HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Font Kövidinka 2009

2010.08.09. 08:00 AG 2.0

A soltvadkerti Font Pincészet még nem kapott saját bejegyzést a blogomon, holott ha jól belegondolok, ők a kedvenceim arról a szép nagy borvidékről. Ráadásul praxisom eddigi legfinomabb alföldi bora is a nevükhöz fűződik, a 2006-os válogatott ezerjó simán hatpontos volt fénykorában, akkor is, ha ebben a posztban csak 5-öt osztottam ki neki. Szó volt már Fontékról itt is, egyszer a tavalyi bországgyűlés, másszor egy cserszegizés, harmadszor egy ezerjózás kapcsán. Font Sándor és kedves családja nem akarja megváltani a világot, a cél a honlapon olvasható arszpoétika szerint a kunsági borok évszázados jó hírnevének öregbítése. Ezt reduktív, fajélesztős termékek készítése révén vélik megoldhatónak, 28 hektárról szüretelik hozzá a szőlőt. Eredményeik felől nézve úgy tűnik, iparkodásukat megfelelő mértékben követi siker. A legutóbbi rozévilágbajnokságon aranyérmet nyert a 2009-es kékfrankosuk, de ami ennél is fontosabb, az az, hogy egyszerűen még soha nem találkoztam semmijükkel, amely ne lett volna szórakoztató. A kövidinka ugye a legcsekélyebb presztízsű fajták egyike, felemelésében Fonték vezető szerepet játszanak. Halvány szín, szénsavgyöngyökkel. Könnyű, üde, nem savanyúcukros illat, ez jó. Filigrán test, tiszta ízek, árnyalatnyi kesernye, ennyi jól áll neki. 12-es alkohol, nem kevés céókettő, szóda sem kell bele, elmegy fröccsnek. Nyáron helyénvaló inni,  természetesen. 4 pont.

19 komment

Címkék: alföld négypontos 2009 font kövidinka

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyet értek minden szóval, és külön öröm kunsági borokról is olvasni. 1000 alatt remek vétel legtöbbjük. Nekem alapvetően a legtöbb boruk tetszett (sokszor a nagyobbik soltvadkerti testvérnél jobban is...pl a 9-es rosé), Irsaijuk is remek. Kössz az írást.
Idén nyáron még nem is ittam, csak a bormustrán - igyekszem valahogy szembekerülni vele... Hozzáteszem, az 1-2 évvel korábbi, 11% alkoholos verzió még jobban tetszett, abból tényleg gyorsan lecsúszott egy üveg.
Ej az a 2006-os Ezerjó válogatás az mekkora volt.
Hamarosan lesz majd az utód is úgy hallottam.A 2009-es várom már nagyon.Szerintem a Font borok abszolút tökéletesek a maguk szegmensében.Sőt annál továbbmutat.
Én a nagy hőségben vettem belőle egy palackkal. A leírtak tényleg megállják a helyüket, 730 Ft-ot adtam érte, nem bántam meg. Szódával fröccsként is nagyon jól csúszott.
@tunderninja: Júniusban kóstoltam a 2009-est. A 2006-os jobb (volt). Ebből hiányzott a test és volt benne némi citrompótló.
A boraik egyébként rendben vannak. Azért én a Frittmannt még nem írnám le. :)
Kövidinkában most az izsákiak jobbak: ld. Gedeon 2009.
Jó olvasni ilyen korrekt homoki borokról.

Sajnos én úgy tapasztalom, hogy a tisztességes, könnyed asztali vagy tájborok ugyanúgy hiánycikkek manapság, mint pl. a jó szakmunkások. Helyettük agyonpancsolt és "félédesített" "minőségi" borokat árulnak, amelyek kb. annyit érnek, mint a sok állástalan diplomás.

Néhány üde kivételt én is hozzátennék, bár ezeket is Minőségi borként árulják, miközben valójában korrekt asztali vagy tájborok:
-Szikrai Cserszegi fűszeres "Tisza valley"
-Szeremley Helvécicai Kékfrankos (azóta sajnos állítólag megszűnt ez az alföldi szőlészete)
@loading: Akkor még nagyon fiatal volt Június.
Én nekem most volt hozzá szerencsém integrálódott már,de igazán szerintem majd decemberre lesz feketeruhás ninja;)
@demisec: Nekem a Font a nagyobbik testvér. Egyébként unokatestvérek:)
@lackó: Engem pláne :)
1ébként nemrégiben belefutottam egy hasonlóan szép vadkerti kövidinkába. Az elkövetők: www.galantaibor.fw.hu/
@Tóth Ferenc: Hajjaj, Galántai Karcsiék...:) Régi ismerősök, még Fonték előtt kedveltem meg őket. Emlékszem, akkoriban, volt vagy 5-6 éve, Frittmannék párját láttam bennük, azóta viszont kikerültek a körből...na, nem baj, majd holnap megnézem, ha már arra járok. De jó, hogy említetted :).
@lackó: Nu, tegnap kinyílt egy Galántai Kövidinka, szépen hozta a fajtajelleget, a frissítő savakat és bár az alkohol nekem egy kicsit sok(12%), de mindezt 440 forintos pinceáron kínálják, ennyiért abszolút megéri
@loading: a 2010-s előtt most lengetem a kalapom, de két lengetés közt jókat iszom:)
@Benikuty: Az Ezerjó válogatásra gondolsz? Vagy a Kövidinkára?
Egyébként egészségedre :)
@Benikuty: Lehet megkérem öcsémet ugorjon be egy üvegért hozzájuk. A Gedeon 2009-es két napja nem esett jól.
Frittmann irsai alapú gyöngyözőborát kóstoltad? (Én még nem, csak láttam.)
@loading: 2010-s kövidinka még nincs lepalackozva. Derítve igen, tartályban várja a szűrést, onnan eresztettek nekem néhány 5 l-s pet palackba.
Az általam eddig kóstolt gyöngyöző borok nekem nem jöttek be, Frittmannét nem ittam még. Kíváncsi lennék,mit kér érte a pincénél;)
@Benikuty: Korábban lehetett lédigben is kapni néhány borát. Majd jövőre meglátjuk.
A Metroban láttam ott ~1400 Ft volt, abból úgy ~1100 Ft lehet pinceáron.
süti beállítások módosítása