HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Kiváló borokat viszünk ki Brüsszelbe

2010.09.21. 20:30 AG 2.0

Biztos lesz, aki ezen a kákán is megtalálja a csomót, nekem azonban első ránézésre bejön azoknak a boroknak a listája, amelyeket jövőre, a magyar EU-elnökség idején kóstolhatnak majd a mindenféle uniós politikusok. Nem tudom, szokás-e ez, vagy egyedi akció, mindenesetre azt találták ki a magyarok, hogy a ránk eső hat hónapra összeválogatnak egy olyan sort, amelyet érdemes kivinni és felszolgálni a különböző eseményeken. Ha jól tudom, a tizenegy tételt hétfőn szelektálták – a tesztelésen kibicként nekem is részt kellett volna vennem, de lecsapott rám a takonykór –, hogy pontosan kik, nem tudom, annyi biztos, hogy Gál Helga a projekt fősommelier-je. A kiválasztottakat az MTI tudósítása szerint ma már be is mutatták a belga fővárosban: "Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter kedden mutatta be az uniós illetékeseknek a magyar kínálatot, amelyet a brüsszeli hivatalos találkozók idején javasolnak az asztalra helyezni." A hírügynökségi jelentésben az van, "hogy miközben a Magyarországon rendezendő, a tervek szerint mintegy 250 eseményen kizárólag magyar borokat szolgálnak fel, a brüsszeli találkozókon az italok mintegy fele származhat a magyar pincékből. Ez is jelentős mennyiség lesz, hiszen az ilyen típusú rendezvényeken félévente négy-ötezer palack bor fogy el." Ez is jól hangzik, meg talán hírverésnek sem rossz az egész. A sorban két pezsgő van, három száraz és két édes fehér, továbbá négy vörös, úgy tűnik, figyeltek arra, hogy sok borvidék és szőlőfajta beússzon a képbe, kár, hogy Somló és Szekszárd, illetve az olaszrizling például kimaradt. A tudósítónak persze eszébe sem jutott, hogy egy bor nevéhez az évjárata is hozzátartozik, egyenes ági informácót meg sajnos nem kaptam még, nem baj. Azt, hogy a György Villa Louis Francois pezsgő micsoda, csak sejtem, hasonlóképp vagyok a Garamvári Vencel-féle Chateau Vincent Blanc Fleurjével. Bussay László rajnai rizlingje biztosan finom, a St. Andrea Örökkéje dettó, a Királyudvar Secje évjárattól függetlenül extraklasszis. Gál Tiborék aktuális kadarkájához még nem volt szerencsém, fenem rá a fogamat, Weningerék soproni kékfrankosának rengeteg rajongója van, a Gróf Buttler bikavérének dettó, a Bock Cuvée-t a laikusoknak sem kell bemutatni. A Degenfeld Andantéját épp az imént emeltem egekbe, a Királyudvar-érdekeltség Zempén Hegyhát aszújának minőségére garancia a termelő neve. Kövezzenek meg, de nagyjából elégedett vagyok.

53 komment

Címkék: bussay st. andrea királyudvar szepsy degenfeld bock buttler gál tibor törley chateau vincent zemplén hegyhát

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Zemplén hegyhát aszú az miért is Szepsy érdekeltség? Én is így tudtam, de legutóbb azt mondták a Királyudvartól, hogy Anthony Hwangé a cég, és a Királyudvartól származik a bor...
...aztán persze lehet, hogy tévednek, de nekem kezd ez az egész összekavarodni.
Somló és Szekszárd kiamaradt, meg nincs olaszrizling a sorban? Ez elég keményen hangzik. Hogyan lehet jó érzéssel a magyar borokat ezek nélkül bemutatni?
kiváló borok, kiváló választás
"Kövezzenek meg, de nagyjából elégedett vagyok."

