HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Jó borok a Kézműves Borok Házában

2010.11.09. 11:12 AG 2.0

Már többször majdnem eljutottam a Kézműves Borok Házának a bemutatójára, de mindig közbejött valami. Hétfő este sem hiányzott sok a vis maiorhoz, ám az utolsó pillanatban rendeződtek a dolgok, előbb a 86-os buszon, majd a Budafoki úti Gold biliárdszalon különtermében találtam magamat. Minden pince minden borára időm és energiám sem volt, a kihagyottaktól elnézést kérek. Szokásom szerint csak arról mondok egy-két szót, ami kifejezetten tetszett. Szentesi József három pezsgője közül kettő pompás, a rajnai rizlingből készült magától értetődően az, a hamburgi muskotály friss üdesége dettó megsüvegelendő. Buboréktalanul is helyükön vannak a dolgok, a 2009-es Öcsi például különb, mint az elődje. Pezsgőt az Orsolya Pince is hozott, chardonnayból készítették, jólesett. Az olaszrizling még jobban, a Hetedhét nevű alapkategóriás vörös házasítás nemkülönben. A szigligeti Szatmári Pince fajtaválasztéka igazán különleges, az olaszrizling, a rózsakő, a zeusz és a vulcanus közül utóbbit kedveltem meg elsősorban, noha nem őt pozicionálták a legmagasabbra. A Tokaj Kikeletnél három 2009-es száraz bort vettem magamhoz, a Váti furmintot színesebbnek találtam, mint a Farkast, de most egyiknél és másiknál is szebben sziporkázott a végtelenül bájos Lónyai hárslevelű. Szecskő Tamás 2008-as szürkebarátjával bármikor szívesen barátkoznék hosszasan, a Scheller Birtoknál a 2006-os zöldveltelini érdemel említést feltétlenül. A Somlói Apátsági Pince 2009-esei kevésbé markánsak, mint a korábbi évjáratok tételei, savaik sem annyira áthatóak, mégis a 2008-as furmintot emelném piedesztálra, azt hiszem, az volt a nap fehérbora. A nap vörösbora meg már megint Ráspi Electus zweigeltje, amely simán hozta a nyolcpontos szintet. A 2HA Szőlőbirtok 2008-as Tabunellója és cabernet franc-ja nem kevés sikerrel igyekezett tartani vele a lépést, de egy paraszthajszállal lemaradtak. Török Csaba tulajdonos azt mondta, a 2009-es sangiovese újabb lépés lesz előre, de állítását nem tudta bizonyítani, ugyanis mire odaértünk, Palack kolléga megitta az utolsó kortyokat is. Egészségére!

34 komment

Címkék: scheller ráspi szecskő kikelet somlói apátsági pince szentesi szatmári 2ha szőlőbirtok kézműves borok háza

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez valami kóstoló volt, vagy lehet ott bármikor kóstolni, vagy...?
Szép borok!
A Kikelet 09-es dűlősök múlt héten voltak terítéken, (maholnap írás is lesz róluk) nálunk nagyon tetszettek mind, de a Váti furmintot találtuk a legszebbnek.
Szecskő szürke 08- épp ma este lesz kidugózva, kíváncsi leszek rá
nekem a SAP borokból a Hárs tetszett legjobban, olyan eleganciával amilyet tőlük még nem kóstoltam, mástól se sokat...
AG, koszi az osszegfoglalot - lemaradtam, ahogy legutobb is :(
mondjuk sztarblogger sem vagyok :)))

Torok Csaba konzisztens, nekem is a 09rol regelt par napja, + azt is emlitette h a 08nak is kell par 2-3 ev. nekem mondjuk mar most is bejott a Tabunello es a CF is, utobbi talan meg jobban. Az olaszrizlinget nem kostoltad veletlenul? - nagyon kivancsi lennek a velemenyedre, foleg elso illat alapjan - en vakon befurodtem volna asszem.

