HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Az év húsz legjobb magyar bora 1.

2010.12.25. 16:30 AG 2.0

Mindjárt vége az évnek, eljött az összegzés ideje. Ahogy tavaly, az idén is összeállítottam a top 20-as listámat. Hasonlóan működik ez, mint az alkeszeknél a katarziskataszter, azzal a különbséggel, hogy külföldieket nem rakok a sorba; nyilván igyekszem minél több határon kívülit kóstolni, nemcsak az élvezetek, a kontextus végett is, ám a világ nagy, a merítés pedig esetleges. Szintén fontos: nem a legmagasabb pontszámot kapott borok kerültek a húszba, hanem csupa olyasmi, amelyet ezért-azért izgalmasnak találtam. Azaz ha jól látom, öt ponttal is be lehetett férni. És még valami: egy termelő egy borral játszott, noha van, aki öttel is villoghatott volna. Kezdem tehát a végén: 20. Gedeon Birtok Kövidinka 2009. Az izsáki birtok 2009-ben talán jobban szem előtt volt, de az idén is ügyesen dolgozott Varga Árpád, friss-ropogós kövidinkáját kedveltem leginkább. 19. Bock Cabernet Franc 2008. A villányi sztárokat egyebek közt az a vád is gyakran éri, hogy középkategóriás termékeik már-már ihatatlanok, és semmiképp sem érik meg az árukat. Ez a bor is csak azt bizonyítja, hogy nem hülyeség árnyaltabban közelíteni az élet dolgaihoz. 18. Losonci Olaszrizling 2009. Egy évvel ezelőtt dobogós volt a 2008-as Úrráteszi, 2009-es utóda nem ismételhetett, merthogy még nincs is piacon. Mezítlábas öccse vágta ki helyette a rezet. Losonci Bálint ezzel a borral megmutatta, jó évjáratban magasabb tőketerhelés mellett is készülhet osztályon felüli ivóbor. 17. Vida La Vida Cabernet Sauvignon 2007. A 2007-es a szekszárdi Vida Péter eddigi legjobb évjárata. A prémiumsorozatból annak idején a merlot-t emeltem bejegyzés-címszereplővé, mégis a roppant finom cabernet sauvignon emléke erősebb. 16. Szentesi Nadapi Rajnai Rizling Bátyus 2008. Szentesi József pincéje a legjobb háromban van rajnaivonalon, ezen az sem sokat változtat, hogy nem osztrák vagy német típusú, acélos-tiszta rizlingek készülnek ott, hanem sűrűbbek, másképp markánsak, miközben a fajtajelleg azért tündököl szépen. Ezt az iskolát is szeretem.

20 komment

Címkék: bock losonci vida szentesi top 20 gedeon

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teljesen egyetértek azzal, hogy 2007-ben a Vida borok nagyon szépre sikerültek. Remélem nyárra még marad belőlük.
kedves albert gazda, honnan a képességed, hogy te mondod meg, melyik a jó bor és melyik a lőre!? mert bár írod - később és persze sokkalta kisebb betűkkel, hogy hogy a te listád, de az a fertelmes cím, az fáj, miszerint "az év 20 legjobb bora" mert itt volna a helye annak is, szép színes és kerek nagy betűkkel, hogy szerinted...nem te kis okostojás!? jobban csúszol mint a jég a balatonon, pedig az még be se fagyott!
engem is jégre vittél, de csak kicsit, te kis pinocchio orrú!
@altec: Szia altec. Albert azzal kezdte a posztot, hogy "Ahogy tavaly, az idén is összeállítottam a top 20-as listámat." Tehát az ő saját listáját állítja össze.
Minden évben sokan csinálnak sokféle "Az év legjobb..." listáját :) Mindig valaki áll az ilyen listák mögött. Soha senkitől nem hallottam, hogy azt állította volna, hogy ő az egyetemes frankóságot mondja.

Egy kis értő jó szándék és máris jobb hangulatban olvastad volna ezt a bejegyzést :)
@BZoltan: ( címlap-effekt... :DDD )
@Parci: nem én rakattam ki, esküszöm :)
önállósították magukat a ketrecszerkesztők!
@AG 2.0: Hát ez azért nem kicsit gáz :) hogy rendesen félni kell, hogy publicitást kap egy blog. A minap Parcival pont erről beszélgettünk a fórumtopikban.
@AG 2.0: tudom, pontosabban kb. biztos voltam benne.
@BZoltan: furcsa, elnéző marhaság amit írsz! ez qurvára nem hangulati elem, ez a korrektség elvárása volna, mert miként hihetek annak az értékelésnek, aminek már a címe is csúsztat!? különösen fontos szempont ez egy "zsákbamcsaka" szerű minősítésnél, tesztnél, mert a bor palackban van, azt "kipróbálni" csak felnyitás után lehet, a döntés - megvásárlásáról, fogyasztásáról - így hát "vakon" történik, esetleg ítészek véleményére hallgatva. vagyis albert gazda tisztességtelen ember! tetszik ez neked vagy sem, ez van!
@altec:
hát megpróbálok akkor együtt élni ezzel az ítélettel :)
(az utolsó szó jogán csak annyit szeretnék mondani, hogy ez az én énblogom, nem a népszabadság. de kegyelmet persze nem remélek)
Ez a kis pinokkió-orrúzás újszerű hangulati elem. :)
@altec: nem kell hinni senki ítéletének, de egy szerző blogján sipákolni azért, mert nem minden mondatát azzal kezdi, hogy "szerintem"... hát hogy is mondjam... a műfaj ismeretének hiányáról árulkodik.

tetszik ez neked vagy sem, ez van!
@Parci: sipákolni? érdekes hasonlat...ember, szándékosan mész a dolog mellé, vagy, az is lehet, te tényleg lökött vagy!? ki a farkam gurgulázta, hogy minden mondata a. gazdának a szerintem szóval induljon?
én annyit írtam, hogy a cím, így megtévesztő.
minden más a te legendáriumod....hideg van és sok a hó, vagyis te egy nagyon nagy költő vagy! ez igazolt tény
@AG 2.0: nem jelentős és együtt tudsz élni vele - szerinted, okés, csak most leírom, én szoktam adni az "okos" és hiteles bloggerek véleményére, a tiedre innentől kezdve nem adok, ez nem baj se neked se nekem, csak mint tényt írom le, mert leírhatom...még!
@altec: asszem akkor elvonulok albert mellé a sarokba, ha odaenged.
@Parci: nekem eccer azt tanácsolta valaki (amikor valaki mást faszkalapnak tituláltam), hogy jó lenne odaírnom a minősítés elé, hogy "szerintem". :)
Az én időmben voltak olyan dolgok, hogy Gőgős Gúnár Gedeon, meg Ablak Zsiráf és Mosó Masa mosodája. Ezek segítségével valami fergetegesen jól el lehetett sajátítani az értő olvasás képességét. Néha az az érzésem, hogy ezek az oktatási segédeszközök már nincsenek használatban.
@BZoltan: www.libri.hu/konyv/ablak-zsiraf.html - 2008-ban meg volt, raadasul a rajzokat szecsko tamas keszitette. :D
@BZoltan: vannak, vannak, csak pl. Fosó Masának olvassák. :)
@Parci: Ez jó hír :) @altec olvtérsnak szívesen küldök egy példányt, ha magánban megírja a postacímét. Szerintem tudná hasznosítani.
süti beállítások módosítása