HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Posta Cabernet Franc 2007

2010.12.20. 19:00 AG 2.0

Még májusban megígértem magamnak, alaposabban megvizsgálom a Posta Borház 2007-es cabernet franc-ját, módfelett ízlett ez a bor a múzeumi bemutatón. Aztán elfelejtettem, mire készülök, majd néhány nappal ezelőtt megint eszembe jutott. Úgyhogy beugrottam a Terroir Clubba – remélem, stimmel, hogy a szekszárdi vállalkozás e kereskedés felfedezettje –, és szert tettem egy palackra, mielőtt elfogyott volna az összes. Jelentéktelen zárójeles megjegyzés: több mint öt évig voltam korrektor, képtelen vagyok hosszú o-val írni a Postát, ahogy a címkén ehhez képest szerepel; az mondjuk megnyugtató, hogy a pince honlapján viszont röviddel van. Mindenkitől elnézést kérek, rigolyák nélkül nem ember az ember. De vissza a címszereplőhöz. Mély rubinszín, áttetsző, fantasztikusan tiszta, néha mintha rőtes villanások is felfedezhetőek lennének, szebbet nem tudok elképzelni. Illata mindenekelőtt gyümölcsös, a mély és a könnyed között, ideális a konstelláció. A hordót nem érzem, fűszeressége mintha inkább a szőlőből, a fajtából jönne, nem az edényből, amelyben érett. A korty felszíne sima, zamatai barátságosak, a tannin kedves, enyhén édes, savak rendben. Az alkohol 15,5-es, ha tippelnem kellett volna látatlanban, alálőttem volna, noha egyik-másik korty után csípked picit. Nem nagy, de igen finom, az a típus, amelyet vörösben a legszívesebben iszom. Lehet, hogy elég lenne hatossal dicsérnem, de kivételesen lelkes pillanatomban találkoztunk. Úgyhogy ez most bizony 7 pont.

7 komment

Címkék: posta szekszárd hétpontos cabernet franc 2007

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"régi" kedvencem, a szekszárdi borvidéki borverseny nyilvános kóstolóján lehengerelt, azóta minden adandó alkalommal kóstolom és ajánlom másoknak. A Póstások nemrég indultak, talán ez az első olyan boruk, amivel beléptek az emlékezetes borokat készítő pincészetek körébe. Mivel az út elején járnak, minden bizonnyal látunk még szép borokat tőlük.
Én hétvégén fogyasztottam el egy palackkal. Érdekes módon én inkább főlélőttem voltam az alkoholt. Nekem égetett egy picit.
A Terroir Klubban ajánlották ezt a bort jó szívvel, elfogyasztottam belőle egy palackot. Csatolom jegyzetemet:

PÓSTA BORHÁZ Cabernet Franc 2007-Szekszárd

Füstös, fekete szedres illat. Nyitáskor intenziv, érett bor, ropogós savakkal, kevés kesernyével lecsengésében és bár nem túl zavaró, de észrevehető 15.5-ös alkohollal. Telt, zamatos, jól iható és szépen mutatja a CF báját. Aki ezt fogyassza, ajánlom, ne várja meg a holnapot.. Másnap a kesernyés lecsengés még erősebb és a magas alkohol ural mindent. Első nap 6 pont, másnap csak öt.
Azt tudja valaki miért ez a furcsa név? Esetleg így hívják a tulajdonost vagy van valami köze ennek az egésznek a postához? A weboldaluk se túl bőbeszédű...
Pósta Borház hosszú ó-val, természetesen nincs köze a Magyar Postához.
www.pecsiborozo.hu/blog/borokat_hozott_a_posta
@evernever: Olyasmi.
Kedves AG 2.0, említsen egy tetszőleges 7 ponthoz közeli élményt a magyar postától!

@iLane: Én úgy tudom, hogy családnév, talán "Pósta Gergely" rémlik egy régi TC hírlevélből?
P� Gergely a helyes n�

"Aki ezt fogyassza!!!!!"
süti beállítások módosítása