Isten éltessen ebben sokáig... :)
végre valaki, aki nem rinyál!
A Zemplen Hegyhat eredetileg valoban ugy allt fel, mint A. Hwang es Szepsy I. kozos vallalkozasa, amolyan Kiralyudvar "masodik vonal" lett volna. Kozbeszolt a ket Kiralyudvar-alapito utjanak elvalasa, de a pinceben ott voltak a borok, ezek kerultek kesobb piacra: egy szamorodni, es a 2002es es 2004es aszuk. Kivalo minoseg, igen baratsagos aron. Tudtommal az elso ketto mar elfogyott, na most majd elfogy ez is, mar elore is kar... de soha ne mutatkozzon be Tokaj rosszabbal. Pesten a Terroir Clubban kaphato.
AG, azért a Francois pezsgő ne legyen már újdonság...

Tradicionális technológiával készített brut pezsgő, a hazai pezsgőipar által előállított csúcsminőség az 19. század vége óta.

Remélem csak a neve volt ebben a formában ismeretlen, nem maga az ital.

Fehérből tehettünk volna még be párat, éghajlatból adódóan nálunk inkább a fehérbor jó, a franciákkal/olaszokkal vörösben csak kivételesen kedvező években tudunk versenyezni.
@Kolombusz:

dehogy újdonság

albertgazda.blog.hu/2010/07/06/a_torley_2010_juniusaban

ilyennel nem találkoztam még, hogy _györgy villa louis francois_, és szerintem ezen a tudósításon túl soha nem is fogok :)
Ez egy bevett szokás, hogy a különböző tagországok álltalábn az elő és az elnökséget lezáró tanácskozásokon megkinálják a résztvevőket a saját boraikkal vagy pezsgőikkel de van, hogy csoki kerül elő. Szerintem jó szokás van alkalom megmutatni mink is van.

Kolombusszal egyetértve szerintem a fehér borainkban vagyunk jók a vöröset inkább másoljuk.
KINEK A BORÁT VISZIK VAJON, TUDJUK AZ ÁLLAMI MEGRENDELÉS A LEGJOBB? Nem is olvastam semmit a közbeszerzésről, valahol elolvashatom?
@hunocska: ezt a _kinek a borát viszik_ kérdést mégis hogy érted? arra vagy kíváncsi, hogy az orbán-bányákban bányászták-e hozzá a szőlőt?

@Szomjas Gödény: hülyeséget írtam. amennyire tudom, pont úgy van, ahogy napoletano mondja.
@napoletano: @AG 2.0: Köszi, kezd világosodni a helyzet. Akkor ez azt jelenti, hogy régen Hwang és Szepsy, ma már csak Hwang, és a koncepció változatlan: Királyudvar másodvonal, jó áron?

Tényleg nagyon tetszett, amit kóstoltam tőlük.
" Nem tudom, szokás-e ez, vagy egyedi akció, mindenesetre azt találták ki a magyarok, hogy a ránk eső hat hónapra összeválogatnak egy olyan sort, amelyet érdemes kivinni és felszolgálni a különböző eseményeken. Ha jól tudom, a tizenegy tételt hétfőn szelektálták – a tesztelésen kibicként nekem is részt kellett volna vennem, de lecsapott rám a takonykór –, hogy pontosan kik, nem tudom, annyi biztos, hogy Gál Helga a projekt fősommelier-je. A kiválasztottakat az MTI tudósítása szerint ma már be is mutatták a belga fővárosban: "

Szerintem nem a myagyarok találták ki, hanem egy üzleti kör. Egy befolyással bíró üzleti kör, mely nem Szobi szörp, és nem Sió terméket értékesít. Kapják a több milliós fizetést képviselőink és a magyar adófizetők pénzéből, nem dolgoznak, hanem isznak, de ennyit? Gondolom jár hozzá étel is, de akkor miért vezsik fel a napidíjat? Utazás tárítve, reggeli, ebéd, vacsora, ital ingyenes. Szépen takarékoskodik a magyar nép, hogy a képviselők ihassanak.
A következő választáskor mindenesetre jó lenne tudni, melyik képviselő bor, sör, pálinka, gin, rum, vagy denaturált szesz párti, tudnék jobban szavazni.
úgy látom, gyorsan le kell kapnom a cuccot a címlapról :)))
A Gál Tiborék Kadarkáját kóstoltam a Borfesztiválon, nekem nagyon tetszett.
@AG 2.0: Tényleg ezt abba kellene hagyni, mert jön majd a menű is, meg az Armani öltönyök, Boss ingek stb.

