HTML

Albert gazda

A bor nem élelmiszer-ipari termék, de nem is az istenek itala. A bort azért szeretjük, mert szórakoztat, és mert finom. A földön iszunk. Elég sokat. És ha lehet, jót.

Friss kommentek

  • 2colours: Aha. Szóval Hamvas széttrollkodott mindenkit néhány közhelyért? Még mindig nem az igazi... (2017.04.20. 19:47) A félreértett Béla
  • frezerxp: az előző hozzászóllást igencsak megkérdőjelezhető, ugyanis magyarországon még nem találkoztam olya... (2013.09.09. 20:35) Jean Balmont Cabernet Sauvignon 2008
  • rszabi: Nagyon vártam már. Napi szinten fog frissülni az új blog is? (2012.07.31. 12:44) Hát akkor igyunk
  • AG 2.0: iszunk.postr.hu/ (2012.07.30. 17:21) Tervek
  • önkéntes rendőr: Na asszem, az étterem be is zárt... (2012.07.04. 13:55) Ráspi Zweigelt Válogatás 2007

Címkék

2003 (16) 2005 (17) 2006 (68) 2007 (121) 2008 (132) 2009 (93) 2010 (22) alföld (18) aszú (17) ausztria (20) badacsony (20) balassa (10) balaton (41) bikavér (10) bock (14) bott frigyes (15) cabernet franc (18) cabernet sauvignon (34) chardonnay (30) chile (10) demeter zoltán (19) eger (39) emberek (11) etyek–buda (23) franciaország (13) furmint (47) gere attila (10) gondolatmenetek (37) hárslevelű (16) hatpontos (143) heimann (15) hétpontos (104) hilltop (11) hírek (42) hollóvár (10) jásdi (17) kékfrankos (19) légli (20) losonci (15) mátra (20) merlot (25) négypontos (66) nobilis (13) nyakas (10) nyolcpontos (48) olaszország (18) olaszrizling (37) oremus (12) ötpontos (129) pécs (11) pincék és borászatok (22) pinot noir (19) programok (20) rajnai rizling (24) ráspi (15) rendezvények (44) rozé (11) sauska (22) sauvignon blanc (16) somló (16) somlói apátsági pince (11) sopron (15) st. andrea (21) szászi (11) szekszárd (43) szentesi (14) szepsy (20) takler (16) tiffán (15) tokaj (93) vida (11) villány (55) wachau (11) Címkefelhő

Ezekkel a borokkal telt jól a március

2010.04.01. 08:00 AG 2.0

Megint véget ért egy hónap, beköszönött az április, itt a számvetés ideje. Március turisztikai vonalon volt erős, három pincészetet látogattam meg egy nap alatt, három bejegyzés született. Szecskő Tamás munkássága óriási felfedezés, oda kell rá figyelni szakadatlanul. Losonci Bálintról eddig is tudtam, hogy szép dolgokat csinál, és határozott a szándékom alaposabban megismerni Karner Gábor kékfrankosait is. Rendeztek még legalább egy fontos eseményt – többet is, de mindenütt nem bírok ott lenni –, miszerint a VinCE-t, kiváló borok hosszú sorával és érdekes témákkal. Mindezeken túlmenően – és februárral ellentétben – az év harmadik havában főként fehérek kerültek érdeklődésem homlokterébe. Ezen a ponton a remek Királyudvar–Huet-párharcot kell kiemelnem hirtelen, Anthony Hwang borai fanatikus híveik után nekem is kedvemben jártak. Ugyanitt az utóbbi hetek egyik 9 pontosaként tündökölt a 2003-as Ilona – a másikat is Szepsy István készítette ugyanabban az évjáratban, 6 puttonyosa hengerelt. Édesben kimondottan ízlett még a Gizella Pince 2007-es hárslevelűje. A száraz fehérekhez visszatérve, szokása szerint ügyesen megmutatta tudását Légli Ottó, előbb jókedvre derített 2008-as Banyászó olaszrizlingjével, majd mindent vitt a 2007-es Landorddal. A Somlói Apátsági Pince szortimentjének jelentős része terítékre került, kíváncsian várom, milyenek lesznek a dolgaik a folytatásban, marad-e a többemberes stílus örök időkre. Vörösben jólesett a grófi cabernet sauvignon, ám a legjavát Tiffán Ede és Zsolt prezentálta 2007-ből, majd valahogy megpróbálok mélyebbre ásni prémiumboraikban. A könnyebben elérhető tételek terén sincs okom panaszra. Fehérben a Tűzkő és Kökényék chardonnay-ja, a Dereszla Naposa és egyik-másik cserszegi fűszeres kapott ötöst, vörösben Pálos Miklós shiraza, Harasztiék merlot-ja, Köpcös kékfrankosa és a Planina Lárfája vágta ki a rezet. A külföld ezúttal elsikkadt, az Huetek mellett egy egzotikus román és egy még egzotikusabb grúz vörös fogyott. Ezúttal nem mondom, hogy meséljen az olvasó is, mert felszólításra nem szeret, hátha anélkül megteszi mégis.

