HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Pannonhalmi Sauvignon Blanc 2006

2010.07.09. 08:00 AG 2.0

Évekig tárolt borokat inni mindig rizikós, soha nem tudni, merre mozdulnak szegények a legtöbbször nem szakszerű tárolás következtében, aminek ugye még nem nagyon van kultúrája Magyarországon. Messzebbre ne menjek, borhűtőm nekem sincs, sajnálom rá a pénzt, inkább arra költöm, amit bele kellene tenni. Előbb-utóbb muszáj ezen változtatni, de előbb radikális fizetésemelésre lenne hozzá szükség. A lényeg, hogy mindezek miatt nem gyűjtök semmit, igyekszem maximum egy éven belül meginni, aminek így vagy úgy a tulajdonosává leszek. Néha azonban kivételes esetek is előfordulnak. Vagy azért, mert egyik-másik tétel mégis elrejtőzik valami szegletben, vagy azért, mert eleve korosabb dologgal lepnek meg rokonaim, barátaim, üzletfeleim. Ma és holnap egy-egy olyan reduktív fehérről lesz szó, amelyek ideje voltaképp lejárt, elhalálozni azonban mégsem hajlandók. A Pannonhalmi Apátsági Pincészet jó néhány éve a kedvenceim közé tartozik, különösen a rajnai rizlingnek vagyok odaadó híve. A minap megnyertem egy fogadást egy kollégámmal szemben – az úriemberekkel ellentétben biztosra mentem –, egy palack 2006-os évjáratú sauvignon blanc lett a jutalmam, amelyet éveken át egy kispesti családi ház pincéjében piuhentettek, fogalmam sincs, mennyire ideális körülmények között. Csavarzár, fiatalosan halvány aranyszín, biztató zöldes árnyalatok villannak. Összeérett, palackbukés illat, a fajtajelleg a múlté, ám a punnyadtság korszaka nem közelít még. Közepes test, tisztességes szerkezet, egybeforrt ízek. A vége kicsit savanyú, kezd kiszáradni, ezzel együtt bőven fogyasztható, sőt legjobb pillanataiban élvezhető is. Talán egy évvel ezelőtt kellett volna a nyakára hágni. Ahogy szellőzik, nyílik, rétegzettebbé, barátságosabbá válik, a savak is kulturáltabb formát öltenek. Újkorában szerintem többet tudott, de rossz szót közel négyévesen sem érdemel. Visszavágyik az egykor volt 5 ponthoz.

3 komment

Címkék: 2006 ötpontos sauvignon blanc pannonhalmi apátsági pince pannonhalma

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem tetszik, hogy veled nem száll el a ló. Borhűtőm nekem sincs, ugyanaz a taktikám, mint neked. A csavarzár korábban idegen volt, ma már megszoktam. A sauvignon blanc kevésbé, a rajnai nekem is tetszik. Bár a másik "apátsági" pince borai szerintem nagyobb borok, ezt is meg kell becsülni. Talán e két hely legjobban reprezentálja a különbséget Magyarországon a technológiai és a kézműves bor között. Nem szeretnék pálcát törni egyik mellett sem, szeretem mindkettőt
sokat hezitáltam én is a borhűtő kérdésen, de végül arra jutottam, h mivel minden pénzem borra költöm :), igazából nem drága a borhűtő, hamar összejönne döglött borokból.
Most iszok egy '09-est, ebben is ott a sav a végén de nem vészes. Sőt, 2-3 pohár után már szépen elül. Igazi friss nyári ital ez, de hol a halam?
süti beállítások módosítása