HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Weninger Soproni Pinot Noir 2007

2010.10.14. 07:00 AG 2.0

Valamiért olyan érzésem volt, hogy blogomban a kelleténél kevesebbet foglalkozom Franz Weninger balfi pincészetével. Ahogy azonban rákerestem, kiderült, ez nem igaz, három önálló bejegyzést is szenteltem neki az elmúlt másfél évben, más kérdés, ezek közül csak egynek volt maradéktalanul pozitív a végkicsengése. A sokak által roppant mód kedvelt Sopron első évjáratát nem szerettem, a merlot-ból és cabernet franc-ból összerakott korosabb házasításnak szép osztályzatot adtam ugyan, de voltak fenntartásaim, végül is csupán az aktuális fehérburgundi háza elejét nem érhette szó. Most meg terítékre került a 2007-es pinot noir. Azt hallottam fél füllel, az ifjabb Franz az utóbbi időben nem szereti a fajtát, azaz nem biztos benne, hogy jól érzi magát a Soproni borvidéken. Az említett tétel tanulmányozása alapján azt kell állítanom, nem bánnám, ha nem hagyná abba ennek a nemes szőlőnek a faggatását. A lényegre térve, az történt, hogy kanadai emberünk – aki egy ízben már hozzájárult a messzi-északi országra vonatkozó ismereteink bővítéséhez – ismét hazalátogatott, és hozott két pinot noirt, egyet Brit-Kolumbiából, egyet Oregonból. Ezek mellé került a Weninger és a néhány hónappal ezelőtt agyba-főbe dicsért Günzer Tamás-válogatás. Két poszt íródik a kóstolásból – plusz egy harmadik, ám annak a tartalma-tárgya egyelőre maradjon meglepetés. A négyboros pinot-mezőnyben a soproni a második-harmadik helyet szerezte meg nálam. Az átlagosnál árnyalattal sötétebb szín, matt is cseppet. Illata finom: nem nélkülözi a pinot fajtajelleges málnásságát-avarosságát, de e jegyeit kezdetben erőlködés nélkül felülírja a sopronias-weningeres sós ásványosság. Ízben markáns és férfias a bor, a 14-es alkohol eltűnik benne, a mineralitás határozott. Ahogy nyílik, úgy lesz egyre kerekebb, tisztább, pinot-sabb. Intelligens, kiegyensúlyozott, lendületes példány, színeknek sincs szűkében, a pannon klasszissághoz talán több komplexitás kellene. De így is nagyszerű, bármikor bontanám a következő palackot. Igen erős 6 pont.

8 komment

Címkék: hatpontos pinot noir sopron weninger 2007

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem a 2005-ös sokkal jobban tetszett - persze a 2007-est fiatalon kóstoltam. Mondjuk inkább a 2005-ösre adtam volna 6 pontot. De hogy a fajtától én sokat várnék Sopronban, az egészen biztos, ezen a téren nincs kételyem.
Én az idei borfesztiválon kóstoltam, és nagyon tetszett! Annyi még, hogy valamivel 2000 fölött az ára, úgyhogy ennyiért igazán jó vétel ez a bor.
Ma este kóstoltam a Vinoport Weninger Club kóstolón, és nekem is kellemes meglepetés volt.
A Weninger pincészet az utóbbi években kicsit légüres térben mozog szerintem, pedig sok szép tételük van, és azért azt sem szabad elfelejteni, hogy anno nagy részben Ők élesztették újra a minőségi soproni bort.
Nem értem ezt a lelkesedést. Nálam a mineralitás mindent elnyomott.
@fugu: mindenki más pocsékul kóstol :)
@AG 2.0: Csalódást kelt ez a megjegyzés éppen Tőled.
Én nem azt írtam, hogy ez a bor ilyen, vagy olyan. Azt írtam, hogy nálam, ott, és akkor milyen benyomást keltett. Nagy különbség!
Maradok Tisztelettel!
@fugu: ezek szerint félreértettem a "nem értem ezt a lelkesedést" mondatot, de azért a szmájlival próbáltam jelezni, hogy nem kemény beszólásnak szánom, amit írtam

mindenesetre elnézést kérek
@AG 2.0: Én kérek elnézést.
Átfutottam a szmájlit.
Komolyra fordítva a szót:
Számomra örök dilemma, hogy gyakran mást találok egy már korábban kóstolt borban, mikor újra Ennek okát tudjuk is nagyjából. Itt most nem erről lehet szó, hiszen szinte ugyanakkor kóstoltuk - éppen az olvasottak hatására vettem. Elképzelhető, hogy a tárolás okozta a különbséget? Aligha. Egy '07-es bornál ez nem valószínű.
Valóban, a legkézenfekvőbb magyarázat az, hogy nem jól kóstolok. Lehet. Persze vannak más vélemények is.
süti beállítások módosítása