HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Tóth és Tóth Debrői Pinot Noir 2006

2010.05.12. 08:00 AG 2.0

Vannak napok, amikor semmi sem sikerül, az ember egymás után bontogatja a borokat, mert bár csakis az elsővel szerette volna eltölteni az estét, nem jött össze a harmónia. Aztán a másodikkal, a harmadikkal, a negyedikkel sem stimmel minden – az egyik kemény, a másik lágy, az egyik éretlen, a másik átbucskázott a csúcsán, az egyik tanninos, a másik savas –, de feladni nem helyes, rossz szájízzel lefeküdni rossz. Ki gondolná, hogy egy ilyen vívódás-kínlódás végén az aldebrői Tóthok negyedik életévében járó pinot noirja hozza a megváltást? A debrői hárslevelű műfajának feltámasztásában jeleskedő pincéről már írtam, azóta a fagyasztós honlap megszűnt, cache-ben sem elérhető, annyi baj legyen. Biztosan készül másik, remélem, a borászat még megvan. Tóthék tehát vörösborokat is készítenek, és azokat sem adják drágán, ez a pinot noir 1600 forintért kapható a Wineworldben. Barta Roland ki szokta írni nagy betűkkel a nagyon jó vételekhez, hogy nagyon jó vételek, vonatkozó megállapításával most abszolút egyetértek. Könnyű vörös azoknak, akik nem enni, hanem inni szeretik a bort, íratták készítői a hátcímkére, de szerintem több annál. Kissé matt szín, a kor és a fajta is barnítja széleit, de a pirossal sem áll hadilábon, a látvány rendben. Az illat nemkülönben. Fűszeres, cseresznyés, összerendeződött, érettsége ellenére elegendő frissességet tartalmaz. A kortyban kellemes melegség, sima cserek és finom sav, gyümölcsössége meggyőző, 12,5-es alkoholja pont jól áll neki. A 6 pont talán túlzás, ezt nemcsak saját teljesítményének, a happy endnek is köszönheti.

11 komment

Címkék: 2006 hatpontos eger pinot noir tóth és tóth ezer körül

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyanaz az árkategória és a fajta, nekem is tetszenek az ilyesfajta meglepetések: hozamkorlat.blog.hu/2010/04/16/nevtelen_burgundi
@metszo_ollo: köszönöm a tippet, megkeresem őket hétvégén, ha el nem mossa addig az országot az eső
Tóth és Tóth meg a Szegedi Borfeszten lesz, 93-as stand. Ezek szerint még létezik a pince:)
Nekem ez a bor kifejezetten nem tetszett. Kibontottam egyedül egy délutánon, pár héttel ezelőtt, és vártam a Barta Roland-féle "nagyon jó vétel" élményt, de nem kaptam meg. Kaptam helyette egy még épp alkalmas pinot noir-t, amiben volt egy csomó különálló, felesleges, nem reszelős, de abszolút oda nem illő tannin, maga a bor meg nagyon egyszerű volt.
Így 3 pontnál mindenképp megálltam volna, ráadásul én épp ez után a bor után kezdtem volna el bontogatni a többi palackot...

Persze azt el kell ismerni, hogy 1500 forintért itthon pinot noir-t nem lehet kapni, meg ez az eset nem tántorít el a WineWorld kínálatától, sőt, épp a tulaj tette fel magasra a lécet, ugye :)

De hogy pont ez a pinot arról sem tudott meggyőzni, hogy adjak neki még egy esélyt, az bizony egy most is élénken élő emlékem.

Azért majd fesztiválokon kóstolgatom, ha lesz rá alkalmam.
AG 2.0: És hova teszed azt a sok felbontott bort, ami nem tetszett annyira?
@valópapa:

kissé érzékeny ez a téma. az az igazság, hogy összeházasítom őket ásványvizes üvegekben, és odaadom hajléktalanoknak
@AG 2.0: Ha nem viccelsz, akkor gratulálok.
Én is elosztogattam már jópárat a ház előtti kukából kilógó személyeknek. Én eredeti palackban adom őket hogy művelődhessenek a túlárazott és alig iható borok körében.
@londonercsecse: arrafelé van "pinó" Varsányiéktól (Verpelét) 800 pénzért is. Rettenetes.
Viszont ittam egy igen jó Vida Péter pinót a Várban (BGF), erősen best buy gyanús volt annyiért (2200 Ft körül, ha jól emlékszem).
@Hepci: Koszi az infot. En nem ittam az altalam emlitettet, csak a borigo-ban ajanlottak...
Pont most ontottem ki a Lesence PN-t 800-ert...a lefolyoba. Technokolos. A Vida-ra majd benevezek, legkozelebb.Koszi.
A szőlészet és a pince nagyon is létezik, él és virul, legfrissebb információk a debroiborok.hu portálon és a facebookon érhetők el. A 2006-os pinot után viszont a 2008-as sem utolsó...
A napokban kóstoltam a 2010-es év palackjait, sokat igérőek (pl. Savignon Blanc), az árak pedig maradtak.
süti beállítások módosítása