A sok erdekesseg kozott orulok az uj Scheller boroknak, varom mar egy ideje oket.
@Parci: Én is hallottam róla még a Várban, érdeklődtem is azt mondták, ez kereskedő/gasztro kóstoló. :-(
@Parci: @fugu: igen, ez sajnos ilyen zártkörű izé, kereskedőknek, gasztrósoknak, sztárbloggereknek és más ingyenélőknek-léhűtőknek
Jó tudni, hogy bödörödik a honi pezsgők sokasága, de nyilván elit klub lesz ebből is, ha nem előbb, hát utóbb biztos.
@Benikuty: ezt most nem értem... miből lesz hogyan elit klub?
@fugu: nekem súgtak picit a kereskedők, de lusta voltam pofátlankodni... szóval én még mindig a mindig lemaradó kategóriába tartozom...
A Tabunellóból ősszel beszereztem egy palackot; szerencsére ez nem volt dugós, viszont kicsit savasnak éreztem. Jellegét tekintve hasonlónak tűnt az Orsolya 2008-as Kékfrankosához, de ez utóbbi (igaz, nem egyszerre kóstoltam) kellemesebb emlékeket hagyott.
@Szomjas Gödény: ...ahogy én is. Isten hozott a klubban!
@AG 2.0: Én ilyet nem írtam, hogy léhűtőknek. Nem találok semmi kivetni valót egy ilyen zártkörű kóstolón. Kérlek, ne adj ilyet a számba!!
Újra elolvastam, amit kommentként írtam, és most sem gondolom, hogy bántó lett volna. Nem is annak szántam.Ahogy olvashatod jómagam és Szomjas G. kolléga távol maradtunk,jó is így mert akkor mi kerültünk volna az említett kategóriába...
@Szomjas Gödény: bocs, de mi érthetetlen azon, hogy elit klub? Ezek a pezsgők jópofa stílusgyakorlatok (nem kóstoltam, de nem is a minőségről van itten szó), napnál világosabb, hogy nem fognak hozzám, vagy a magam fajtához eljutni. Ami nyilván az én hibám.
@Tóth Ferenc: Ez a szó enyhe túlzás, nem használom, inkább maradok annál, hogy nincs abszolút hallásom, pedig Kodály Zoltán hét éves koromban rátette a kezét a fejemre:)
@muskotály küvé: egyszer már megkóstolnék egy nem dugós tabunellót... :-( :-)
@Parci: én csak olyat kóstoltam:)
Kedves Kommentelök! Jó olvasni a kommenteket, kösz! :-) Kedves AG. A cikk is jó voltz, azt is élvezettel olvastam. ;-) Sajnos én innen No-ból csak csurgatom a nyálamat és ha Moon vagyok akkor sincs idöm il<yen rendezvényeken részt venni. Na, meg lassan túl vagyok ma este egy üveg jó spanyol boron és nagyon vidámnak látom a világot! :-)) Jó éjszakát mindenkinek!....
@cabernet's son: itt egy Fekete CS Barrique 2004 csusszant le, mert rettegtem, hogy megöregedik... hát, nem tette, pazar holmi. 1980 Ft volt amikor vettem, aztán kapott valami plecsniket és 7500 Ft-ért kezdték árulni. Ez segít fölfelé kerekíteni a pontszámát szubjektív értékítéletkor... :)
Erről lemaradtam:(

Skandallum.

Vulcanus,Farkas Furmint,Váti Furmint,2Ha,Somlói Apátság Hárslevelű.(csorog a nyálam)

Asszem vasárnap templom és imádkozás és kérés az úrhoz,hogy a jövőben ne érjen ekkora átok.

Viszont szalonnát viszek,mer ha jól olvastam akkor kaja sztornó.

@Parci: A Fekete Mihály akire gondolsz?:)
vagy valaki más?
No, én se mentem, pedig meg voltam invitálva. :)
Nyilván nem mint sztárblogger, hanem léhűtőként, meg leginkább ex-maligános bukováriként.
Viszont történt, hogy némi logisztikai kavarodás után csak este 7-kor ebédeltem meg és a lecsó után rögtön úgy elfáradtam, hogy el is szundikáltam...
@Benikuty: azt nem értettem, hogy most a pezsgők alkotnak majdan egy elitklubbot, mert annyira jók / lesznek, vagy akkor ezek szerint arra gondolsz, hogy elfogynak szűk körben.
@fugu: hát te meg mindig megsértődsz, pedig most sem állt szándékomban kötözködni. önironizálni próbáltam csak, elnézést
@AG 2.0: Ez van, a fugu felfújja magát, ilyen a természete.
(
hu.wikipedia.org/wiki/Fugu
)
Azért egy "eszem a májad"-at megereszthettél volna, szerintem minőségi humor lett volna :) Bár mondjuk egy esetleges sértődést nem ér meg, ez igaz.
@Szomjas Gödény: mindenki természete szerint... :)
A gödény mindig szomjas... a hapci gyakran nem pc-beszédben tüsszög... a bundás beni belevakkant... és bzoltanról még nem is szóltam... meg tóthferencről...
@muskotály küvé: látom együttérzel! :..-( :-)
@tunderninja: igen, Fekete Mihány / Szekszárd
@AG 2.0: Akkor OK. Mostmár mindig tudni fogom!
Egyszer majd iszunk erre!
@Hepci: csak tessék folytatni a sort!:)
@Benikuty: talán úgy lehetne folytatni (ami még pc Albert számára, valamint nem generál 150 további OFF hozzászólást), hogy bzoltan és tóthferenc sem egyszerű természetű urak...
Vagy további neveket vársz?
süti beállítások módosítása