Egy terv nem lenne, mit is szeretne elérni a képviselők hada a boron kivűl. Gazdasági terv, nem üdülési, piálási.
hunocska nem akarok személyeskedni de sötét vagy, nagyon
@gareet: Lehet, annak tartasz, de nem vagyok sötét. Amikor az EU parlamentben dolgozol, gondolom nem iszol, hanem próbálod képviselni a hazádat. Ilyen mennyiségű bor 6 hónap alatt megárt, ha még a munkaidőd után is iszod. Miként készülsz fel a másnapi üésre? Nem az ivásról szól a parlamenti képviselet. Képzeld el, egy boros meghívást általában viszonozni szokták, tehát a bor mennyiségét szorozd be az EU országok számával, majd osszd el 6 hónappal és a képviselők számával. Ott van még a Welcome drink,melyről nem mondanak le a képviselők, na meg a digestivo
@hunocska: én láttam múltkor, hogy Szegedi Csanád, Szájer József és Gurmai Zita együtt jöttek ki nótázva az Orbán-bányából, miközben irredenta dalokat énekeltek jiddis dallamokra!

Ej, micsoda sötétség borult ránk ma itten.

Nagyon sajnálom, hogy Somló és Szekszárd kimaradt, viszont minimális etikai előítéletem lenne a következő párosítás miatt: Eger 3 pincészet-Gál Helga fősommelier.
@lackó: Én pedig pont az általad említett borvidékről származó borokat szeretem fogyasztani módjával, családi és nemzeti, vallási ünnepek alkalmával. A somló hegy környéki Juhfark például nagyon kellemes. Október 23.-án Brüsszelben nagy piálás lesz, utána talán Március 15.-én kellene inniuk, de ennyit?
@hunocska: mostanában mindenki bajban van a számok szomorú törvényével? 4-5000 palack, az 11 tétel esetén 50000 palack bor. Egy eseményre tehát jut mondjuk 200 palack bor (150 l). Az EU képviselők száma 736 fő. Ha elosztod a 150 l bor 736-tal, kapsz kb. 2 dl/fő fogyasztást. Ez azt feltételezi, hogy mind megisszák. Ha te ettől fejre állsz, akkor más készülékben van a hiba. Hangsúlyozom, ezek csak számok és nem kell szorozgatni ezt a számot, mert világosan oda van pöttyentve, hogy az eseményeken az italok felét szolgálják fel magyar pincékből és nem kizárólag az EU-s képviselők lesznek ott.

Amúgy szereted a bort, vagy absztinens vagy?

Tehát a káka-csomó effekt tökéletesen bejött, AG.
@hunocska: te most miről beszélsz, ember? Nem a magyarok isszák meg mind, hanem EU-s rendezvényeken, vendégeknek, mindenfelé magyar borokat szolgálnak fel Brüsszelben. Mi nem világos?

Egész pontosan mely Somló hegy környéki juhfarkra gondoltál?
@hunocska: nem akarlak bántani, mert aki szereti a somlói borokat, az biztosan jó ember, úgyhogy arra kérlek, értelmezd újra ezt a szövegrészt:

