HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Thummerer Egri Bikavér Superior 2006

2010.02.28. 08:00 AG 2.0

Néhány éve egyszer már elmenekültem az Akadémiáról – hirtelen nem jut eszembe, egri vagy tokaji kóstolón nem fértem el a többi kedves ember között –, szombaton azonban addig sem jutottam el, hogy belefáradjak a népsűrűségbe. Pedig igyekeztem idejében érkezni az általam is beharangozott átfogó egri bemutatóra, délelőtt 11-kor ott voltam, ám a bejáratnál kisebb csoportosulás és hajthatatlan benemengedő figura fogadott. Akinek nem volt előre váltott jegye, esetleg leadott neve, kint rekedt. Hát egyik sem volt. Ahol nem látnak szívesen elsőre, onnan eljövök önérzetesen, úgyhogy ez a program kiesett. Zárójelben: úgy kellene Budapestnek egy hely, ahol sokan kóstolhatnak kulturáltan, mint falunak a villanyfény. Otthon szerencsére volt egy megkezdett, sőt nagyrészt elfogyasztott bikavérem, így a mai bejegyzés eredeti elképzeléseimnek megfelelően csak azért is Egerről szólhat. Thummerer Vilmosról keveset beszélnek mostanában, a borbarátok legújabb generációja talán nem is tudja, hogy az 1995-ös év termelője a 90-es évek második felében nemcsak a borvidék, az egész ország legmagasabban jegyzett borászai közé tartozott. Különösen a 93-as, a 95-ös és a 97-es évjáratú dolgait szerettem, a 99-es nagy vörösökről meg hordóminta korukban azt gondoltam, tarolni fognak. Tévedtem. Fogalmam sincs, hogy manapság, bő tíz évvel a fénykor után hogy fogynak a Thummerer-borok. Viszonylag ritkán találkozom velük, nemigen csalódom, de olyan élmények sem igazán érnek, amelyek következtében rohannék a boltba. A Vincze Béla-balhé után összehozott indexes bikavérteszten becsületesen szerepelt a 2004-es Thummerer-bikavér, azt találtam ki akkor, magamhoz veszek valami komolyabbat is. Ez lett a 2006-os superior. Mély, tiszta szín, energikus, finom, összetett illat érett gyümölcsökkel, fűszerekkel, bőrösséggel, minden áfonyaszörpös lomhaságot nélkülöz. Közepesnél nagyobb test, markáns, de nem savanyító savak, arányos szerkezet. Több mint hároméves, mégis fiatal, búcsújában még nincs jele a későbbre remélhető komplexitásnak. Nem kedveskedik, de nem is ellenséges. Korrekt válasz a milyen legyen a bikavér kérdésre. Jó bor, érdemes várni vele. A 6 pontot nem sajnálom tőle.

24 komment

Címkék: 2006 hatpontos eger bikavér thummerer

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Talán legközelebb elmegyek hozzá, pénteken eszembe sem jutott, de a viadukt alatt voltam.
Vilmos számát még a telefonomban őrzöm, és jó róla jót olvasni. Köszönet.
"Nem kedveskedik, de nem is ellenséges. Korrekt válasz a milyen legyen a bikavér kérdésre. Jó bor, érdemes várni vele. A 6 pontot nem sajnálom tőle."

Nekem ez nem elég és nem korrekt.
A Bikavér kérdés számomra továbbra is nyitott.
Középutas bor 4500 forintért...korunk átlag története?
@Kóstolómester:

mesti, a bikavérkérdés örökre nyitott marad :)

én pl. nagyon nem szeretem az ez a bikavér nem is olyan, mint egy bikavér típusú ítéleteket, mert értelmetlenek. majd egyszer, ha a sok jó bikavér kiszorítja a sok rosszat, akkor talán érdemes lesz elkezdeni a beszélgetést a stílusokról. addig is ajánlom figyelmedbe a fent is linkelt posztot a nagy indexes hiperbikavér-kóstolásról

még valami: egy hatpontos bor még az én megengedő és menthetetlenül jóindulatú mércém szerint sem közepes
@AG 2.0: "Akinek nem volt előre váltott jegye, esetleg leadott neve, kint rekedt. Hát egyik sem volt. Ahol nem látnak szívesen elsőre, onnan eljövök önérzetesen, úgyhogy ez a program kiesett."