45 komment

Címkék: királyudvar szepsy tiffán huet légli losonci március szecskő karner köpcös haraszthy somlói apátsági pince hónapok tűzkő birtok dereszla gizella pálos miklós twickel planina kökény és fia

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én mesélek, külön felszólítás nélkül...:-)
megjártam én is a mátrai háromszöget, Karner Vitézföld 2009 és Tavaszföld 2008 megint elnémítottak, Szecskő Szürke 2009 és Losonci Gereg Kékfrankos 2009 szintén állva hagyott...
a Huet-Királyudvarról a két kedvenc a Huat Lieu 2008 Sec és a Lapis 2008...
hétfőn meg Szentesi Bátyus, Orsolya Zweigelt 2007 és a "2008" nevű boruk, stephanie-k két 2009es dűlős hordómintájuk és Légli Géza Pinot-ja koronázta az estét...
és el ne felejtsem, jártam Homonnánál is, az megtöltene önmaga egy hónapot...most már biztos, ha egy szárazbort vihetnék egy lakatlan szigetre az valamelyik Határi volna...
Nekem különösen erős hónapom volt. Megszámlálhatatlan 8 pont környéki borral, és kb. 5-10 db. 9pont környékivel.
@drbarta: Ez nem fair Doktor úr!
Kérlek másold be ide a kóstolójegyzeteidet vagy legalább közölj egy listát!
Pannon Tokaj Eszencia (natúr) 2005: teljesen odatett (650g/l cukor, 1% alk.).
Orsolya Pincészet Pinot Noir 2007, illetve ugyancsak tőlük kései Olaszrizling. Szászi Kéknyelű 2009 (nekem az eddig kóstolt legjobb kéknyelű)
És számomra is meglepően: Gere Kopar 2007.
@Kóstolómester:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9004540&go=99046480
Sajnos nem jegyzeteltem, így csak pár vakkantást tudtam memoból utólag feljegyezni, de rengeteg szenzációs bor volt.

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9004540&go=98388198

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9004540&go=98563397
Ebből a sorból a legutolsót emelném csak ki.

