vakon kipróbáltunk volna egy hétvégi grillezésnél néhány palack másfél-kétrugós bort, ami valahol jó kritikát kapott...

Ami a címadó bort illeti, nekem is bejött. Rizottóhoz (főzni) vettük, és én majszolgattam el a maradékot ebéd előtt. Rendben volt!
@Refuse/Resist!: erről beszélek:) Nevezett uraktól 5 l-s PET palackokban hordom az anyagot, aztán itthon kisebbe töltöm, majd be a hűtőbe.
A Kochnál így néz ki a dolog: fehérek 200, rozé,vörösök 250 pénz. Korrekt borok a mindennapokra:)
Szép napot!

Viszonylag friss dolog, de mindenképpen megér egy próbát : Jackfall Tótágas 2007

990Ft-ért szerintem kihagyhatatlan!
Cabsav, Franc és Merlot, a Sidewayz-ben biztosan van, máshol nem tudom.
Ha valaki kóstolta, írja meg!!!
Sziasztok,

A buddhisták isznak alkoholt? Csak az oldalsó dobozban hirdető buddhista közösségre célzok...
Vagy le akarnak szoktatni? :)
A Font Cserszegi valóban korrekt. 1,000 Ft alatt bátran bevállalható a Bujdosó Chardonnay is. A Pincemestert még nem mertem. megméretni Napkutya, miért köpködne meg bárki a fröccsözés miatt? A legkulturáltabb időtöltés megfelelő minőségű, korrekt borból.
Titkos tippem az olcson ihato borra az Auchanban a Chateau (mi mas) Dietzl egri bikaverje, Auchan valogatas papirgallerral. Nem isteni nagy bor, de a polifenolbevitelemet mostanaban azzal fedezem es elegedett vagyok. Asszem 470 Ft/palack.
@dagatt: Ne válj borsznobbá! Ha száraz címke lett volna a Varsányi rosén vettél volna belőle pár palackkal, Te is bevallottad. Ne hagyd, hogy befolyásoljon a hazai rossz beidegződés. Az a jó bor, ami Neked ízlik, nem az, amelyikről mások azt mondják.
@dagatt: a Varsányit emlékeim szerint én emlegettem...
Próbáld ki a Szent István Pázmándi Cab. S. rozét is! Hasonló ár, verhetetlen best buy rozéban.
A Szen István C.S. rosé marha jó, 850 forint, mindenképpen megéri kipróbálni. De látom pont ezt ajánlották itt fölöttem.
Nálam a lefolyóban landolt a Szent István 2007-es Cab.Sav...
@Oenophile: nos, utólag vettem még belőle, bevallom. :) Üde, friss, illatos, jó kortyolgatni, de nekem száraz formában valószínűleg még jobban tetszene. Ettől függetlenül kap egy virtuális aranyérmet a maga árkategóriájában. Az Intersparban vettem azt hiszem 630Ft-ért.
Nem vagyok szárazbor-sznob, egyszerűen nem kedvelem a túlzott édességet a borban (ezért hagy szinte teljesen hidegen az aszú is például). Az egyetlen kivételes eset, ha nassolhatnékom támad, de nem akarok csokit enni. Akkor jöhet valami késői szüretelésű, de közben is az a kellemetlen érzésem van, hogy nő a zsír a derekamon... :)
@Hepci: a nyár folyamán valószínűleg ki fogom próbálni.
süti beállítások módosítása