"miközben a Magyarországon rendezendő, a tervek szerint mintegy 250 eseményen kizárólag magyar borokat szolgálnak fel, a brüsszeli találkozókon az italok mintegy fele származhat a magyar pincékből. Ez is jelentős mennyiség lesz, hiszen az ilyen típusú rendezvényeken félévente négy-ötezer palack bor fogy el"

de segítek is: ez nem azt jelenti, hogy a húsz-egynéhány magyar ep-képviselő fél éven át el sem veszi a szájától a poharat, hanem azt, hogy a magyar eu-elnökség idején a különféle eu-rendezvényeken, -találkozókon, -bulikon a fent felsorolt magyar borokat fogják felszolgálni a különféle nemzetek inkább vagy kevésbé iszákos fiainak. ennek pedig remélhetőleg tisztességes reklámértéke van. még valami: a 11 bor nem egy üzleti körhöz kapcsolható, hanem 11-hez, illetve legalább 10-hez. köszönöm, hogy elmondhattam :)
Abszolút egyetértek ha a szakmaiságot nézzük hogy inkább fehéreket kellett volna kivinni, de egy ilyen körben sokszor előfordulnak olyan sznobok akik azt mondják hogy ők csak vöröset isznak. Tehát meg kell jelenni azzal is. Amit én viszont hiányolok, hogy nem visznek ki roset. Az azért kellene, nők körében ha mást nem is isznak hogy ne nézzenek ki alkesznak, azt azért elkortyolgatnák és ha már van néhány borászunk aki rose királynak van kikiáltva máe olyat is hallottam hogy nem csak magyar hanem európai szinten, akkor igazán belefért volna egy rose is. Akkor is ha azt még most nem tudják kóstolni, csak novembertől, decembertől.Ezzel együtt tetszik az összetétel, egy jó megoldás a sok közül.
Gál Helga fősommelier vezetésével kiválasztoták Gál Tibor egyik borát. Ez így már egy tipikus magyar történet. Nem állítom, hogy a súlyos gondokkal küzdő pincének nem szabadna esélyt adni a bizonyításra, de azt nem biztos, hogy ezt az európai színtéren kellene elkezdeni. De a listával kapcsolatban ez csak az egyik gond.
Magyarországon két olyan borvidék van ami nemzetközi szinten is kiemelkedő: Tokaj és Somló.
E kettőből teljesen kihagyni az egyiket, mindenképpen méltánytalan.
A Bock Cuvee évjárat nélküli megjelenése is nyugtalanító. Ennek a bornak az 1999-es kiadása nagy mennyiségben bukkant fel az utóbbi időben - gyakorlatilag halott állapotban.
Abban pedig egyáltalán nem vagyok biztos, hogy nekünk a rajnai rizlinggel kell kiállnunk, amiből minimum 5-6 európai országban lehet lényegesen jobbat találni mint nálunk (kivétel: Légli Gesztenyés).
Sajnos azt kell mondanom,hogy magyart bort értékelni, válogatni, külhonból kellene hívnunk olyan ítészeket, akiket nem terhelnek "rokoni" és egyéb, gyakran átláthatatlan érdekeltségi viszonyok, hanem egyszerűen a legfinomabb bort akarják kiválasztani. Erre is volt példa a közelmúltban (ld. Wines of Hungary válogatás).
Végül egy örömhír: jó, hogy a György villa csak egy pezsgővel? jutott be:)
az off kommenteket mostantól kénytelen vagyok törölni, sajnálom
a sor ok, nehez lenne minden igenynek eleget tenni, DE (ugye) az olaszrizling mellozese a konformitas csimborasszoja
@Szomjas Gödény: Nem tudom, most mi a szandek, hogy letezik-e meg a Zemplen Hegyhat, marminthogy keszulnek-e tovabbra is Zemplen-Hegyhat borok? A tulajdonos -tudomasom szerint - valoban A.Hwang, de elkepzelheto, hogy most mar csak a mar elkeszult, de meg forgalomba nem hozott borokat fogjak e cimke alatt piacra juttatni (Szepsy es Hwang ugye 2006 elejen valtak kulon, ha jol emlekszem, tehat elvben meg erlelodhet egy v. ket ZH aszu a pinceben). A Terroir Club talan tobbet tud errol.
@fiatalborivo: most rozét kivinni kockázatos vállalkozás. Vagy elfogy, vagy még nincs, vagy nem is lesz annyi.
@lackó: 100% hogy lehetett volna lekötni annyi palackot amennyi kell.
sztem meg minden, de minden gesztus jó a magyar boroknak, legyen az akár csak egy elejtett szó, utalás, akár az, hogy valakik kiválogatnak 1 remek bort és megkóstoltatják befolyásos emberekkel. Somló miatt nekem is vérzik a szívem (talán Szekszárd miatt is), de pl egyáltalán nem értem miért baj, hogy valaki egy Rajnait is kóstoltatna. Biztos van olyan borkedvelő külföldön, akiknek ez a kedvenc fajtája, csettint egyet és a külföldinek totál értelmezhetetlen, viszont tényleg remek St. Andrea Örökké helyett inkább megnézi Bussay mester remek rizlingjét (nagyot csalódni sztem nem fog). Mikor elolvastam a poszt elejét, és AG azt írta, biztos lesz, aki ezen a kákán is csomót keres, hát komolyan azt hittem egy pillanatra, hogy ezúttal biztos nem így lesz... Mindenesetre én örülök ennek a hírnek. (Andante forevör)
@fiatalborivo: lekötni lehetett volna, ez tény, csak januárban a 2009-es rozék jó része nem lesz már csúcson, márpedig az aktuális kínálatból kellet válogatni...bár tény, vannak olyan "érdekességek", amiket meg lehet mutatni. Egy szó, mint száz, a rozé-problémádat értem, de én pl. nem akadtam fel rajta.
@lackó: Én a 2010es rosekra gondoltam, az hogy 11+1 bor lenne ott, az már sztem nem lenne nagy ügy. Vagy 10et kiválasztani most és egy rose majd csak decemberben derül ki. Mivel úgyis januártól kellenek ezek a borok. És ha mondjuk a "rosekirályt választják ki akkor lenne szekszárdi bor is. De egyébként én sem gondolom ezt egy kapitális hibának csak megjegyeztem hogy én raktam volna be a 2010es rosek közül is egyet.
@vinos: És ha tudnád, hogy az unokaöccse az ifjabbik GT?
Mindenki tudna egy-két tételt kicserélni a listából. Reméljük, hogy ha lesz második/másik lista, akkor újabb termelők is kapnak lehetőséget.