Valamint a Királyudvar-Huet cikkhez már bemásolt jegyzetből kiemelném a 08-as Huet-eket(mind3-at), A királyudvar Lapis 08-at, valamint Demeter Z. Lapis és Szerelmi 08-asokat.
@drbarta: Születésnap lévén gondolom nem nagyon köptél vagy nem mindent, de ha már az említett borok feléből csak 1 dlt megittál akkor minimum 3 gyomrod és 4 májad van, amúgy maximálisan irigyellek.
@fiatalborivo: Kb.80%-ban köpködtem, mivel 1 gyomrom, és 1 májam van, és azokat szeretném minél tovább megőrízni:) Volt néhány, ahol nem volt lelkierőm megtenni, na azok voltak a 9pontosak:)
Respect! Én kivettem volna 1 szobát 2 napra és kedves nejemmel több napig ünnepeltem volna azt hiszem. Én valahogy nem tudok normálisan kóstolni köpéssel, próbáltam már többször, de miután lenyelem teljesen más lesz a véleményem mint addig amíg csak forgattam a számban.
@drbarta: én ezért nem tudok gyakrabban járni kóstolóra: csak akkor köpöm ki a bort, ha tényleg nagyon rossz.
A köpködéssel sanjos nekem is problémáim vannak.
A bagót kell kiköpni, nem a bort
@RAMBO: Én is viszonylag ritkán jutok el kóstolókra(bár az elmúlt hónap kivétel), és ha eljutok akkor nem szeretem megengedni azt a luxust, hogy a 3. tétel után lámpaoltás legyen. Én most tudtam borkedvelői voltom alatt először eljutni Tokajba, és NAGYON kíváncsi voltam a látogatott termelők szortimentjére. Na most szerintem ha mindent megiszok, akkor tizedennyi bort se tudtam volna kóstolni.
Egyébként szerintem nem véletlen, hogy mindenütt szó nélkül oda voltak készítve az agyagedénykék, szerintem ezeknél a termelőknél az a ritkább, ha valaki vedelni jár hozzájuk messzeföldről.Azok a termelők akik csatlakoztak a kóstoláshoz szintén folyamatosan használták a leöntőt.
@fiatalborivo: "Én valahogy nem tudok normálisan kóstolni köpéssel, próbáltam már többször, de miután lenyelem teljesen más lesz a véleményem mint addig amíg csak forgattam a számban."

Pedig ennek nem így kellene lennie. Mindent amit tudni szeretnél, megtudsz míg a szádban forgatod a bort, azzal hogy lenyeled csak a későbbi "megingást" éred el. Beindul a beszélőke, lassabban haladsz a kóstolással a termelősoron és kialakul a hajlam hogy az 5 pontos bor 7 legyen, stb. Viszont az tény hogy jobban érzed magad. Nálunk is van egy ilyen borklub tag aki nem hajlandó köpni, viszont komolyan sem lehet vele beszélgetni a 10-ik bor után.
Én általában egy kortyot szoktam nyelni, a többit köpöm a kóstolókon. De minden borból nyelek legalább egyszer. Demeter Zoltán évjáratbemutatóján az elején sokat köptem, de aztán egyre kevesebbet, az édeseket viszont egyáltalán nem volt szívem kiköpni. Nyakon is vágnám azt, aki egy Anettet kiköp! :)

@Kóstolómester: Az pedig szerintem nem igaz, hogy a torok nem vesz részt a kóstolásban. A savasságot és az alkoholt igen jól érzi, és az ízek lecsengése is más a tapasztalatom szerint nyelésnél. Persze, az én szájszervem nem egy kifinomult mérőműszer...

