Mióta itten nyilvánosságra került, hogy a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.-nek jelen állás szerint befellegzett, jó sokan azon morfondíroznak, hogy mi történhetett. Nem könnyű a dolgok végére járni, hiszen senki sem nyilatkozik az ügyben. Ezért azt találtam ki, alaposan összekeverem azt, ami tudok, azzal, amit erről az egészről gondolok, és írok egy jegyzetet ügyesen. Megtörtént, és mivel nagyobb közérdeklődésre tart számot a téma, nem itt publikáltam, hanem az Indexen, tessenek elolvasni. Fontos: bár a tulajdonosok közül nyilván nem mindegyik elégedett azzal, ahogyan a marketingcsapat dolgozott, a leállásban és az elpénztelenedésben tudomásom szerint ennek semmilyen szerepe nincs. Hanem ezzel szemben arról van szó, hogy a rendszerbe kódolt problémák kimutatták a foguk fehérit, elnézést a képzavarért. Az általam ismert borászok hiába küzdöttek az elején azért, hogy a forgalomba hozatali járulékot ne kelljen átfolyatni semmilyen költségvetési intézményen, céljukat nem érhették el. Ennek van meg most a böjtje. Minden más – miszerint jó programokat szervezett-e a kft., okosan gazdálkodott-e a rábízott forrásokkal és így tovább – csak ezután következik. Ami a jövőt illeti: van ok tartani attól, hogy a befizetések felett olyanok diszponálhatnak majd, akik talán kevésbé mozognak otthonosan a marketing különleges-színes világában, mint akikre eddig bízva voltak ezek a pénzek.
Valaki le akarja nyúlni a borászok pénzét
2009.11.19. 08:00 AG 2.0
7 komment
Címkék: bormarketing gondolatmenetek
 
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2009.11.19. 08:31:17
amire, hiába, no, jobb ha hangosan hívják fel csendes kis közéletünk figyelmét.
Lassan megtanuljuk, hogy jobb az önszerveződésekből kihagyni az államot (pláne ezt, ami nekünk van). Ha lehet.
Az amúgy is inkább etatizmus, mint önszerveződés, ugye.
muskotály küvé 2009.11.19. 10:03:20
hegyaljai 2009.11.19. 12:04:21
A marketing programot működtető szervezetek közül az FVM Agrármarketing Centrum (AMC) feladatot kapott, úgy, hogy részben elvonták korábbi hatásköreit, és nem adtak hozzá forrást. Ő az egész dolgot utálja és szabotálja.
A Magyar Bormarketing Bizottság tagjai ingyen dolgoznak, és az ő döntésük alapján történnek a pályázati kiírások, és a döntések, melyet az AMC leszerződi és elszámolja.
A Magyar bormarketing Kht most már Kft az amelyik a pályázai kiírásokat előkészíti, részt vesz a külpiaci és a központi nemzeti programok végrehajtásában, míg a regionális programok eddig is helyileg voltak irányítva.
Nagyon nehéz lenyúlni egy olyan pénzt ami nincs. A Bormarketing kft 2008 évi teljesítménye alapján kapott működésére pénzt az FVM AMC-től, de 2009-es működésére közbeszerzésen kellene pályáznia.
A helyzet most olyan, hogy erre a pályázatra a Bormarketing Kft tartozásai miatt nem alkalmas pályázni, tehát egy nyílt pályázaton elnyerheti "bárki".
No ennyit a lenyúlásról.
kzgy 2009.11.19. 14:25:00
Egyébként ha borász lennék, azt is megkérdezném, hogy pontosan hány forint jött össze az FVM-nél, és abból mennyi ment el más célokra.
Oenophile 2009.11.19. 18:28:54
Az MGSzH-nak a begyűlt pénz 40 %-át kéne az OBI-n keresztül borellenőrzésre fordítani, a pénz 60 %-a az AMC-n keresztül bormarketingre kéne hogy fordítódjon.
350.000.000 liter x 8 Ft az azért nem kis pénz. De annak a 40 és 60 %-a sem!
kzgy 2009.11.20. 08:44:39
És továbbra is kérdés, hogy az elméleti 350m liter x 8 Ft-ból mennyi a ténylegesen befolyt. Vagy Magyarországon mindenki minden adót befizet?
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2009.11.24. 13:14:25
Az index.hu-ról, amire a poszt is hivatkozik:
"Az általam ismert borászok az elejétől azt szerették volna, ha az ő pénzüket ők oszthatják újra, és nem kell keresztülfolyatni a forrásokat központi költségvetési intézményen. Az agrártárca ebbe nem volt hajlandó belemenni. Részben az Európai Unióra hivatkozva azt állították, közhasznú társaság nem diszponálhat járulékként beszedett pénzek felett."