HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Tizenkét bor a szüreti sokadalomból

2009.09.07. 08:00 AG 2.0

A Szentendrei Skanzenben bort inni nem rossz. Nem tudom, a jelen lévő kéttucatnyi termelő mennyire érezte jól magát a szüreti sokadalomban, azt sem, mennyire érte meg nekik – különös tekintettel azokra, akiket mindenképp büntetni akart a borminősítő és a fogyasztóvédelem –, de az fix: a parkolókban látott rengeteg jármű ellenére bent kiválóan el lehetett férni, és fogyasztásra érdemes tételekben sem volt hiány. A felét sem sikerült felderítenem mindannak, amit felderítendőnek gondoltam volna. Hosszabb azok listája, akik kimaradtak, mint azoké, akik sorra kerültek. Ha jövőre is megyek, reggel kezdek, nem délután fél háromkor. Öt termelőnél kóstoltam teljes sort – meg még egy tokajit futtában –, azokról a borokról írok egy-egy mondatot, amelyek mindenestül tetszettek. Nem jegyzeteltem, ezért nem kizárt, hogy évjáratot tévesztek itt-ott.

A Ság-hegyi Dénes Hegybirtoknál kezdtem, egy tökéletes ivóborral, a 2008-as félszáraz Premierrel – alapja olaszrizling, illatos fajtákat is tartalmaz –, hibátlannak találtam. Nemcsak én lelkesedtem érte, hanem az a társaság is, amelynek tagjai azzal jöttek, elegük van a szárazakból, mást szeretnének. Elégedettek voltak. A 2006-os olaszrizlinget fajsúlyosabbnak találtam, sűrűnek, izgalmasnak, arányosnak. A szintén 2006-os Kakas – kékfrankos, zweigelt – fűszeresen könnyed, mégis egyedi vörösbornak tűnt, meg kell vele ismerkednem alaposabban. Fekete Bélánál folytattam, a 2006-os rizling telt, ásványos és arányos, a 2007-es juhfark karcsúbb, mégis izmosabb és kövesebb.

A móri Maurusnál – ifj. Kamocsay Ákos érdekeltsége – a szép savú rajnai rizling mellett a 2006-os ezerjó jött be főként, sűrű, zamatos, komplex, érett, lassan ez a szőlőfajta is bebizonyítja, miért legendás a neve. Berecz Stephanie és Zsolt Tokaj Kikeletjénél került a poharamba a nap top 1-ese, a Váti-dűlő 2007-es furmint-hárslevelűje. Elsöprően illatos és zamatos, úgy tartalmas, hogy itatja is magát dinamikusan. Ugyanitt sikerült bemutatkoznunk egymásnak Asztalos Zoltán exkollégával – fotós és újságíró rokonok –, a róla elnevezett AZ Nektár Pince gazdájával és Viókájával, roppant mód jólesett a friss-ropogós tokaji furmint.

Légli Gézánál, a Kislaki Bormanufaktúránál zártam. A mustot kihagytam – pedig a publikum mellett a darazsak is imádták –, a borokat nem. A 2007-es Vitéz chardonnay-t rendkívüli mértékben kedvemre valónak találtam, a Pirosbort nemkülönben – mindenki azonnal rokonszenves lesz, aki sillerrel próbálkozik –, a Birtokvörös meg végképp feltette a pontot az i-re. A fajsúlyosabb merlot-król, válogatott pinot noirról majd írok, ha jobban el tudok mélyedni rejtelmeik között. Skanzen és sokadalom, úgy tudni, lesz jövőre is. Lelkes részvételem mellett, ha az ördög el nem visz addig. Ellenben vigye el a fogyasztóvédőket és a borminősítőket. Pontosabban, védjenek és minősítsenek ott, ahol tényleg szükség van rá. Itt nem volt.

2 komment

Címkék: maurus fekete béla légli géza kislaki bormanufaktúra dénes hegybirtok szüreti sokadalom ifj. kamocsay ákos berecz stephanie tokaj kikelet

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hello Albert!
Köszi,h reflektáltál az irományomra.Én egyébként szombaton vtam kint,de örülök,hogy AZ borait még meg tudtad kóstolni,mert szombaton nem úgy tűnt,hogy ez lehetséges lesz..
Amúgy pont én is úgy jártam,hogy későn érkeztem és hamar indultam,így jegyzetekre nem jutott idő és sok pince is kimaradt,de Maurer érdekes volt,NAG szofisztikált(legalábbis a száraz-félszáraz tételek),Orsolya veresei lenyűgöztek,nálam topborok lettek most,Bélabá hozta a formáját(elfogult vagyok)csak azok az új címkék ne lennének,Dénes olasza viszont nekem parfümösnek tűnt.Viszont tetszett,hogy a kóstoltatók simán végigkóstoltatták a szortimentjüket szájhúzás nélkül és mindenkinek volt hűtője.Ráspiról nem tudunk semmit?Esetleg nem járt ott vki,mert nekem kimaradt..
Nahát, épp most kóstoltam én is Dénes-borokat.
A premier (esetemben 2007-es) nekem is nagyon tetszett. Diszkréten illatos csak, egyértelműen tapintható ásványossággal, megfelelő savakkal.
2006-os olasz valóban kissé atipikus, nem tudom, szerencsés-e a battonázs, almasavbontás az olasz esetében...mindenestre nem rossz az a bor.
A Kakast viszont vékonynak és kissé zöldesnek találtam...
süti beállítások módosítása