Az viszont tény, hogy köpés nélkül is hülyeség kóstolóra menni. 6-8 tétel után már a koordinációval baj van... Konkrétan az egyik illetőnek eléggé nehezére esett elkapni a pohár nyelét, és nem sokon múlt, hogy leborítsa az asztalról. Na, azt nem hiszem, hogy ilyen állapotban reálisan ítéli meg a borokat! Anélkül meg mi értelme... Egy aszút részegen teljes egészében élvezni... Lehetetlen.
Más:Kóstolómester és Albert figyelmébe(mint Wacahu-fanok:)
Valamelyik linkem a rajnai sorunk leírását tartalmazza, ahhol F.X Pichler Riesling Smaragd Hollerin gyengébben szerepelt a vártnál.Volt -e már szerencsétek ehhez a borhoz? Mi volt a véleményetek?
@drbarta: Nem kóstoltam, de T barátomnak nem tetszett a 2006-os (ezt említetted?) zárt, kesernyés bornak tartotta de a 2007-es állítólag nagyszerű.
Azt mindenképpen várom. Ahogy az osztrákok mondják: "Wachau mindenek felett".
Az biztos hogy egyre haladnak felfelé a minőségi borlétrán.
@Kóstolómester: Mi épp a 07-est kóstoltuk, mint az írásból kiderül nem volt az rossz, de sokkal többet vártam. A társaság többi tagja még sokkal rosszabb véleménnyel volt , mint én. A pár héttel korábban kóstolt Alzinger Steinertal riesl.smaragd 07 túlságosan magasra tette a mércét:) forum.index.hu/Article/showArticle?t=9004540&go=97881434
@Kóstolómester: én tudom, hogy ezzel kiírom magam azok közül, akiknek a véleményét érdemes figyelembe venni, de mentségemre szolgáljon, hogy soha be sem írtam a nevem közéjük: szóval nekem a bor nem csak az ízéről szól, én a kóstolásban azt a folyamatot (is) szeretem, amikor lelazul az ember, és cseppet berúg.

Ritkán veszek részt kóstolón, de én a borban azt is értékelem, hogy miként hat, SŐT, (dobjatok rám követ meg mindenféle nehéz tárgyakat, persze csak szóban), mostanában az a definícióm a jó borra, hogy ha másnap reggel az orromban érzem a szőlővirág illatát, és úgy érzem, hogy ebből még feltétlenül innom kell máskor is - azt tartom jónak. (Tudom, ez semmilyen pontozásba nem illeszthető be.) Egy üveg bort 3-4-5 este alatt iszok meg, tehát ilyesmi mennyiségre kell gondolni.
@RAMBO: Azt hiszem hogy te egy egészen külön kategória vagy kedves Rambo
http://api.ning.com/files/2zx1ajVEM-6QE202gpJPfxUqCUK9tnwOLy3eXOR76XwrZgIkKBoOz-W6AQHbGp*nUIN6WUIXpRbmqh6omou27yQ3tAo2fz3A/rambo.jpg

A blogodat olvasva keményen megszenvedsz mindenért ami szőlő és bor úgyhogy nyugodtan kortyolj csak.

Aki viszont ír a borokról mint AG, az köpjön ha lehet.
@RAMBO: Én úgy vagyok ezzel a köpéssel, hogy ha meg akarok kóstolni egy bort akkor mindenképpen le kell nyelnem belőle egy kis kortyot, ha ez megvolt akkor a visszakóstolást már akár ki is köphetem. Persze ami rossz azt mindenképpen kiköpöm.

Amúgy tökéletesen egyetértek veled abban, hogy a bor az egy ital, ráadásul alkoholtartalmú ital. Az italok pedig arra vannak, hogy megigyuk őket. Nem csak öblögetni és szagolgatni, hanem meginni.

Sőt tovább megyek, szerintem igazán komoly borokat nem lehet értékelni egy három centes öt másodpercig tartó kortyból. Olyan abszurd ez mintha egy három felvonásos operát egy tíz másodperces részlet alapján akarná valaki értékelni.
@RAMBO: egyetértek. Pont tegnap beszélgettünk el A barátommal, hogy egy bor lenyelés nélkül soha nem tudja hozni azt az élményt, mint amit lenyelve ad. Szóval ha nem muszáj, nem kell köpködni. Sőt, most lehet, hogy én is kiírom magam mindenhonnan, de vannak borok, amik 1,5 dl-es mennyiségben húzóra tudnak hatalmas élményt adni. Hogy hedonista lennék ezért? Remélem :)

