HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Rotenberg Merlot Ceptura 2007

2011.04.05. 21:10 AG 2.0

Két dolognak köszönhetem, hogy az elmúlt napokban jól megkóstolgathattam az egyik legkülönb román pincészet egyik legremekebb borát. Egyrészt volt még novemberben egy bemutató, amelyre elmenni sajnos nem tudtam, de futtában felhívtam rá a figyelmet, és megemlítettem a vonatkozó bejegyzésben a Rotenberget is. Valamivel később pedig – vagy talán előbb, nem emlékszem pontosan – megnyertem a Decanter magazin borbloggeres közönségszavazását, amelynek következtében kaptam egy hatos mindenfélét ajándékba. Ebben találtam meg többek közt a címpszereplőt is, és most utolérte a végzete. A Rotenberg a tökéletesen déli fekvésű dűlőkkel teli Dealu Mare borvidéken található – jártam ott egyszer, a szintén színvonalas Davinónál –, 25 hektáron gazdálkodnak, kékszőlőből készítik a bort, fő fajtájuk a merlot. Csak ebből többféle szelekciót is összeraknak, ha nem értek félre semmit, akkor az, amihez hozzájutottam, kiemelt tétel, nem is adják olcsón. A 6659. számú palackból pattinthattam ki tehát a dugót. Válogatott szüret, hosszú, négyhetes erjesztés, másfél év érlelés román tölgyben. Szűretlen, alkoholja 13,8-as. Mély, nehezen átlátható szín, messze mégis a feketétől. Tipikus nagyborillat, dús, sűrű és elég meleg árnyalatú. Gyümölcsök, fűszerek. Nagy test, szélesség, hömpölygés, kevés sav, rengeteg tannin. A cserek kezdetben szárítanak, majd apránként meg lehet szokni őket. A nagyság már itt van, a harmónia még várat magára. A termelő hosszú életet ígér a bornak, lehet, hogy nem kellett volna sietni vele. Most csak 6 pont. A Szeleshát elfogyott, ebből még van az üvegben.

8 komment

Címkék: hatpontos merlot románia 2007 dealu mare rotenberg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kedves Gazda, hova menjek, ha valasztanom kell Etyek es Szeged között? Hülye kerdes.De kerdes.
@màkospacal: hát én ezt nem igazán tudom, az az igazság (szégyen, nem szégyen), hogy még soha nem voltam a szegedi feszten. etyeken voltam, azt szeretem. de hátha mások is hozzá tudnak szólni ehhez a kérdéshez
@AG 2.0: Jol megvigasztaltal. Igy is kössz.
én etyekre nem jutottam még el, szegeden voltam jópár éve egyszer, akkor nagyon tetszett, leginkább a városligetihez tudnám hasonlítani.
@AG 2.0: Én pedig Etyeken nem voltam még soha de Szegeden már elég sokszor.

A szegedi borfeszt szerintem inkább egy nagy borozó. Nem igazán a kóstolásra és a borok szétszálazására jó, hanem arra, hogy jól érezd magad. Vagyis egy jó buli :) ahol történetesen jó borokat is ihatsz.
@màkospacal: engem kell erről kérdezni, naná, hogy Szeged! :D

Amúgy Zolinak igaza van, tényleg egy nagy buli, fieszta jellege van. Van akinek persze ez nem tetszik, s talán még egy szűkebb, talán kevésbé borozós fesztivált Szeged is elbírna, de azt hiszem, jól van ez így. Jó borok adottak persze a buli mellett és kicsit félre is lehet vonulni, érdemes. Ráadásul még nem is feltétlen üti egymást a kettő, a szegedi most már -sajnos, nem sajnos- elég hosszúra nyúlik.
@BZoltan: @lackó:

ha olyan, mint a liget, akkor tényleg ideje elmennem :)
@AG 2.0: Itt az ideje eljönnöd, ebben biztos vagyok.
süti beállítások módosítása