Ez meg a másik.
Te Gazda Albert vagy, borszakértő, író és borharcos.

Legyen ez az utolsó hogy nem jutsz be. Légy önérzetesebb és KEMÉNY.
Én MINDÍG bejutok mindenhova, jeggyel vagy anélkül.

Vártam a beszámolódat és bizonyosan nem csak én.
Én nem mentem el mert még SOHA nem ittam 9 pontos Bikavért és fölöslegesen nem fárasztom magam.
Tőled vártam jelzést.
@Kóstolómester:

na már megint muszáj válaszolnom :)

mesti, nem vagyunk egyformák. ha akartam volna, bejutottam volna. de én soha nem állok egy bezárt ajtó előtt tíz percnél tovább. soha nem várok senkire húsz percnél tovább, a miniszterelnököt és a legjobb borászokat is beleértve, többen tudnának erről beszélni, egyikük szokott is. és ha elkezdődött a film, akkor sem megyek be, ha már megvan a jegyem

és nem vagyok borszakértő, kikérem magamnak :)
@AG 2.0: "soha nem várok senkire húsz percnél tovább, a miniszterelnököt és a legjobb borászokat is beleértve"

Fantasztikus. Emiatt lemaradtunk a beszámolódról.
Én 2000-ben 1,5 órát vártam a személyes találkozóra az egyetemen az akkori miniszterelnökkel...és megérte.

A borokhoz pedig szerintem értesz...csak nem tetszik a cím.
@Kóstolómester:

én számtalanszor találkoztam vele és az összes többivel is, másfél óra várakozás nélkül, de ezt nem dicsekvésnek szánom, csak válaszolok, mert bosszant, hogy engem hibáztatsz olyasmiért, amiben kicsit sem érzem magam hibásnak

egyszerű: mivel soha senkinek az idejével nem játszom, elvárom, hogy az enyémmel se játsszon senki. biztosan túl sokat álltam sorba gyerekkoromban kenyérért

de ez már annyira off, hogy kérlek, ne folytassuk a témát

hátha ír erről a tömegrendezvényről valahol valaki más, valahol máshol
@Kóstolómester: Azért a 6 pont 4500 Ft-ért talán már nem olyan rossz.

9 pontos bort szerintem a fogyasztók nagy része egész életében nem iszik - kicsit magasra tetted a(z abszolút) mérőlécet, bár mondjuk megértem, hogy magadnak oda teszed.

@AG 2.0: én szívesen írok a rendezvényről,
végül is nem mentem el, lementünk az egri borvidékre látogatni, nem csalódtam.

Esetleg akkor a Türelmetlen Alkoholista titulus? :)
@Kóstolómester: és milyen kilencpontos magyar vöröset kóstoltál eddig?
Én a nyáron a bor-étel párosítás napján Egerben 8-as értéket adtam, elsősorban az elfogadhatóan amagas alkoholértékhez párosuló lekvárosan koncentrálódott gyümölcsös jellege miatt.
nem fertunk be, bevasaroltunk, kostoltunk :)
Az alap Th.Bikavér ami általában 3e fölött van mindenhol, a Lidl-ben folyamatosan 2e alatt kapható. Ennyiért nagyon megéri, de volt már 1.7e és 1.3e is akcióban.
Most egyszerre van 2004-es és a 2006-os is.

tb - zstv
@takács bálint - zsebtévé: a 2004-es tényleg nagyon jó vétel volt, és a Lidl-ben olcsóbb is, ahogy írod. Viszont a 2006-os, az nem jött be... Nem emlékszem, mi is volt a probléma, de rossz emlékek törnek fel, ha eszembe jut. Nálad esetleg jobban szerepelt? Lehet, még egy próbát megérne...
@Kóstolómester: mármint az akkori miniszterelnöknek érte meg, hogy te vártál rá, nem?
@frankia: A 06-ost én is csak egyszer kóstoltam, akkor úgy döntöttem, amíg van 04-es addig azt viszem. Aztán majd újratervezés.