AG, te lenyeled? :D
@BZoltan: vannak még dolgok, amiket nem csak szagolgatni szoktunk, de most hadd ne részletezzem ezt én itten tovább :D (annyit még csak hozzá tennék, hogy renault).
@lackó: @BZoltan: @Kóstolómester: @RAMBO:

nagyon jó téma, lehet, írok róla egy külön posztot hamarosan

nagyobb kóstolókon mindig köpök, mert nemcsak nyolc borra vagyok kíváncsi, hanem nyolcvanra. ilyenkor azonban, ahogy tapasztalhatjátok, nem is pontozok, inkább csak a benyomásaimat rögzítem

a szólóban megírt és konkrétan értékelt borokat viszont inkább iszom. persze nem mindig az utolsó cseppig, ha ezzel a tempóval, amit diktálok magamnak, mindent legurítanék, már elég furcsa állapotban lennék :)
@AG 2.0: halála, halála, halálamájra :D

Persze, így van, ahogy írod, vannak helyzetek, amikor köpni kell. A kérdés csak az, hogy köpve ugyanaz lesz-e az eredmény, mint köpés nélkül...valószínű, ezért van csak benyomás nem pedig értékelés olyankor -és ez jó így.
@lackó: Ezért javaslom én azt, hogy egy (akár egészen kicsi) kortyot nyeljen az ember és a többit pedig köpje ki ha akarja.
@BZoltan: csak ne legyen kötelező :)
Szerintem nincs ezen túl sok megbeszélnivaló.
Ha 50 bort kóstolunk, akkor a legfurcsább értékelés akkor jön ki, ha mind lenyeljük.ÉS igenis vannak olyan események, amikor lehetőség van 50 borról gyors benyomásokat szerezni, ez pedig kizárólag a leöntő használatával érhető el.Ha valkinek nincs erre igénye ne csinálja.
Ha 8-15 tételt kell kóstolni, azt elég jól lehet csinálni úgy, hogy megforgatjuk a szájban, kb 2/3- megy a leöntőbe, a maradék pedig lenyelehető-ilyenkor szerintem elég jól élvezhetőek. 6-7 tételig pedig teljes fogyasztás mellett is elég objektíven lehet még kóstolni.
Ha pedig Rambo-módra 3-4 napig fogyasztok egy bort, akkor értelemszerűen szóba nem kerül ilyesmi.
A tokaji kiruccanáson pedig pl. A szepsy-aszú kb.az aznap kóstolt 20. bor volt. Nem bocsátottam volna meg magamnak, ha olyan állapotban kellett volna kóstolnom, amikor már mindegy mi kerül a szájba...
@drbarta: kérlek ne érts félre! Én értékelem azokat, akiknek érzékeny műszer a nyelve, és olyan jól le tudják írni a kóstolási élményüket. (Ezért is vagyok kíváncsi ilyen emberek véleményére a saját borommal kapcsolatban is: én egyszerűen nem ilyen vagyok.)

Nálunk ilyen egy "kóstoló": szolo.blog.hu/2007/11/20/igy_kostolunk_mi_1#more1357418

Szóval...na, ez egészen más kategória. :)
@AG 2.0: Lehet, hogy mondok most valamit amitől megint csak nem leszek népszerű...

Az amit nem lehet jól csinálni azt lehet, hogy rosszul pedig nem érdemes.

Szerintem ez annyi, de annyi mindenre igaz a bor világában. Mégis ritkán van erről szó, vagy sokan ilyen olyan elfogultság és érdek miatt inkább csendben hümmögnek.

Erre példa az, hogy például nem lehet 10 millió liter egységes bort természetes, hagyományos technológiával készíteni. Tényleg nem lehet... lehet, hogy akkor nem is kell :) Ugyanígy nem lehet borversenyt tartani úgy, hogy minden bor a kereskedelmi forgalomból kerüljön az ítészek poharába. Megeshet, hogy akkor nem is kell... ugyanígy nem lehet 50-100 féle bort egy kóstolón objektíven elemezni és értékelni úgy, hogy mindenből lenyel az ember egy kortyot, pedig az lenne a jó. Lehet, hogy akkor nem is kell erőltetni az ilyen "kóstolókat"

