HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Takler Syrah Reserve 2007

2010.05.28. 08:00 AG 2.0

Említettem a minap, hogy egyre jobban ízlenek a nagyra készített Takler-borok, és nemcsak nekem, kedves barátaimnak is. Úgy döntöttünk, belecsapunk a sűrűjébe egy lendülettel, kibontottunk több palackot kíméletlenül. A 2007-es és a 2008-as válogatott syrah, a 2007-es és a 2006-os Primarius, valamint a 2006-os Regnum került terítékre. Igyekeztünk érdemes konkurenciát állítani a szekszárdiak mellé, két 2006-os – az Il Pino di Biserno és az Angelo Gaja toszkán birtokán készült Ca Marcanda Magari – társaságában Tiffán Ede 2007-es Elysium merlot-ja és a 2001-es Vecchie Terre di Montefili Bruno di Roccája vonult fel még, utóbbitól szűk négy éve szinte transzba estem. Ahogy ezt így leírtam, rájöttem, ennyi forintot egy szuszra meginni konkrétan pofátlanság. Egyébként épp azon morfondíroztunk többek között, hogy idegen országban könnyebben kiad az ember 40-50 eurót egy palack borért – nem minden héten, természetesen –, mint itthon 10-15 ezer forintot. Vajon megváltozik-e a helyzet a távoli jövőben, amikor nálunk is lesz már közös pénz? A külhoni riválisok nagyjából annyiba kerültek, mint a hazai versenyzők, ebből a szempontból is érdekes volt a dolog. Egy kóstolóból soha nem helyes messzemenő következtetéseket levonni, de az biztos, hogy a magyarok ezúttal roppant simán nyertek. A Bruno di Rocca sajnos megöregedett, a Magari pedig durván animálisnak bizonyult – ha már Gaja, maradunk Piemontnál –, egyedül a Bortársaságnál elérhető toszkán tartotta a lépést a legjobbakkal ügyesen. A két említett gyengébbet leszámítva rendkívül jó borokat fogyasztottunk. Mélyeket, sűrűeket, tartalmasakat, krémeseket, a komoly alkoholok ellenére kiegyensúlyozottakat. A még nem kapható 2008-as Takler-syrah-t fiatalnak találtuk, savai kackiásak, de ha csak megközelíti a 2007-es kvalitásait, már nem jár vele rosszul a publikum. A két Primarius és a Regnum között nem nagyon lehetett különbséget tenni. Talán annyiban, hogy a 2006-osok pályafutásuk csúcsán járnak, a 2007-esben pedig több a lendület. A nap két hőse többünk szerint az Elysium és a 2007-es syrah-válogatás volt. A végtelenül elegáns és kifinomult Tiffán-merlot rejtelmeit most nem fejtegetem, egy következő alkalommal kap kiemelt figyelmet, ez a bejegyzés Takleréké. Ezen belül is a 2007-es syrah-válogatásé. Kétszer volt szerencsém hozzá futtában, ízlett, reméltem, hogy lesz alkalmam alaposabban szemügyre venni. Mély, de áttetsző szín, sok gyümölcsös, jó hordós, rétegzett illat. Az enyhe tejesség, amely társaira jellemző volt, benne nem tűnt fel. A fajtajellegként ismert borsosságot első nekifutásra nem találtuk. Nagy test, finom, alig édes tannin, a súlyos alkoholt okosan ellenpontozó savak. Ízek és zamatok kavalkádja, hadd ne soroljak gyümölcsöket. Harapható, mégsem nehézkes, a legdinamikusabb az összes közül. Hosszú-hosszú búcsú. Visszakóstoláskor minden szempontból izgalmasabb lett. Előjött a bors, egyszerre vibrált és hömpölygött az anyag. Kiváló bor, bőven megéri az árát, érdemes összedobni érte a filléreket. Bivalyerős 8 pont.