tb - zstv
@AG 2.0: Igazából 30-40 perc alatt be lehetett jutni (aki du. 1-2 között érkezett). Igaz akkor már nem esett.
Kétségtelen, hogy gyorsabban is ment volna, ha az ismerősök ismerősei, stb. normálisan próbáltak volna bejutni. És a VIP szekciót egy másik bejárathoz vittem volna (csak a békesség kedvéért).
A rendezvény szervezésben jobb volt, mint tavaly tavaszi (vagy nyár eleji?) szekszárdi a PIM-ben, de ott és akkor jobbak voltak a borok.
Egy kicsit csalódtam, hogy nekem legalábbis annak tűnő, technológia hibás borral is meg lehetett jelenni. Illetve annyira brettes bort is hoztak, amiből egy komplett ménest lehetett kihallani.
A fentiek ellenére jó volt és tanulságos. Egyrészt kiderült, hogy a legtöbben vagy fehér vagy vörös vonalon erősebbek. Akinek mindkettőben jó boraik voltak, az a kisebbség. Másrészt még erőteljes az útkeresés.
Ha nem egyes borokat, hanem borászokat, pincészeteket kellene kiemelnem, akkor Orsolyát és dr.Pókot emelném ki. Egyúttal ott volt érezhető, hogy St.Andrea kezd lemaradni és nem izgalmas már. Legalábbis nekem.
Thummerert nem sikerült észrevennem.
@loading: a St. Andrea már rég nem izgalmas...
Ha valakinél megjelenik "a" befektető és/vagy megkapja az év borásza címet, megette a fene az egészet, mármint az izgalmat meg az ár/érték arányát.
Drukkolok Orsolyáéknak erősen, hogy megússzák, legalább még pár évig, mindenki örömére...
@kifli: na, Te is be akarsz jutni Kóstimesti nembaráti körébe, ahogy elnézlek. :)
Egyébként a miniszterelnök is belátta akkori hibáját és azt, hogy máskor nem várakoztathatja emberünket másfél szekundumnál többet, mivel az vékonyíthatná a köztük nehezen felépített kölcsönös tisztelet törékeny üvegfonalát...
@Hapcedli: Lehet, de önmagában kóstolva nem látszik. Másokkal együtt már feltűnő.
Már nem kioktatás végett, de lehetett rá számítani, hogy 2000Ft-ért 150 bor kóstolására egy kisebb tömeg fog az MTA-hoz tódulni.
A barátaimmal már fél 10-kor bementünk, megittunk 1 kávét, beszélgettünk 1-2 borásszal, majd 10-14 óráig kóstoltunk. Pók Tamás borai (Pajdos 2007-es és 2008-as, előbbi vörös cuveé - kékfrankos, pinot noir, merlot, cab. fr), utóbbi fehér cuveé (furmint + ?) rendkívül egyediek, nagyon finomak voltak. Eddig nem kóstoltam tőlük, mostantól nálam Egerből Ő az egyik favorit.
Bolyki Metha Themája még mindig fantasztikus.
Gál Lajos Tóbércét érdemes volt megkóstolni, de 5e forintot nem adnék érte (mondjuk azért ilyen drága, mert ennyiért is probléma nélkül el tudják adni a készült kb. 700 palackot).
Hagymási Pincészet 2005-ös Olaszrízlingje 1200Ft-ért Besztbáj!!!
Kovács Nimród borai, melyekhez szintén most volt először szerencsém, nagyon - ha lehet az mondani - túl jók, kicsit talán mesterkéltnek tűnnek.
Érdekes volt Dula fehér cuveéje, melynek alapját a Sauvignon Blanc (kb 80-85%) képezte, melyet (ha jól emlékszem) tramini és muskotály egészített ki. 1250Ft-ért nálam ez is a besztbáj kategóriába tartozott.
Még a Kőporos borászat 2009-es barrique chardonnay-hordómintája okozott rendkívül kellemes pillanatokat.
Én ott vótam, de kávét nem ittam.
@olsen79: Ez a post a címe szerint a bikavérekről szól. Próbálj azok közül elsősorban a TV boraira koncentrálni.
@olsen79: Kávéval nyitni egy borkóstolót? Állítólag masszívan ellenjavallt.
off: És sapka sem volt rajtam...
süti beállítások módosítása