Voltam már szervezett kóstolón néhányszor a pult mindkét oldalán és azt figyeltem meg, hogy a borissza az ilyen eseményeken akkor kapja a legtöbbet (mármint borügyileg), ha zárt helységben ültetett keretek között kóstol maximum egy tucat bort.
@BZoltan:

mindennek megvan a maga helye és értelme

én bizony örülök az ilyen kóstolóknak, mert sok mindenről szerezhetek benyomásokat egyszerre. arra pl. kimondottan jó egy nagy rendezvény, hogy megjegyezzem, mi az, aminek érdemes lenne később a mélyére ásnom

de persze nem véletlen az sem, hogy az olyan borról, ami 60 másik között nem ízlett, nem írom meg, hogy rossz, inkább azokat szoktam felsorolni, amelyek tetszettek, és felébresztették bennem a kíváncsiságot

és azt is írtam már, hogy én a szubjektivitásommal szeretek jól sáfárkodni minden körülmények között, ilyen eseményeken ez fokozottan igaz
Na a köpködős témát én kezdtem, de örülök hogy mások is vannak úgy mint én, hogy a nyelés után még kapnak plusz információt a borról. És az itt hozzászólók közül Kóstolómestert kivéve mindenki így vélte asszem. Namármost, ha ez így van és egyetértünk azzal márpedig én egyetértek hogy 10-12 bort jól lehet értékelni ha az ember egy fél pohárral iszik belőle, 20-25öt ha egy kortyot éppen hogy csak, de ennél többet tiszta fejjel értékelni csak köpéssel lehetséges, akkor kérdem én hogy egy borversenyen ahol 30-50 tételt is megkóstol egy bírálóbizottság akkor ott mennyire tudnak objektívek lenni? Ha mindenből iszik egy kortyot akkor az utolsó harmad már bajos. Ha meg a borok 90%t csak forgatja akkor az a plusz információ ami jönne még az ugye nem jön. Így lesznek az arany érmes borok csak bronzosak, az ezüst érmesek meg csak oklevelesek.
A köpéssel kapcsolatban én is a (kis mennyiség) lenyelésének híve vagyok; én is úgy érzem, van a szánknak olyan hátsó része, ami érzékel ízeket, de már hátrafelé dől... Pl. egy gyöngyözőbort, vagy pezsgőt el sem tudom képzelni, hogy lehet lenyelés nélkül megítélni.
@fiatalborivo: "És az itt hozzászólók közül Kóstolómestert kivéve mindenki így vélte asszem."

Munkámból kifolyólag én a professzionális álláspontot fogadom el és követem hosszú évek óta.
Ebben a cikkben a 9-es pontot ajánlom figyelmedbe.

foodandbeveragecritic.blog.hu/2007/12/06/a_borkostolas_szabalyai

Sokan eltérnek de egy bizonyos szint felett a legtöbb szakember köp.

Én általában egy hosszú kóstolósor végén, ha éppen nem vezetek, visszatérek a csúcsborokhoz és iszom egy-egy pohárkával hogy lazítsak, utána pedig hazamegyek.
@AG 2.0: "nagyon jó téma, lehet, írok róla egy külön posztot hamarosan"

Nagyszerű. Várom.
@Kóstolómester: Én pedig a 10es pontra hívnám fel figyelmed.
@fiatalborivo: @Kóstolómester:

Én pedig arra mindkettőtökét, hogy a 9. és a 10. pont ellentmond egymásnak. :D
@Kóstolómester: @fiatalborivo: @RAMBO:

én meg arra mindhármótokét, hogy a lány szép, de a pohár ronda, és túl sok bor van benne

komolyra fordítva: csak ismételni tudom magam, amikor azt mondom, mindennek megvan a maga helye és szerepe, és mindenki módszere helyes, legalábbis, ha azt éri el vele, amit szeretne. ha mesti úgy kóstol, ahogy - nagyobb kóstolókon egyébként én sem teszek mást -, akkor jól teszi, higgyétek el, hogy ő is meg tudja szerezni a számára szükséges benyomásokat az adott borokról. ha mások pedig csak úgy érzik jól magukat, ha megisszák - gyakran én is ezt teszem -, akkor egészségükre!
@AG 2.0: Való igaz, hogy mindennek megvan a maga helye és értelme.