@AG 2.0: hunocska agymenésében volt egy kérdés, amely akár jogos tud lenni: ekkora értékű beszerzést a magyar törvények szerint elsősorban közbeszerzéssel kellene megoldani. De mert az egész procedurának csak a végét írtad meg, akár még az is lehetett.
Csak hogy több információ birtokában lehessen morogni (vagy ennek tükrében esetleg már kevésbé/másként morogni):

A borokat a következő felhívás keretében gyűjtötték be:

www.termelotol.hu/hirek/kulugy-keresi-azokat-magyar-borokat-amelyek-kepviselhetik-magyarorszagot

A végső elbírálás körülményeinek már lusta voltam utánakeresni, a sajtóhírekben mintha valami kóstolóról lett volna szó, de hogy vak volt-e azt nem tudom. (A Gál-Gál párhuzam szempontjából ez érdekes lehetne. És persze magyarázná az olaszrizling és egyes borvidékek méltán fájó hiányát.)
@AG 2.0:
én is itt olvastam h a Sec és a ZH Aszú is bekerült (éváratok: 2007, 2004), kösz a hírt!
2 bort neveztünk, mindkettő ott van a kiválasztottak között, ez siker :)

félreértések ügyében: nem fajtánként 4-5000 palackot vesznek, hanem gondolom fajtánként néhány százat.

Zemplén Hegyhát
létezik/ett ZH nevű cég is, de mindig Kudvar szőlőből készültek a borok. Most és a jövőben már egy második cimkeként lehet felfogni a borokat. Jó aszú, féláron a Kudvar Aszúkhoz képest. Cél: minél többen kóstoljanak komoly aszúbort, olyanok is akik nem tudnak 10-20 ezer forintot fizetni egy palackért.

