HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Knoll Kellerberg Riesling 2002, 2007

2010.01.04. 08:00 AG 2.0

Knoll még hátravan, írtam már-már túlontúl rendszeres wachauzásaim egyike alkalmából. Vissza kell utalnom egy másik bejegyzésre is: a néhány héttel ezelőtti öregborozás során N., a szórakozott professzor bekészített egy 2002-es Knoll Smaragdot is, de menet közben valahogy elfelejtette. Mondjuk bizonyos szempontból annyira nem is hiányzott, másfelől viszont utólag azt gondolom, érdekesen szerepelhetett volna a koros Pichler és Hirtzberger mellett. Ami engem illet, nem maradtam le semmiről: N. az óév utolsó estéinek egyikén nemcsak ezzel a bizonyos hétévessel állított be, hanem beszerzett mellé egy 2007-est is, ráadásul dettó a Kellerberg dűlőből. Amely pedig a szakirodalom szerint a legjobbak egyike Wachauban. Úgy emlékszem, eddig egyszer volt szerencsém Kellerberghez, néhány éve egy zsenge F. X. Pichler-rizlinget bontottunk, és megállapítottuk: korán nyúltunk hozzá, jó pár évig érlelnünk kellett volna szegényt. Az ásványok és a savak vittek mindent, az összetettségnek nem volt ideje kialakulni. Meglehet, ez a karakter a dűlő lényege. Knoll-vonalon könnyedséghez, színességhez, selymességhez voltam szokva. A kép alapjaiban változott meg, ebből is látszik, a borbarát holtig tanul. A kétéves és a hétéves sok tekintetben teljesen egyformának tűnt. A határozott és átütő mineralitás dominált mindkettőben, a fiatalabbik talán üdébb és frissebb volt valamivel, de a másiknak sem kellett a szomszédba mennie a zamatokért és a lendületért. Az öregedés leghalványabb jeleit sem mutatta ez a 2002-es, nem hömpölygött, inkább feszült és ugrott, savai párjával ellentétben már simultak valamennyit, mégis olyan magasra, egyúttal arányosra építették a bor szerkezetét, hogy öröm volt nézni. Csak kicsivel kellett volna komplexebbnek és színesebbnek lennie, hogy végképp bevonuljon a történelembe. Nemrég privátim kérdezte a kedves olvasó, milyen idős korukban innám legszívesebben a wachaui borokat. Három-négy évesen, válaszoltam. Ki kell egészítenem az akkor mondottakat: a Kellerberg esetében a minimum hét év tűnik ideálisnak. A 2007-es 7 pontot kap, a 2002-es csillagos 8 pontot.

10 komment

Címkék: ausztria 2002 hétpontos wachau nyolcpontos rizling 2007 rajnai

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezeket a wachaui borokat egyébként nálunk is meg lehet/érdemes venni? (Vagy legközelebb, ha Bécsbe jutok, vigyem magammal a listát egy cetlin... A Karlsplatz környékén láttam egy ilyen wein & co boltot.)
@muskotály küvé: szerintem érdemes kimenni értük. én nyáron voltam a környéken, és Spitzben egy remek vinotékát találtam, évjáratok is voltak a borokból

www.fohringer.at/
...és ha rendelsz 12 palackot, akkor 15 EUR-ért házhoz hozza a DHL ide, Magyarországra, legalábbis én ezt az árat kaptam tőlük. És megjöttek a borok is.
A törzsvásárló-kártyát meg utánad vágják, ha még nincs. Szóval nem rossz a kiszolgálás.
@muskotály küvé: az előbbi a wein und co-ra vonatkozik, a vörös és fehér által említett fohringeréknél még nem jártam.
@muskotály küvé: Én is jártam karácsony előtt Bécsben. Eljutottam egy Wein & CO-ba is. Azt tudtam, hogy Wachau és rizling de elég tanácstalanul álltam ott a kínálat láttán.
Aztán persze vettem ezt-azt, de még nem tudom, hogy jókat-e.
@Türkmenbasi: hát vinni kell a válogatott műveimet kinyomtatva :)

komolyra fordítva: hóttig tartó tanulás ez az egész, épp az imént hívták fel a figyelmemet johann donabaumra, aki állítólag ugyanolyan jó, mint az ismert nagyok, és én bár a nevét már hallottam, még soha nem kóstoltam semmijét

másfelől viszont ha wachauról van szó, viszonylag nehéz pocsékba nyúlni
@AG 2.0: Vigyázz mert nyomdász vagyok és a végén még ki is nyomom!;-)

Amúgy egyetértek, nekem meg végképp se időm, és a feladattól meghátrálva igényem sincs arra, hogy a külföldi borokra is rálátást szerezzek.
Ezért ha külföldre tévedek és van időm felkészülni, kérdezni szoktam.
Ha tudom, hogy te otthonosan iszol Wachau-ban akkor rákérdeztem volna. De majd legközelebb.
@Türkmenbasi: sokkal lelkesebben, mint amennyire felkészültem, de azért igyekszem:

albertgazda.blog.hu/tags/ausztria
@Türkmenbasi: "Azt tudtam, hogy Wachau és rizling de elég tanácstalanul álltam ott a kínálat láttán."

Az a helyzet Türkmen atya hogy ha tanácstalan vagy a Wein&Co-ban bármikor belenézhetsz a pénztár melletti boros szakkönyvekbe, ha pedig nem vágod a németet akkor figyeld a "Salon" matricát az üvegeken mert ezek a szalon győztes borok az esetek 95%-ban kíválóak!
süti beállítások módosítása