HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Vissy Peres Furmint 2008

2011.01.31. 18:00 AG 2.0

Biztosan mondtam már, öröm, hogy Hegyalján egyre több olyan kis és közepes pince bukkan fel, amelyek tulajdonosai-létrehozói másmilyen területeken keresték a borra költendő pénzt. A legújabbak egyike Vissy Lászlóé, a közgazdász az ezredforduló környékén habarodott bele a vidékbe, az álmokat tettek követték, ezek eredménye négy hektár szőlő és egy kis pince lett Erdőbényén. Vissy munkáját Homonna Attila segíti, a környék legismertebb termelőinek egyike szert tett már ilyen irányú gyakorlatra másoknál is. Ha mindent jól értek, a Peres-dűlőből származó kétezernyolcas száraz furmint a birtok első bora, soha rosszabb startot. A termék a pinceáronosok révén jutott el hozzám, a kereskedés honlapján interjút is olvashatnak a gazdával. Mélyebb szalmaszín, markánsan furmintos illat, nem annyira a gyümölcsök játszadoznak benne, inkább az ásványok és a fajta szigorúbb jegyei teszik a dolgukat. Testben talán nagyobb közepesnél, zamatvilága letisztult, egyenes, nem feltétlen bonyolult. Szerkezete tömör, savai határozottak, de nem durvák. Színesnek, kedvesnek, finomnak, bájosnak nem nevezhetem, összességében mégis teljesen rendben van. Érdekes dolog történt. Barátkoztam vele néhány napig, utoljára úgy alakult, hogy hatalmas burgundi kelyhekben tettünk vele próbát szinte véletlenül. Kiteljesedett bennük, sokkal jobb teljesítményt nyújtott, mint bármikor azelőtt. Lehet, hogy a csontszárazra-izmosra-határozottra kalibrált furmintokat ilyenekből kellene inni? 6 pont.

4 komment

Címkék: hatpontos tokaj furmint 2008 peres vissy

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én ugyan egy fura állat vagyok, de szerintem nagyon kevés olyan bor van, amit NEM ilyenből kéne inni. Hihetetlenül sokat bemutat egy ilyen nagy kehely, én rászoktam már egy jó ideje.
Na ezt nem lehet kihagyni... ha csak ranezek egy godenyre, rogton tudom, hogy nagykanallal eszik... (iszik), ld. az also csorkavajat, igy hat nem irtal semmi meglepot. :-)

Amugy en is egyetertek veled. De hozzateszem, hogy en bizony a bor illata folotti toprengest szeretem, annak meg (ti. a bornak) jot tesz, ha van felulet, amin ki tud bontakozni.
Erdekes milyen hosszu csend utan kerult elo ez a pince/bor - 2009 dec pincearon kostolon mar ott volt ez a bor, 6 pont megvolt akkor is, jegyzetem alapjan konnyedebbnek iteltem mint te most.

Volt akkor egy furmint/zeta szamorodni is - gondolom az fut most "edes alom"kent a kereskedes honlapjan(?)
@napoletano: Igen, szokták úgy is mondani, hogy "hozzám nőtt". Néha azért a barátok is kuncognak rajta :)

Kíváncsi lettem a borra, pláne, hogy VF is Homonna Attilát említette a saját szövegében - neki tényleg jó bora van, de valahogy nekem még fekete ló, nem nagyon tudok belelátni a részleteibe, talán épp ezért nem is tudom megjegyezni. Hátha a Vissy közelebb visz. Akár még Burgundiához is, mert azzal is így vagyok sokszor.
süti beállítások módosítása