HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Vincze Merlot–Cabernet Sauv. 2007

2011.05.09. 19:10 AG 2.0

Mindenki ismeri a 2005. év bortermelőjének történetét, ma még semmijéről sem lehet úgy írni, hogy ne hánytorgatnánk fel a múltat. Mélyen turkálni a két évvel ezelőtti hamisítási ügyben azonban nem szeretnék. Azt gondolom, Vincze Béla megbűnhődte a magáét, és ez úgy is igaz, ha a következményeket csak neki kellett viselnie, az általános újjászületés és megtisztulás elmaradt. Pontosítok, mielőtt félreértenék: ez idő szerint sajnos koránt sem lehetünk biztosak abban, hogy minden magyar palackban az van, amit címkéje szerint tartalmaznia kellene. Ám ennek semmi köze az egri borászhoz. Aki egyébként – ha nem tévedek – még nem is lehet egri, hiszen büntetésképpen megvonták tőle ezt a jogot. Ez lehet a magyarázata annak, hogy 2007-es vörös házasításán a földrajzi jelzés nélküli száraz vörösbor jelölés szerepel, és sehol sem történik említés a származásról. Még valami: tudom, hogy a büntetés sokak szerint nem állt arányban az elkövetett vétség súlyával. De én nem vagyok akkora spíler, hogy meg tudjam mérni, így van-e, vagy máshogy. Továbbá nincs kétségem afelől, hogy akinek van ereje az újrakezdéshez, annak illik megadni az esélyt. Hadd bizonyítson. A borászat honlapján egyébként érdekes információkat találtam. Kiderült, hogy Vincze Béla egyes területein bio-, sőt biodinamikus gazdálkodást folytatnak. Kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből. A címszereplő persze egyszerűbb dolog ennél, az úgynevezett forgalmi sorozatba tartozik, a pincénél vagy a Veritasnal sem kerül sokkal többe ezer forintnál. Mélyrubin szín, érett, tiszta, gyümölcsös-fűszeres illat, dúsabb, mint amit egy ilyen kategóriájú vöröstől várnánk. Közepes test, egészséges szerkezet, korrekt tannin, moderált savak. Jó ízű, jól iható, arányos, kiegyensúlyozott, megállapodott darab, száraz, okos lecsengéssel. Abszolút versenyképes. Magától értetődő 5 pont. Különben puszta véletlen, hogy ez a harmadik egri témájú bejegyzés egymás után.

3 komment

Címkék: merlot ötpontos eger cabernet sauvignon vincze 2007

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát azóta a Kiskun-Vin-t bűntették meg ami nagy port kavart, de olyanról én se hallottam hogy na megvizsgáltak 15 pincét Sopronban, Tokajban vagy akárhol másutt. Ami fura hogy kerestem hogy milyen bírságok, pincebezárások voltak mostanában az mgszh honlapján, erről egy fél éve még volt táblázat, de most vagy nincs vagy jól eldugták, mert kerestem de tényleg nem találtam, ha valaki megtalálja linkelje már be.
nemrég egy online borkereskedésnél találtam még vincze birtokbor cab. sauvignon 2000-et, ami nekem anno egy kisebb reveláció volt (kb. két éve). nem vagyok benne biztos, hogy él még, elvégre 11 év hosszú idő, de vettem egyet, mert ha igen, akkor I'm in for a treat.. :)
Ezer forintért ilyen minőségű bort nem kapni, ez bizony Best buy!
süti beállítások módosítása