HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Nino Franco Prosecco Rustico Brut

2011.08.15. 15:30 AG 2.0

A Prosecco elképesztő világsikerré nőtte ki magát, nő a mennyiség, nem csökken a minőség, ezt isszák az emberek mindenfelé, elsősorban nyáron, de akár télen is. Egyre-másra nyílnak a pezsgőbárok, ha Champagne-ra nem futja, megteszi ez a nagyon jól kitalált északolasz habzó is. A Bortársaság néhány évvel ezelőtt mutatta be a Col de' Salici borait, ízlettek, nem kérdés, az áttörés mégsem következett be. Se nálam, se általában, ha találkoztam egy-egy pohárral belőlük, örültem, élvezkedtem, de nem rohantam a boltba újabb palackokért. Aztán a svájci jégkorong-világbajnokságon, 2009 tavaszán teljesen rákattantam. Meg is írtam: a csarnokban pezsgőspohár formájú műanyagba töltögették, ittam egyiket a másik után. Tavaly nyáron is megvoltak a pozitív élmények, idén pedig az imént említett jó szimatú kereskedő jó néhány tételt behozott. Fogynak-e ütemesen, nem tudom, az biztos, a Szigeten például most még nem Proseccóra, hanem rozéra ment a publikum – ez is érdekes, már a 90-es évek végén azt hittem, csúcsra pörgött a rózsaszín, és nem, még mindig felfelé tart –, viszont ami késik, nem múlik. Aminek minden emberi számítás szerint be kell gyűrűznie, az be fog gyűrűzni. Három üveggel ittam, ittunk meg ezekből az elmúlt hetekben, egyik finomabb volt, mint a másik. Így egyben még nyilvánvalóbb, hogy nincs sok különbség, az egész a frissességről és a könnyedségről szól. A Nino Franco Rustico Brut nyilván komolyabb, sűrűbb, mint a Bortolomiol Extra Dry, a Sorelle Bronca Brut meg a kettő közé való. Gyümölcsösség, barátságos buborékok, tiszta ízek, a nap süt, az ég kék, az élet szép, a szomj oltódik. Egyik sem kevesebb 5 pontnál, egyik sem több 6 pontnál. A címszereplő talán hozza az utóbbit, a másik kettő eggyel kevesebbet. De mondom, ez mellékes. A vidámság a lényeg. Utóirat: a Sziget egyik legjobb koncertje a Marina and the Diamondsé volt; a linkelt dal címe Shampain.

11 komment

Címkék: hatpontos ötpontos olaszország prosecco bortolomiol nino franco sorelle bronca

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jól tud esni a prosecco is, főleg melegben, de az itthoni terjedésének eléggé gátat szab(hat) a fröccs. Nálunk ez a megszokottabb. Mint ahogy a franciák is inkább pezsgőznek, gondolom.
@bestpixel: egy palack sámpány 15 eurónál kezdődik. a prosecco/frizzante 2-nél. egyébként szerintem is 2-3 éven belül robban a co2 bomba idehaza is.
osztrák spárokban baromi jó áron hatalmas választékból lehet válogatni
@tomlaker: Ja, ok, de hiába olcsó, ha itthon más a célpont (ami a fröccs, ugyebár)! Egyébként meg Magyarországon nem mostanában fogsz 500 Ft-ért minőségi habzóbort kapni, tehát nehezen fog terjedni. De én jobban is örülnék valami hazai termék sikerének (minden feltétel megvan hozzá), nem feltétlenül prosecco kell ide. ;)
Ez a Marina and the Diamonds szam naggggyon gaz, de teged nem is emiatt kedvelunk tisztelt AG...!!!
Nemrég találkoztam egy Piros nevű habzóborral Légli Gézától. Nekem kellemes csalódás volt. Egy kiváló rosé fröccsre emlékeztetett. Bár az ára 2000 forint körül volt, nem bántam meg.
@Niterider: hát nem az az igényes rockzene, meg nem is matekmetál, az biztos :)
quart.hu/cikk.php?id=6549
@Kalmár: 2200Ft-os áron csalódás nekem egyy 1300Ft-os rozé több CO2-vel!
Ameddig a jó(?) hazai habzóborokat 2000 ft körül próbálják eladni, addig #*(/ˇ@

Kevesebbért remek rozét és iható pezsgőt kapni.

Pár hete Aperol spritzhez kerestem volna hazai megoldást, végül mezei száraz törleyt vettem - a frizzanték fele áráért.
kannás szénsavas
Én látom itthon a keresletet. Jó néhány jó és nem drága pezsgőnk (bocsánat habzóborunk) van. De nem tapasztaltam volna ezeknek, vagy prosecconak vagy bármi szénsavasnak a felfutását. Én nagyon kedvelem, de mindig furán néznek rám, ha kérek egy pohárral (nem a kis mennyiség miatt).
Ugyanakkor személy szerint károsnak tartom a pezsgő/prosecco/habzóbor kultúra fejlődésére a teljesen eltúlzott árazású (és gyengébb minőségű) gyöngyözőborok terjedését.
Az igazán jó pezsgő tényleg drága. Már-már luxus.

(A Sziget legdrágább bora: Opus One Prince-nek :)

via vilagevo.blog.hu/2011/08/10/mit_nem_evett_prince_es_mit_evett_a_vilagevo_a_backstage_ben )
süti beállítások módosítása