HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Gedeon Birtok Kövidinka 2009

2010.08.13. 08:00 AG 2.0

A soltvadkerti Font Pincészet kövidinkájáról szóló bejegyzés alatt mondta a kedves olvasó, hogy ebben az évjáratban egy másik bor nyerte a nem hivatalos fajtaversenyt, mégpedig a Gedeon Birtoké. Varga Árpád izsáki pincéjéről nem keveset írtam már, ezt a termékét is megemlítettem az idei Budai Gourmet apropóján, felsorolásszerűen mintegy. Most meg eszembe jutott, hogy van belőle egy palackom valahol, felbontom tehát üstöllést, amíg friss a Font-féle élmény. Megtörtént. Megkóstoltam, megittam, elfogyott. Loadingnak szerintem teljesen és visszavonhatatlanul igaza van. Világos szín, nem kevés szénsavval. Nagyon üde, virágos-gyümölcsös illat, szinte szurkálja az orrot, már ekkor tudni, hogy valami kimondottan filigrán dologhoz lesz szerencsénk kortyilag. A várakozások beigazolódnak, a savak sziporkáznak, a céókettő rátesz még egy lapáttal, az ízek tiszták és egyenesek, olyasféle kesernyének, amit a Font-borban éreztem, nincs nyoma. Miként amaz, emez is fröccs szóda nélkül, még élénkebben, még lendületesebben, még hibátlanabbul. A buborék persze szökik, nem szabad melengetni, szellőztetni, dédelgetni, de hát ilyesmit feltehetően nem dekantálnak és/vagy tesznek el másnapra a legelvetemültebbek sem. Akkor a legjobb, ha nagy kortyokban behúzzuk, parasztosan, oszt fakereszt. 5 pont, bizony. Itt biztosan kapható, és kicsit sem kerül sokba.

15 komment

Címkék: alföld ötpontos 2009 kövidinka gedeon

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyon bejovos a sarfeherrel egyutt
Tényleg nagyon finom, a Bortársaságnál 990 Ft. Az izsákiak nagyon megleptek a 2009-es fehér és rosé boraikkal.
Pont tegnap fejeztem be egy üveget (amit tegnapelőtt kezdtem meg). Nekem is bejött, de a szénsavat csak nyomokban éreztem (már tegnapelőtt is).
Viszont az jutott eszembe, milyen jó lett volna, ha ezt a bort nem elegáns, drágaparafás, hanem praktikus és olcsóbb csavarzáras üvegbe tették volna. (Amúgy parasztosan :) )
@e_easy: Ez ízlés kérdése. Szerintem a sárfehér jellegtelenebb, de savasabb a most kapható évjáratában, mint a kövidinkájuk.
Albert, ha ez öt pontos, akkor a Fonté is, ráadásul én azt elevenebbnek éreztem a Városligetben. MBT is.
Az Árpádék borai mind szépek, nagyon lelkes és hozzáértő csapat teszi ott a dolgát. Ha arra járok, ki nem hagynám őket, ahogy az Alföldi Garabonciást sem, igaz ott nem szoktam bort venni.
Hogy azért gonoszkodjak is, a gyöngyöző borukkal nem vagyok jó viszonyban, erőtlennek érzem, vagy ahogy Te mondtad, punnyadt.
@loading:

a sárfehért nem szerettem, sem az előzőt, sem a mostanit, bizonytalanság lakik benne

@Benikuty:

nálam ez egy ponttal jobb volt most, de mint tudjuk, a kontextus is sokat számít :)
@AG 2.0: Megértem. Nekem sem jött be. És köszönöm a megemlítést a főoldalon. :)

@Benikuty: A rozé verzió biztosan nem az igazi. Sőt a fehér is mintha erőtlenebb, kevésbé telt lenne a tavalyihoz képest.
@Benikuty: @AG 2.0: bár nem tartozik ide, de hadd említsem meg mostani kategória-kedvencem (szerintem mindkettőnél jobb, árban kb. Gedeon kategória): Váli Budai Zöld.
Ezt a bort szintén fesztiválon néztem, nálam nem hagyott ilyen mély lenyomatot. Korrekt volt és tiszta, de annnyira neutrális, hogy azt már szinte semmilyennek mondanám.:) Nekem a karakteresebb arany sárfehér jobban bejött.
@drbarta: a sárfehér biztosan karakteresebb, de nekem az a karakter nagyon nem tetszik. bár a kilences jobb, mint a nyolcas, még mindig nem jó
@AG 2.0: A karakternek ez az átka, valakinek tetszik, valakinek nem:)
@drbarta: nono, azért ne tévedjünk a dolgok túlzott relativizálásának talajára, mert az bizony ingoványos
nekem eddig minden Gedeon bort meghálálta azt az összeget, melyeket megvásárlásukra fordítottam.
Épp most kortyolom. Egyet értek Barta doktorral, olyan semmilyen. Persze csúszik, mint a fene, nyáron még akár jól is esne, de nem egy ilyen hideg-esős decemberi estén. :-)
Ellenben a Sárfehér határozottan jobb, sokkal jobb, már-már jó! :-)
Majd tessenek megkóstolni a 2010-s kékfrankos rozét, és menjen át a köztudatba Árpád borászának neve: Knábel László. Nagyon jó arc:)is.
süti beállítások módosítása