HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Ruppert Villányi Chardonnay 2008

2010.04.05. 08:00 AG 2.0

Megint kivetettem a hálómat egy számomra vadonatúj villányi termelőre, azt hiszem, az utóbbi időben Ruppert Ákos a legjobb találat. Amennyiben persze ezt egy bor alapján meg szabad állapítani. A mérnöki végzettséggel borásznak állt fiatalemberről természetesen írt már a Pécsi Borozó, onnét tudom, hogy a birtok nem kicsi, eddig elsősorban szőlőértékesítéssel foglalkozott, saját boraival nem olyan régen lépett a fogyasztók elé. A debütálás sikeresnek tűnik, akárki akármit gondol a helyi borversenyekről, az, hogy Rupperték ottonel muskotálya a teljes mezőny legmagasabb pontszámával kapott nagy aranyérmet a márciusi villányin, mégis valami, ráadásul a rozé is toplistás volt ugyanott. A címszereplőt a Wineworldben szereztem be, a kereskedés saját címkés terméke ez a DHC-prémium besorolású chardonnay, ára képességeihez képest igazán baráti. Villányt alapjában véve nem fehér-, hanem vörösborainak köszönhetően szereti – vagy éppen utasítja el – a közönség, jómagam azonban már az ősidők óta szívesen iszom a Malatinszky-, a Vylyan- vagy akár Bock József-fehéreket. Hiszen mondjuk egy chardonnay-nak kimondottan jól áll a testesség, a mediterrán karakter. A 2008-as Ruppert a legérdekesebbek közé kívánkozik. Fiatal, szalmasárga szín, zöldes villanásokat is mutat. Gazdag, meleg, chardonnay-s illat, nem annyira sokszínűségével, mint inkább intenzitásával, hömpölygésével hódít. Mozgása nem lusta, mégis szép ablakokat rajzol a pohár falára. Meglehetősen jó testű, sima felszínű darab, a korty zamatos, savainak játékuk van, búcsúja hosszú és ízes, arányai kiválóak. Igazán jólesik. Kicsivel több kanyarral, meglepetéssel 6 pont fölé is benézhetne. Kíváncsi vagyok a teljes szortimentre.

12 komment

Címkék: hatpontos chardonnay villány 2008 ruppert

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

villányból fehér, és új név? köszönet.
AG2.0: következő vilányi tipp a csekélyen maketingelt kategóriából: Agancsos (Kovács Zoltán). Portugiesert vagy (ha azt Te is eléggé unod) Cabernet F.-t érdemes próbálni elsőnek, esetleg a Kánon fedőnevű küvét...
@Benikuty: Sőt, igazából a bolt bemutatásában látom én az értéket,

a WineWorld-ben van több ilyen saját címkés tétel is, illetve újabb felfedezés. Pl az Orbán Kőtenger chardonnay nekem is tetszett, és kifejezetten örültem, hogy Barta Roland tényleg alaposan vizsgálva és igényesen válogatva tesz a vásárlók elő új tételeket, lehetőleg a kedvező árfekvésben kutakodva országszerte.

De mondjuk onnan származik az alkeszen nemrégiben megénekelt és kiváló vételnek minősített Bodrog Borműhely Hárs is.

alkoholista.blog.hu/2010/03/26/harsasjatek

Engem ugyan a sárdoni jobban meghatott, mint Albert leírása anno láttatni engedte a bort (bár a pontszámmal egyetértek én is),
a Bodrog Borműhelynél nálam csak a stabil 6 pontot érte el a hárs, a szerző 7-jét nem,

de mégiscsak érdemes abban a boltban szétnézni...

Ami még tetszik (bár ez nem a reklám helye, de mindenképp tény), hogy Roland, ha kóstolót tart a boltjában, akkor a hibás tételekre azt mondja, hogy hibás, a gyengékre azt, hogy gyenge, a szimplán rosszakra meg azt, hogy rossz, és nem mindenhol ennyire egyszerű és becsületes a hozzáállás (sem a készletezés).

@Hepci: Kösz a tippet, legközelebb megkóstolom én is, ha arra járok, mert be kell valljam, hogy pár éve kóstoltuk a borait, és nekem kifejezetten nem tűnt kiemelendőnek a termelő, csak az abszolút 12-egy-tucat minőség volt a villányi pincesoron. Ha esetleg változott a helyzet, vagy változtam én netalántán, akkor remélem most többet fog nyújtani...
@Szomjas Gödény: azt nem mondtam, hogy a KZ borok simán verik a C. Carissimaet, de a minőségük eléggé rendben van, az ár/érték arányt pedig kifejezetten kedvezőnek vél(t)em (2007 telén voltam náluk egy nyelvészcsapattal). A C.F. (2003) odatehető volt bármelyik, háromszor ennyibe kerülő villányi C.F. tétel mellé...
Azt hogy már jó egy éve lehet a Ruppert pince borait kapni a Wekerlén most akkor inkább ne áruljuk el senkinek.
@Webota:

köszönöm az infókat az egész olvasótábor nevében, a wekerlei jó kis boltnak tűnik, csak tőlem elég messze van földrajzilag, a borwerk meg kiváló honlap, ráadásul többnyire értem is a magam roppant szereény németjével :)
kóstoltam én is a bort, likőrös, hömpölygő, túl terjengős volt, vitalitásbeli hiányosságokkal...
nem számíze...
@Webota: Dehogynem, köszi a tippet, nem ismertem én sem a borwerk.de oldalt, sem pedig a wekerlei lehetőségeket.

Mire nem jó az internet, ugye.
@Hepci: Hát igyekszem tesztelni, kéremszépen, igyekszem.
Benéztem a Wineworldbe - tényleg jó bor és jó bolt.
Tisztelt Albert gazda
szivesen küldenék a Ruppert Pince többi boraiból
üdv Kun Szilárd Ruppert Pincészet
süti beállítások módosítása