Szerintem azért ne felejtsük el, hogy vannak borok akik meg tudnak mutatkozni, el tudnak csábítani és fel tudják kelteni a figyelmedet három centiliternyi mennyiségben öt másodperc alatt. Azok a borok akik erre nem képesek azok egy kicsit kevesebb figyelmet kaphatnak, ha elsősorban avagy túl sokat kóstolunk ilyen "professzionális" módon.

Úgy gondolom, hogy a legtöbb bort azt vagy éttermekben vagy családi, társasági keretekben asztalnál ülve, zárt helyen a borra kellő időt szánva _isszák_ a fogyasztók. Ötmásodperces és háromcentes villámkóstolókkal tesztelni a borokat olyan mintha száz méteres távon akarnák eldönteni, hogy ki a legjobb maratoni futó :)

Szóval az ilyen villámkóstolók nem arról szólnak amiről a legtöbb bor szól.
@Kóstolómester: csendesen megjegyezném, a belinkelt blog nem képvisel olyan szintet (se boros, se gasztronómiai szempontból), hogy érdemes lenne hivatkozni rá...
Mostmár tényleg kellene valaki ismét aki listázza márciusi borait.
Merthogy ez a hely erről is szólna...
@Kóstolómester: az enyémeket megnézheted a blogomon, több okosat itt se tudnék írni róluk.
Régen a kenyér és a bor is egy szentség volt. Manapság arra tanítják az embereket, hogy a bort köpdössék! Felháborítónak tartom! Szerintem nem kell egyszerre 50 bort megkóstolni. Egy bort nem csak megkóstolni kell, hanem pl. megszagolni is. Az nem zavar senkit, hogy ekkora mennyiség után esetleg az illatokat sem úgy érzi már? ...lehet hülyíteni a jó népet, és képzik a "magyar" (nevéből is kiderül)sommeliereket tucatszámra,aki a tanácsokat osztogatják:
tanuljuk meg kiköpni a bort! Itt tart mindenféle szakember-képzés Magyarországon!
Azért még ilyet is találni: "Előrebocsátom: egyszerű borissza ember vagyok, akit hozzáértéssel senki meg nem gyanúsíthat. Következésképp, csak számba veszem a föld és ég szerelmének szülöttét, szépséges sóhajtását - még véletlenül sem köpöm ki azt onnan! -, s miközben elnyelem eme delejes elegyet, hagyom, hogy hasson rám. Testemre, lelkemre. Élveteg emberként, egyben érző lényként mi mást is tehetnék: minden felhajtástól mentesen felhajtom a pohár tartalmát, és főhajtással adózom a születő élmény megteremtőinek..."
@csete71: Igen, részben azt gondolom, hogy épp vissza próbálunk találni ahhoz, hogy milyen is az a bor, amihez hű leszek, vele megelégszem, vele szentül élek, vele tűrők, vele szenvedek, és őt sem boldog, sem boldogtalan állapotában, hűtlenül el nem hagyom, hanem egész életemben hűséges fogyasztója leszek...

De az a helyzet, hogy ehhez baromi sok bort meg kell kóstolni, és ezek az arcok nagyon sokat adnak a hazai minőség fellendítéséhez.

Gondolom tisztában vagy azzal is, hogy milyen nehéz és milyen drága mulatság itthon igazán jó kenyeret venni, ha véletlenül városi emberként tengeted napjaid.

Mindenesetre remélem, hogy sok fogyasztó teszi magáévá a te álláspontodat is, hiszen erről szól ez a blog is. Meg a házigazda hozzáállása is közel áll az idézetedhez, asszem.
süti beállítások módosítása