üdv

KA
@shiraz: jó lett volna Zolitól is nevezni valamit, nekem hiányoznak a sorból...
kedves mindenki, beszéltem gál helgával, és a következőket tudtam meg: maga a sommelier nem vett részt a borok kiválasztásában, mészáros gabriellát és rohály gábort kérte fel a kóstolócsapat összeszedésére és a bírálat lefolytatására. helga tudomása szerint a projekt a külügyminisztérium még 2009-ben indított borbeszerzési eljárása alapján zajlott. megvannak az évjáratok is. a francois president brut nature 2007-es, a sec és az aszú, ahogy andrás írta is az előbb, hetes és négyes, a bussay, a st. andrea és a gál tibor 2008-as, a weninger, a buttler és a bock 2006-os (!), az andante pedig 2007-es. anélkül, hogy túlokoskodnám: a megalapozott kritikához nem árt megvárni a pontos információt. ezek a részletek tegnap este sajnos nem álltak még rendelkezésemre, de úgy gondoltam, van annyira érdekes a hír, hogy ne érleljem. remélem, helyesen döntöttem.
@ringsider:
meghívásos volt a dolog.
@AG 2.0: helyesen :) Mo-n mindig minden ügyben vannak mindent jobban tudók :) lásd foci, bor stb
@AG 2.0: helyesen :)
lécci majd a cikkben is javítsd a Zemplén Hegyhát részt. köszi
@AG 2.0: szerintem ez abszolút korrekt. lehet morogni, de soha rosszabb sort nekünk.
@shiraz: Érdekes lenne tudni a szempontokat.
@Parci: Nekem csak a szívem sajog, hogy nem fért be a sorba egy somlai. De vállalom, elfogult vagyok :) Mondjuk egy Tornai Top Selection vagy egy Kreinbacher Öreg Tőkék/Kőkonyha.
@BZoltan: nem tudom milyen borokat neveztek, szerintem ez a lehetőségekhez mérve ok borsor. persze lehetett volna somlói is meg olaszrizling is, én is örültem volna. de legalább nem az általad (is) pancsolóknak hívottak kerültek be
@shiraz: Tény, tudni kell örülni ennek is. Ahogy elnéztem és amennyire ismerem ezeket a borokat/termelőket, tényleg korrekt a sor. Nyilván 10 magyar bort nehéz úgy kiválasztani, hogy nem maradjon ki belőle fontos borvidék vagy fajta. Lehetne hiányolni akár a balatoni akár az alföldi borokat is.
Ki tudja, hogy mikor hirdettek meg ezt a valogatast?
@demisec: Azért baj ilyen bort kóstoltatni, mert jelenleg magyarországon kb. 10 termelő készít Rajnai Rizlinget jó minőségben. Ezért az összes hasznossága elég csekély.
Furmint, Olaszrizling, Hárslevelű ezeket kéne erőltetni.
@Juventusy: ahogy én látom, lesz közte ilyen bor is (pl a Secben van Furmint is, Hárs is). De szerintem (továbbra is) lehet olyan mondjuk belga személy, aki nem egy Hárslevelűt kóstolna meg (aminek még a nevét is alig tudja kimondani), hanem egy világfajta magyar borát. Miért oly hihetetlen ez, vagy ez már eleve bűn lenne? Szerintem azzal a rajnaival nem fg veszíteni a magyar bor megítélése egy cseppet sem.
Nem mondom azt, hogy én nem a hungarikumokban látom a kiugrási lehetőséget, de egyáltalán nem teljesen biztos az, hogy mindenki csak ezekre kíváncsi külföldön.
@BZoltan: én biztos tettem volna bele ;), az első 5-be is, de ez most így sikerült. szerintem ízleni fog a népeknek, ha meg nem, k@pják be! :D
1. Egyrészt egy tucat pincészet boraiból való válogatást nem igazán lehetett volna közbeszereztetni
2. Ennél a hírnél szerintem sem kéne csomót keresni, mert nem lehet olyan válogatást készíteni, mely a teljesség igényével bír
3. A Zemplén Hegyhát sztorizását könyörgöm hagyjátok abba
süti beállítások módosítása