9 komment

Címkék: 2006 szekszárd merlot villány takler nyolcpontos olaszország 2001 gaja tiffán syrah 2007 2008 toscana tenuta di biserno ca marcanda vecchie terre di montefili

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezt a bort közvetlen a napokban emlegetett ominózus Günzer T. Ördögárok res.07 után kóstoltam, és bebizonyította, hogy talán még nagyobb mérettel is lehet egy bor arányos, még ha igazi eleganciáról nem is beszélünk.
A leírással egyetértek, nekem is tetszett ez a bor, akkor is, ha épp nem ebben a stílusban keresgélek manapság.
Én a múlt hétvégén kóstoltam egy 2006os Primariust, az nekem már nagyon túl volt a csúcsán, volt benne sav is, tannin is, alkohol nekem nagyon eltűnt belőle és üres volt a korty eleje, közepe és vége is. Színében is már több barna volt mint piros vagy lila árnyalat. Pedig végig jó helyen volt tartva, mégis szerintem vagy kezdeti oxidáció vagy ez a palack kimúlt. Ezen felbuzdulva nem őrizgetem tovább a Vesztergombi Csaba Cuvee 2006ot sem meg a Taklertől még van egy Cab Franc 2006 is talán, na az is elfogy hamarosan. Nem sok ilyen nagy bort kóstolok, de amiket igen, azok nem igazán varázsoltak eddig el 4-5-6 éves korukban. Amiket Washingtonból, Olaszországból kóstoltam 1-2 nagyobb bort azok 5 évesen még azt mondtam hogy nyugodtan érhetett volna még. A kevés nagyborkóstolási tapasztalatom alapján mintha most úgy látnám hogy itthon akármelyik nagy vöröset 3 év környékén érdemes meginni, ha biztos élvezetet akarunk, addig bizonyos olasz, francia borokat 4 évnél előbb piacra se dobnak. Itt mintha lenne kis lemaradásunk.
@fiatalborivo: egy Primarius nem lehet öreg 4 évesen, úgy értem, ilyen bornak tilos..! ha mégis, az szomorú volna.

egyébként egyetértek AG dicsérő szavaival, egyedül a legvégével személy szerint nem: 9000 ft-ot hangosan sziszegve adnék csak borért. főleg úgy, hogy 4750 ft-ért lehet(ett) beszerezni a Gróf Buttler Syrah-t, ami szintén nem egy rossz darab.
@Parci: Érdekes, hogy említed a Buttler syrah-t! Gyökeresen más stílus, mint a Takler, az én ízlésemhez közelebb is áll. A Takler nekem újvilágiasabbnak tűnik, de lehengerlő az biztos.
@drbarta: volt egy kb. 5-6 éves időszak, amikor én sem érdeklődtem ez iránt a stílus iránt. újabb viszont minden stílus iránt érdeklődöm, és mindegyik örömet okoz. már ha jó a bor, persze :)
@fiatalborivo: a tárgyalt borokban nem éreztem hanyatlást, de az tény, hogy a hatosok teljesen késznek tűntek így háromévesen. ebben az iskolában valszeg benne van a gyorsabb öregedés veszélye, de még nincs elég tapasztalatom az ítélkezéshez
@Parci: fordítsd le 35 euróra, és máris nem tűnik olyan brutálisan soknak :) nem véletlenül hangsúlyoztam olyan hangsúlyosan a kontextust
Nagyon nagy örömmel olvastam ezt a Takler Syrah kóstolójegyzetet. Számomra ez a szőlőfajta különös fontossággal bír, mert személy szerint én nagyon kedvelem. Véletlenül, éppen pár héttel ezelőtt olvastam erről a borról, egy külföldi kereskedő kínálatában, mint újdonság szerepel.
Ajánlásodat nagyon köszönöm, alig várom hogy megkóstoljam.
@AG 2.0: igen, teljesen igazad van. külföldön én is sokkal hamarabb mondom azt egy 20-25 eurós borra, hogy "wow, jó vétel", mint itthon.

mondjuk picit más a konklúzióm: amíg 3000-4000 ft-ért piszok jó borokat lehet itthon kapni, külföldnek várnia kell. :) kivétel a brunello, az az egyik gyengém (de ott is inkább ráspekulálok egy-egy olcsóbb tételre).
Ha pici koromban elhatároztam volna, hogy nem iszom 50 euro alatti bort, máig teljesen absztinens lennék. Milyen szép is lenne!
tavaly Szekszárdon az alkoholista fiúk szintén nagyon szerették:

alkoholista.blog.hu/2009/05/04/szekszardi_szeansz

nekem akkor tetszett a legjobban, "frissen", de azért pár hónapja sem volt rossz :)
süti beállítások módosítása